Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä mä totun siihen että oon ikuisesti läski?

Vierailija
20.11.2014 |

Eilen söin aamulla kaksi kuppia kahvia, joukossa maks. 0,25dl maitoa. Lounaalla salaatti buffasta, jossa pääosin kasviksia, n. ruokalusikallinen lohta ja ehk kolme neljä ruokalusikallista kanaa. Kaksi rkl salaatinkastiketta.

Päivällisellä kotona kanasalaatti, sis vihanneksia, 2 broilerin ohuen ohutta rintafilettä, 1rkl aurajuustoa, 1 rkl majoneesia, omena.

Muuta en ehtinyt syömään, mutta tuohon tyyliin syön joka päivä. Välipaloina sitten omena tai banaani, joskus n. 20 cashewpähkinää. Vettä juon pari kolme litraaa päivässä. Joskus aamupalaksi mantelimaitoon haudutettu gluteeniton kaurapuuro jonka kanssa pakastevadelmia. Ei sokeria.

Tällaisella ruokavaliolla olen ollut kuukausia ja tiedättekö mitä? Mun paino EI laske. Mun bmi pysyy 42 eikä putoa minnekään. Liikuntaa en harrasta, mutta muuten olen ihan työssäkäyvä ihminen joten en makaa sohvallakaan päivästä toiseen.

Ja ihan turha tulla valittamaan, että vedän salaa herkkuja. En todellakaan vedä. En myöskään käytä alkoholia tai juo mehuja tms. V*tuttaa. Että pitikin mennä sinne vaa´alle tänään. Sama paino kuin kaksi kk sitten. Pääsisinköhän mä jo johonkin ennätystenkirjaan näillä läskeilläni, jotka ei vaan katoa??

Viimeiset pari viikkoa olen antanut itselleni luvan syödä viikonloppuisin vapaammin, ajatuksena aineenvaihdunnan buustaaminen. Käytännössä silloin olen syönyt muuten samoin, mutta esim viikonloppuna söin n.50g juuressipsejä, yksi vkl söin yhden korvapuustin. Siis oikeasti pieniä määriä, jotka ei normaali-ihmisillä edes tunnu missään jos ruokavalio on muuten kunnossa. Ei mitään vaikutusta, tai en tiedä, ehkä oon sitten lihonut niistä yhtäkkiä taas sata kiloa.

Mä luulen että mä taidan alkaa itkemään. Niin perseestä tää koko systeemi on. Mä haluan olla normaalipainoinen, syön kuin normaalipainoinen ja silti oon ja pysyn läskinä. Reilu maaailma.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi virtuaalihali <3! Älä luovuta. Olet jo hyvällä alulla :).

Kiinnitin huomiota siihen että syöt liian vähän. Pitää syödä jotta laihtuu. Kuusikin kertaa päivässä.

Aamiainen on päivän tärkein ateria ja sinä skippaat sen :(. Heitä se vaaka hiiteen. Tunnet vaatteista kun painonpudotus alkaa näkyä. Jos mieli tekee, voit punnita itsesi vaikkapa kolmen kuukauden päästä seuraavan kerran :).

Vierailija
2/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista, kulutat enemmän mitä tankkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljos noi on kaloreina? Se kertoo enemmän. Kyllähän sitä väistämättä laihtuu, jos kuluttaa enemmän kuin syö. Lisää pieni määrä liikuntaa joka päivälle, niin kulutus kasvaa.

Vierailija
4/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio + liikunta tekee ihmeitä. Liikunta olisi oltava vielä kuluttavaa, ei 500m sauvakävely ryömimisnopeudella. Tosin liian kovaa ei saa tietenkään aloittaa, vaan kunnon noustessa lisätä rasitusta.

Vierailija
5/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mä oon yrittänyt lisäillä noita hedelmiä tuonne ruokavalioon. Aamupäivällä töissä syön yleensä esim banaanin ja noita pähkinöitä, sitten iltapäivällä ennen kotiinlähtöä sen omenan. Ja kotona syömäni ruoka taas vie nälän loppuilllasta, joten ei tule syötyä enempää.

En käytä juuri muita maitotaloustuotteita kuin satunnaisesti juustoa, sillä vatsani ei kestä niitä, joten välipaloja on vähän hankalaa keksiä. Kaurapohjainen jogurtti ois kai muuten ihan jees, mutta siinä on kauheasti sokeria.

Vaa´alla hyppimistäkin olen vähentänyt, mutta ajattelin että koska edellisestä kerrasta on se pari kk aikaa, niin ehkä jotain muutosta jo näkyisi. Olin väärässä.

Kiitos tsempeistä. Sen tiedän, että entiseen ruokavalioon ei ole paluuta, olen jo niin rakastunut kevyempään ruokaaj a siihen hyvään oloon, jonka se tuo tullessaan. Ois vaan kiva päästä normaalipainoonkin...

.

Vierailija
6/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö välipaloja, ateriat riittää aikuiselle aivan hyvin.

Vierailija
7/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten kaikkia kehotetaan vielä vähentämään syömistä, lisäämään liikuntaa ja selitetään aina jotain "mussutat vaan huomaamattas" -tyyppistä lätinää. Jos syö liian vähän, ei laihdu. Itse vedän alikaloreilla joka päivä, eikä mun paino mihinkään putoa. Olen tosin normaalipainoinen, mutta tän perus "syö enemmän kuin kulutat" -logiikan mukaanhan sen painon pitäis tippua joka tapauksessa.
Siispä sanoisinkin, että lisää sitä syömistä. Ei se aineenvaihdunta siitä paljon lähde käyntiin yhdellä korvapuustilla kerran pari viikossa.

Vierailija
8/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan nyt ole tuon sun ruokavalion puolesta. Tollaset banaani ja omena välipaloina ei oikein kuulosta hyvältä...

Mun mielestä sun pitäisi syödä reilummin. Konkreettisesti aamupala, lounas ja päivällinen. Ja jos syöt välipaloja niin nekin pitiäisi olla ravitsevampia.

Ymmärrän kyllä tuon sun tunteesi. Itse olen päättänyt etten enää koskaan laihduta. Olen reilusti ylipainoinen. Siis sairaalloisen lihava. Elämä on kuitenkin muuttuva olo tila. Uskon siihen että laihdun luonnollisesti kun sen aika tulee. Se on pitkä prosessi, mutta tarkoituksena onkin pysyvät tulokset. Olen itse laihduttanut aikoinani yli 20kg ja se oli raastavaa koska paino putosi vain 500g viikossa tai vähemmän ja välillä tuli lisääkin.

Yritä löytää elämään joku toinen näkökulma. Yritä löytää uusia mielenkiinnonkohteita. Päätä että joka kerta kun menet kauppaan ostat jotain uutta. Maistele uusia makuja, testaa uusia ruokia.

Tuo että kuluta enemmän kuin syöt on täyttä puppua. Painoon liittyy tunne asioita, hormoonitoimintaa ja kaikkea muutakin.

Vierailija
9/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 06:33"]

Tuo että kuluta enemmän kuin syöt on täyttä puppua. Painoon liittyy tunne asioita, hormoonitoimintaa ja kaikkea muutakin.

[/quote]

Totta kyllä. Jos stressaa vaikkapa sitä painon putoamattomuutta, kortisolitasot nousee, mikä taas vaikuttaa sillä lailla, että paino jumittaa paikallaan entistä tiukemmin.

Vierailija
10/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaessa ainoa konsti minulla on ollut laittaa joka ikinen kalori ylös. Se on tarkoittanut, että normaaliolotilaan verrattuna joudun lopettamaan syömisen klo 18... Siis että laihdutuspäivän kalorit on yleensä silloin saatu. Salaatinkastike, aurajuusto ja majoneesi eivät ole pienissäkään määrissä laihduttajan ruokia. Maito pitää olla rasvatonta. Samalla energiamäärällä saat syödä lautaskaupalla kasviksia ja ruisleipää. Lisää proteiinin määrää, raejuustoa ja maustamatonta rahkaa.

Lihaksettoman ihmisen energiankulutus on tosi pientä. Olen laihduttanut liikkumatta ja liikkuen ja hyväkuntoisena. Tiedän sen eron. Liikkuminen tukee laihdutusta hyvin ja lihakset polttavat levossakin paljon energiaa verrattuna läskiin.

Suosittelen kokeilemaan sellaista ruokavaliota, jossa on laskettu sinun kokoiselle ihmiselle sopivat kalorit ja sitten laitat joka ikisen suupalan ylös. Itse olen käyttänyt kalorilaskuri.fi:tä, mutta esim Keventäjät.fi toimii samalla periaatteella. Minullakaan laihdutus ei kerta kaikkiaan onnistu ilman jokaisen kalorin ylöskirjaamista, vaikka muka luulisin syöväni terveellisesti. Syönkin, en liho, mutta en laihdukaan.

Vierailija
11/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hämmentää kroppaa välillä kunnon liikuntatuokiolla, lähtee nesteet liikkeelle, aineenvaihdunta nopeutuu ja mielikin virkistyy. Nyt päiväsi menevät varmaan niin rutiinilla että elimistö on siihen tottunut eikä kuluta yhtään ylimääräistä.

Vierailija
12/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 06:25"]

En ymmärrä miten kaikkia kehotetaan vielä vähentämään syömistä, lisäämään liikuntaa ja selitetään aina jotain "mussutat vaan huomaamattas" -tyyppistä lätinää. Jos syö liian vähän, ei laihdu. Itse vedän alikaloreilla joka päivä, eikä mun paino mihinkään putoa. Olen tosin normaalipainoinen, mutta tän perus "syö enemmän kuin kulutat" -logiikan mukaanhan sen painon pitäis tippua joka tapauksessa.
Siispä sanoisinkin, että lisää sitä syömistä. Ei se aineenvaihdunta siitä paljon lähde käyntiin yhdellä korvapuustilla kerran pari viikossa.

[/quote]

Ihminen laihtuu pakolla jos kuluttaa enemmän kuin saa energiaa. On mahdotonta olla laihtumatta.

Vierailija
13/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan nyt ole tuon sun ruokavalion puolesta. Tollaset banaani ja omena välipaloina ei oikein kuulosta hyvältä...

Mun mielestä sun pitäisi syödä reilummin. Konkreettisesti aamupala, lounas ja päivällinen. Ja jos syöt välipaloja niin nekin pitiäisi olla ravitsevampia.

Ymmärrän kyllä tuon sun tunteesi. Itse olen päättänyt etten enää koskaan laihduta. Olen reilusti ylipainoinen. Siis sairaalloisen lihava. Elämä on kuitenkin muuttuva olo tila. Uskon siihen että laihdun luonnollisesti kun sen aika tulee. Se on pitkä prosessi, mutta tarkoituksena onkin pysyvät tulokset. Olen itse laihduttanut aikoinani yli 20kg ja se oli raastavaa koska paino putosi vain 500g viikossa tai vähemmän ja välillä tuli lisääkin.

Yritä löytää elämään joku toinen näkökulma. Yritä löytää uusia mielenkiinnonkohteita. Päätä että joka kerta kun menet kauppaan ostat jotain uutta. Maistele uusia makuja, testaa uusia ruokia.

[/quote]

Painonpudotus on fysiikkaa. Tunteella ei ole asian kanssa mitään merkitystä. Ihminen laihtuu aina jos se kuluttaa enemmän kuin mitä se saa.

Vierailija
14/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 06:36"]

[/quote]

Totta kyllä. Jos stressaa vaikkapa sitä painon putoamattomuutta, kortisolitasot nousee, mikä taas vaikuttaa sillä lailla, että paino jumittaa paikallaan entistä tiukemmin.

[/quote]

Kyllä se paino putoaa jos oikeasti kulutat enemmän kuin syöt

Vierailija
15/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 06:45"]

Laihduttaessa ainoa konsti minulla on ollut laittaa joka ikinen kalori ylös. Se on tarkoittanut, että normaaliolotilaan verrattuna joudun lopettamaan syömisen klo 18... Siis että laihdutuspäivän kalorit on yleensä silloin saatu. Salaatinkastike, aurajuusto ja majoneesi eivät ole pienissäkään määrissä laihduttajan ruokia. Maito pitää olla rasvatonta. Samalla energiamäärällä saat syödä lautaskaupalla kasviksia ja ruisleipää. Lisää proteiinin määrää, raejuustoa ja maustamatonta rahkaa.

Lihaksettoman ihmisen energiankulutus on tosi pientä. Olen laihduttanut liikkumatta ja liikkuen ja hyväkuntoisena. Tiedän sen eron. Liikkuminen tukee laihdutusta hyvin ja lihakset polttavat levossakin paljon energiaa verrattuna läskiin.

Suosittelen kokeilemaan sellaista ruokavaliota, jossa on laskettu sinun kokoiselle ihmiselle sopivat kalorit ja sitten laitat joka ikisen suupalan ylös. Itse olen käyttänyt kalorilaskuri.fi:tä, mutta esim Keventäjät.fi toimii samalla periaatteella. Minullakaan laihdutus ei kerta kaikkiaan onnistu ilman jokaisen kalorin ylöskirjaamista, vaikka muka luulisin syöväni terveellisesti. Syönkin, en liho, mutta en laihdukaan.

[/quote]

Höpöhöpö sun juttujas. Ei mitään rasvattomia ruokia laihduttajalle.

Eikä ole mitään järkeä syödä paljon vähäkalorista ruokaa. Kun ruoassa on enemmän kaloreita, ei tarvitse syödä paljon, vaan pärjää vähemmällä ruokamäärällä.

Toisekseen vähäkalorinen ei tarkoita aina samaa kuin terveellinen.

Vierailija
16/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kunnon ateria 3x päivässä. Niiden syömisten väliin pitää tulla taukoja, jolloin verensokeri laskee ja elimistö saa tilaisuuden käyttää rasvaa energianlähteenä. Jos koko ajan syöt välipaloina hedelmiä, ei verensokeri pääse laskemaan vaan elimistö erittää insuliinia, jolloin rasvaa VARASTOIDAAN. Syö siis 3 x päivässä niin, että nälkä lähtee. Vähennä jonkin verran hiilihydraatteja ja keskity saamaan ne hyvistä, kuitupitoisista lähteistä. Paljon proteiinia (ainakin 100g/pv) ja hyviä rasvoja. 

Esimerkkipäivä:

Aamupala: 250g maitorahkaa, marjoja, 2 viipaletta täysjyväruisleipää (esim. Oululainen Jälkiuuni), sipaus levitettä, 2 kunnon viipaletta juustoa (ei kevyt), kasviksia.

Lounas: 200g broileria/kalaa/vähärasvaista lihaa, 50g fetaa, paljon kasviksia, rkl oliiviöljyä+viinietikkaa.

Iltapala: 200g broileria/kalaa/vähärasvaista lihaa, iso annos uunijuureksia (ei kamalasti perunaa) pyöriteltynä mausteissa ja oliiviöljyssä ennen uuniin laittoa.

Tässä n. 1500-1700 kaloria ja sinun kokoisesi varmasti laihtuu eikä lähde lihakset.

Vierailija
17/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vielä jatkaa, että vaikka pähkinät ovatkin terveellisiä hyvin rasvojen takia, kannattaa laihduttajan mielestäni vältellä niitä, koska niissä on todella paljon energiaa ja niitä tulee ihan huomaamatta helposti naposteltua liikaa. Suosittelen oikeasti jättämään kaikki napostelut ja välipalat pois. Elimistö tottuu tuohon viikossa parissa ja kun syö oikeasti kunnon ateriat ei niiden välillä tule nälkä. Eri asia, jos kituuttaa jollain keitoilla ja salaatilla ilman kunnon proteiininlähdettä. Itse olen laihduttanut tuolla ruokavaliolla 78kg -> 62kg ja 170cm olen. Ei siis ollut paljon ylipainoa, mutta hyvin lähti! Ja joskus saa ihan oikeasti syödä vähän suklaatakin ja juoda lasin (tai pari) kuohariakin. Ei se kerran tai kerran kahdessa viikossa tapahtuva herkuttelu mitään kaada, jos perusasiat kunnossa.

Vierailija
18/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kertomasi on totta, kuulostaa tuo vahvasti joltain hormonitoiminnan sairaudelta. Hakeudu lääkäriin.

Vierailija
19/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Se miksi sä oot noin läski on kiinni omista päätöksistä.

Älä edes jaksa  huijata itseäsi.  Tuumasta toimeen ja alkoholi pois + jos jotain myrkkyjä syöt ( Antipsykootit,SSRI,SNRI yms)   Niin pistää verensokerin ylös ja vahingoittaa koko kehoa ja aiheuttaa diabetestä ja paino nousee AIVAN SAIRAASTI!

Toivottavasti auttoi.

Vierailija
20/65 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helli kroppaasi muullakin kuin syömisellä.

erilaisia liikuntaa, rentoutusta, kävelyä, uintia, kuntosalia...sun pitäis se kroppa herätellä henkiin...uudenlaista ärsykettä..aineenvaihduntaa liikkeelle, hermostoa uusille haasteille, lihaksia, sydäntä, sydäntä, verenkiertoa uusille jutuille.

sun kroppa on tylsistynyt... Ei tuu mitään uutta kivaa. Tulee vaan tasaiseen ruokaa ja vähän rasitusta. Tylsää se on, jos ei muuta tuu.

aivotkin virkoaa ja sekin vaikuttaa mielialaan ja siihen laihtumiseen.

silla on toi ruoka ylitse muiden mielihyvin. Kokeile uutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi