Sydämeni meinasi murtua kaupassa, äiti sanoi pullealle n.8v pojalleen "tänään syödäänkin sitten feta-kanasalaattia" Poika vastasi "Ai siks kun mä oon läski vai"
Äii yritti hyssytellä, että ei toki kun olet nyt vaan kasvuiässä ja silloin tarvitsee paljon vitamiineja joita on muunmuassa näissä paprikoissa, kurkussa ja pinaatissa. Poika oli kuin maansa myynyt. Ei liene epäselvää onko koulussa läskitelty :(
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
No jos 8v on läski se on äidin vika.
Kukaan ihminen ei ole läski.
Säälittää lapsen puolesta jos on kiusattu. Lapsen terveyden ja tulevaisuuden kannalta on kuitenkin tosi tärkeää että paino normalisoituu.
Kuulostaa siltä ettei kotona syödä kaikkein terveellisimmin jos feta-kanasalaatti yhdistyy pojankin mielessä vain laihdutukseen. Meillä tuo olisi ihan normaali ruoka.
Minä ja mieheni olimme aikanamme samaan aikaan samalla luokalla yläasteella ja varmasti koko koulun pahimmat kiusaajat. Esikoisemme meni tänä vuonna ensimmäiselle luokalle ja koululta on tullut opettajilta viestejä siitä, että poikamme kiusaa muita lapsia. Me olemme vastanneet niihin viesteihin vain, että "Sehän on hyvä juttu kun on meidän vanhempien kasvatus mennyt perille". Me nimittäin kasvatamme lapsistamme kiusaajia.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ruokavalio kuntoon, mutta todellinen ongelma on se, että nämä lapset pelaavat kaiket päivät kännykällä/pleikalla/pädillä tms. ja urheilu jää kokonaan pois.
Kyllä vanhemman velvollisuus on ohjata lapsi jonkun liikuntaharrastuksen pariin. Mennä vaikka mukaan siihen aluksi. Esim. olen itse ollut lapsen mukana lukemattomia tunteja urheilu-ja leikkikentällä, kun on halunnut kieppua telineissä tms. Ja ilmaista vielä. Ei tarvita edes kalliita kursseja. Kävelemään, lenkille, metsään jne. pääsee ilmaiseksi.
Juuri äskettäin luin intialaisesta keihäänheittäjästä, joka 11-vuotiaana painoi 80 kiloa. Setänsä neuvoi häntä urheilemaan. 13-vuotiaana hän löysi keihäänheiton ja on nyt 24-vuotiaana olympiavoittaja.
Mieleen jäi erityisesti se, että kertomansa mukaan pojat urheilukentällä kannustivat ja kehuivat hänen heittojaan. Suomessa olisi varmaan naurettu ja kiusattu... toivon toki kovasti, että ajat olisivat muuttuneet ja ihmiset kehittyneet eikä kiusaamista enää meillä esiintyisi, mutta pahoin pelkään, että näin siinä olisi käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on neljä lasta, kolme on normaalipainoisia ja yksi on ylipainoinen. Tilanne on vaikea. Hänellä on jatkuva nälkä. Jo vauvasta asti on ollut aivan erilainen, tarvinnut isompia annoksia kuin muut ennen kuin on ollut kylläinen. Yritän kannustaa liikkumaan, lähden ulkoilemaan, uimaan jne että saan hänet liikkeelle. Toivon että kasvu tasoittaisi ongelmaa. Yritän hankkia terveellistä ja täyttävää ruokaa, hän on vain älyttömästi kaiken herkun ja makean perään. Ja saattaa ottaa isoja laseja maitoa, kaakaota jne. Ovat viikko-viikko isällään, joka entisestään vaikeuttaa asiaa kun puolet kuukauden aterioista ei ole lainkaan minun valintojen varassa.
Onko tutkittu ettei lapsella ole esim. Brader Will syndroomaa?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kotimaisia kieliä puhuvista alakoululaisista on ylipainoisia, syynä liikunnan vähäisyys, tai jopa kokonaan puuttuminen.
Ei ole noin yleistä. Ehkä jossain on tuollaista. Toisaalla sitten liikutaan ihan hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos 8v on läski se on äidin vika.
Miksi? Isähän ei voi tehdä/ostaa roskaruokaa, herkkuja yms? Vain äidit sortuvat moiseen?
Eikö tällä palstalla tullut fakta olekkaan totta, että Äidit hoitavat lapsen 100% yksin?
Tässä tapauksessa, kun on negatiivinen asia kyseessä niin Isä onkin se joka on tehnyt ja hommannut ruoat perheelle :D Hitsin isä minkä olet tehnyt.
Jos on vuoroviikkovanhemmuus, niin tietenkin siän pitää hoitaa lapsensa hyvin omilla isäviikoillaan. Täällä vaan on monessa ketjussa ollut, että ihan sama mitä pikaruokaa mies lapsilleen hankkii, kun äitiviikoilla lapset syövät terveellisesti. Isät saa mennä sieltä missä aita on matalin, äitien pitää sitten korjata vauriot ja kuulla haukut isien perseilyistä.
Oliko äiti lihava? Jos äiti lihava niin lapsella suuri taipumus lihavuuteen.
Sellainen satu tällä kertaa. Aina vain tylsää pas-kaa.
Tuo nyt on ihan tavallista valitusta lapselta. Hän on saattanut kärttää karkkia jo matkalla kauppaan, vaikka tietää ettei joka päivä ole karkkipäivä. Sitten kun äiti puhuu salaatista, hän uhriutuu "Ai siks kun mä oon läski vai?". Poika halusi herkkuja. Itselleni fetasalaatti olisi herkkua, mutta jos isäkin halveksuu kasviksia, niin poikakin monesti oppii.
Ei kai ap sitä kanasalaattia arvostellut, vaan oli pahoillaan siitä, että lasta on ilmeisesti kiusattu koulussa läskiksi?