Kysy kyynikolta
Muutama kuukausi sitten se selvisi. Miksi en tunne iloa? Miksi en sure? Miksi kavereiden kanssa leffaa katsoessa muut itkevät ja minä vain katson - ja mietin kuinka paljon rahaa tämän elokuvan tekemiseen on tehty ja miltä näyttää kameran takana. Miksi olen aina tympeä? Miksi eläminen on mielestäni turhaa? Koska olen kyyninen. Olen sisäistänyt tätä asiaa kesästä lähtien ja nyt olen valmis. Kysy mitä haluat, älä provoile.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 04:51"]Olet henkisessä lukossa. Mene terapiaan.
[/quote]
Tiedän. Ap.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 04:56"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 04:51"]
Tai sitten olet viisaampi kun kaikki roska ei uppoa.
[/quote]
Toi "eläminen on mielestäni turhaa" ei nyt ihan mene yksiin tohon. Kuulostaa masennukselta ennemmin.
[/quote]
Elämä loppuu kuitenkin. Odottelen rauhassa, että minuun iskee syöpä tai jokin sydän-/verisuonitauti joka korjaa minut. En näe elämistä vastenmielisenä, enkä ole juoksemassa junan alle. Ja olet oikeilla jäljillä; kyynisyys voi aiheuttaa masennusta. En koe olevani vielä siinä tilassa. Jaksan hyvin siivota, tehdä ruokani ja hoitaa muut päivittäiset tehtävät. Näen myös kavereita ja pystyn katsomaan heitä, vaikka ovatkin täynnä elämää. Se ei vituta enkä ole katkera siitä. Ap.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 04:51"]
Olet henkisessä lukossa. Mene terapiaan.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 04:51"]Olet henkisessä lukossa. Mene terapiaan. [/quote] Tiedän. Ap.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 04:51"]Olet henkisessä lukossa. Mene terapiaan. [/quote] Tiedän. Ap.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 04:51"]Tai sitten olet viisaampi kun kaikki roska ei uppoa.
[/quote]
Totta tuokin. Näen kyynisyyden kehittyneenä skeptisyytenä, koska se on itseni kohdalla mennyt niin. Epäilin ja kyseenalaistin melkeinpä kaikkea, mutta nauru ja suru eivät olleet hävinneet elämästä. Nauroin päivittäin, itkin viikoittain, kunnes se loppui. En tiedä syytä ja olen miettinyt sitä. En ole kokenut elämässäni suurta menetystä, elämänmuutosta tai traumaattista kokemusta, joka voi laukaista tämän ns. tunnelukon. Ap.
Onko kivaa olla kyyninen? Nauratko millekään?
Oletko joskus itkenyt?
Olet henkisessä lukossa. Mene terapiaan.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 04:51"]
[/quote]
Toi "eläminen on mielestäni turhaa" ei nyt ihan mene yksiin tohon. Kuulostaa masennukselta ennemmin.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 04:46"]Onko kivaa olla kyyninen? Nauratko millekään?
Oletko joskus itkenyt?
[/quote]
Tuttavani nauravat kyynisyydelleni. Minä en koe sitä suurena "menetyksenä", että näkemykseni ja mielipiteeni ovat poikkeavia. Nauran mustalle huumorille ja olen melko vahingoniloinen. En oikeastaan edes tiedä, mille asioille yleensä nauretaan. Hassuille eläinvideoille? Lasten höpsöttelyille? Ei minua naurata, ellei sitten kissa tipu pöydältä tai lapsi aja polkutraktorilla ojaan. Kunhan ei luita murru tai kukaan kuole. En muista koska viimeksi olen itkenyt. Elämässäni ei koskaan tapahdu mitään itkemisen arvoista. Ap.