koen riittämättömyyttä kun luen blogeja
Ei vain ole aikaa tai rahaa saada omasta kodista ja elämästä sellaista kuin niissä blogeissa on. En jaksa jatkuvasti siivota ja ylläpitää sitä siisteystasoa mikä olisi hyvä mielestäni. Minulla ei ole varaa ostaa sellaisia huonekaluja ja tavaroita mitä niissä blogeissa on. Koen olevani epäonnistunut ja keskivertoa huonompi kun tienaan vähän ja olen perusduunissa. Ei ole edes aikaa viettää lasten kanssa tarpeeksi ja keskittyä heihin ja opettaa. Tunnen olevani laiska ja luuseri. Haluaisin elämästäni hohdokkaampaa. Ei vain ole energiaa ja rahaa siihen. Seuraan siis blogeja lattemamma ja kaunis pieni elämä jne.näitä lifestyle sisustusblogeja.
Kommentit (66)
Tottakai bloggaajat kuvaavat kiiltokuvaelämää! Jaksaisitko lukea useampaa blogia, jossa hävetään viinaanmeneviä vanhempia, kärvistellään kondylooman kourissa, itketään pettävän miehen perään, hävetään rumaa ja tyhmää lasta, ostetaan kiinalaisia muovilaukkuja ja polyesterihameita?
Kuka mainostaja haluaisi tavaroitaan esille blogiin, jossa on kuviassa likaisen vessan pölyisellä hyllyllä kuivunut kynsilakka ja räkäinen nenäliina ja lattialla käytettyjä pikkuhousunsuojia.
Bloggaajat -ne pintaliitäjät, joista täälläkin yleensä puhutaan, ei ne harvat rehelliset - luovat keinotodellisuuden a) luodakseen itsestään tietynlaisen mielikuvan 2) luodaksaan mainostajia kiinnostavan median ja tätä kautta c) hyötyäkseen materiaalisesti.
Lukekaa kriittisesti blogeja! Katsokaa mitä kamaa nyt mainostetaan tai mitä haluttaisiin saada ja tarkkailkaa tekstiä ja sen "nuoleskelevuutta". Ja olkaa onnellisia ettei teidän eronne, lastenne kasvatus ja ruokinta, miehenne ammatti ja varallisuus, oma uskontonne jne ole vauvapalstalla ruodittavana.
Nauttikaa omista perhe- ja ystävyyssuhteista ja vaalikaa niitä. Pullakahvit parhaan kaverin kanssa tukka likaisena ja verkkarit jalassa voittaa aina paikasta salamavaloissa taistelun blogigaalassa.
Mä olen monesti miettinyt että tuntuuko näiden menestyneiden kiiltokuvaelämää elävien bloggaajien ystävistä, että he ovat jotenkin huonompaa kastia? Tuntuu vaan että koko elämä pyörii näiden bloggareiden ympärillä. Miltä siitä ystävästä tuntuu hehkuttaa aina niitä hienoja tavaroita tai kauniita/harmonisia kuvia ja lapsia?
ap
Lue Chigago idaa, sen absoluuttisen tyhmiä juttuja lukiessa tuntee itsensä älykkääksi ja vartaloa ja naamaa katsoessa itsesikin mielettömän kauniiksi.
No bloggaajat hakeutuvat toistensa seuraan. Usein olen lukenut "uusi blogiystäväni", "tutustuimme bloggaajatapahtumassa" jne. Näiden uusien kanssa jatketaan sitä kiiltokuvaelämää, skoolataan skumpalla ja kuvataan chanelit ja louboutinit rivissä, kuulutaan samaan joukkoon.
Varmaan heillä on edelleen ne vanhatkin ystävät, mutta heistä ei puhuta eikä heitä kuvata, koska haluavat varmaan säilyttää yksityisyytensä ja myöskin ystävyytensä, ei bloggaajat kaikkea jaa sentään lukijoidensa kanssa.
Sitä me emme tiedä miltä näistä ystävistä tuntuu, ehkä joku bliggaajan ystävä vosii kertoa, avata oman blogin "Bloggaajan bestiksen salaiset tunnustukset".
Luulen, että useimmat blogit ovat suosittuja sen takia että ne esittelevät "saavuttamatonta" elämää. Miksi verrata itseään joihinkin poikkeustapauksiin? Joillain ihmisillä sattuu olemaan erityistä visuaalista silmää, joillakin verbaalista lahjakkuutta, joillain sitten älyä jne. Mieti mitä hyvää sinulla on.
Mä luin kanssa aikonani blogeja. Sitten tajusin, että ne ovat pelkkää mainontaa ja lattea shaibaa. Sisäistä, että niiden tarkoitus on pelkästään markkinoida asioita, saada ihmiset tuntemaan olonsa puutteellisiksi, jos eivät osta tiettyjä asiota.