Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

802 uutta koronatartuntaa tänään, ei mitää hätää palaamme normaaliin huomenna!

Vierailija
29.09.2021 |

802 uutta tartuntaa eikä mm. Varsinais-Suomessa haluta rokotettuja hengitystieinfektiosta kärsiviä edes testiin, kun soitat terveyskeskukseen tak työterveyshuoltoon. Koronatartuntoja on siis todellisuudessa jo yli tuhat päivässä.

126 sairaalassa, 25 tehohoidossa.

Kun soitat työterveyteen tai terveyskeskukseen hengitystieinfektion takia niin kysyvät oletko tuplarokotettu, mikäli olet pyytävät sairastamaan kotona eikä koronatestiin pidä hakeutua. Sama juttu kun jäljitetään altistuneita, tuplarokotetun ei tarvitse hakeutua testiin. Myöskään rokotettu koronaan sairastunut, edes yhden annoksen saanut ei saa koronavilkkuun koodia, jolla varoitetaan kontaktissa olleita.

Hengitystieinfektiokausihan alkaa lokakuussa ja jatkuu läpi talven maaliskuun loppuun Suomessa. Ja covid-19 on hengitystieinfektio.

Viime vuonna 1. lokakuuta (ilman rokotteita) koronan takia sairaalassa oli 19 ja tehohoidossa 4 ihmistä. Saa nähdä montako on ylihuomenna lokakuun 1. 2021.

Kommentit (1254)

Vierailija
581/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa tartunnan saaneista on koko ajan ulkomaalaisia duunareita jotka ovat omissa oloissaan. Tai muutoin muualta maahamme tulleita jotka pyörivät lähinnä keskenään ja toisiaan tartuttamassa. Sama tilanne jatkunut jo kauan eli koronasta tullut vieraiden tauti josta ei ainakaan itselleni väliä kunhan rokotukset käyn hakemassa. Kolmaskin piikki jo saatu joten vakavan sairastumisen riski omalla kohdallani pieni jollei olematon. 

Vierailija
582/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittava lukea näiden rokotevastaisten kommentteja, kuinka heidän ajatustapansa on mustavalkoinen ja rajoitteinen, eikä ole tietoa ja osaamista punnita realisesti asioita, vaan jankkaavat kuin kiihkouskovaiset tai kiihkoateistit. Toisaalta ymmärrettävää, jos koulutustaso on alhainen.

Rokotevastaisten kommenteihin saisi uskottavuutta ja luotettavuutta, jos he yhtä kiihkomielisesti ja antaamuksella tarkastelisi rokotehaittojen lisäksi, niitä haittoja mitä koronaan sairastuminen aiheuttaa ja kuinka se kuormittaa terv.hoitoa.

Nyt kun kysymys ei suinkaan ole, että ihmiset ottaisi huvikseen tai tarpeettomasti rokotteita, vaan taustalla on puhtaasti terveyshyödyt ja näin uskovat suojelevansa terveyttään koronalta ja ovat valinneet kahdesta pahasta rokotteen ja sen haitat, kuin jos sairastuvat koronan ja sen haitat ja riskit.

Ja sitäkin ihmettelen, mikä motiivi näillä rokotevastaisilla on tuomita rokotetut ja tarve tehdä heidän päätöksensä vääräksi?

Onko se halu käyttää valtaa ja olla oikeassa tarve, kun siihen tulee pieni murusen mahdollisuus ja se tehdään mututuntumalla, ei faktalla?

Sinä et kyllä paljoa ole kartalla asioista. Ihan puuta heinää. Sinun vaistosi ovat ihan pihalla. Ihan pihalla. Sun intuitio on tainnut kuolla jo aika päiviä sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ilmeisesti juuri tauti menossa.

Flunssaoireet ja erikoinen kuiva yskä lähtivät 4päivässä,mut pari päivää olin sängyssä, olin niin väsynyt.

Nyt viikon päästä vatsaoireita ja väsymys, limaa,joka ei lähde millään.

Koko aika kuitenkin parempi olo,eikä mitään pahoja oireita.

Perus flunssakaan kiva ole ja samaa sarjaa tämä.

Terv.

ei rokotettu

Vierailija
584/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän tarkoituksella ensimmäisen rokotuskertani mahdollisimman pitkälle, että se estää mahdollisimman hyvin jotain riskiryhmäläisiä saamasta 3.-rokotteen.

Kaikki sairastavat koronan. Minulla se oli jo.

Vierailija
585/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sielä israelissa nyt tapahtuu? Onko sielä jo rokotettu kaikki vauvasta vaariin ja rajoitukset ja tauti poistunut??

COVID Israelissa: 17% rokottamattomista muodostaa 60% kuolemista tällä viikolla

Vierailija
586/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssaoireet ja erikoinen kuiva yskä lähtivät 4päivässä,mut pari päivää olin sängyssä, olin niin väsynyt.

Terv.

ei rokotettu

Ei ole koronaa vaan ihan perusflunssa.

Vierailija
587/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrän tarkoituksella ensimmäisen rokotuskertani mahdollisimman pitkälle, että se estää mahdollisimman hyvin jotain riskiryhmäläisiä saamasta 3.-rokotteen.

Ainakin täällä jo kolmosrokotteita jaetaan niin riskiryhmäläisille kuin sotetyöntekijöille. 

Vierailija
588/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa kyllä että vasta rokotukset levittivät koronan näihin lukemiin.

Samoissa lukemissa pyörittiin kun kellään ei ollut rokotetta. Sen vaan kysyn että miten päivittäiset luvut voi kasvaa/ pysyä samana vaikka 70% on rokotettu? Ei mitään logiikkaa. Vetäisin johtopäätöksen että rokote ei toimi.

Suomi maksaa nyt siitä, että venytti annosten välin 12 vkoon. Ihmiset sairastuivat tuossa välissä, toisen annoksen suoja-aika 28pvää, taas ehtii sairastua ja kolmansia annoksia ei riitä, kun toista vielä piikitetään.

Suomi maksaa nyt siitä, että edelleen pidetään yllä kallista teatteria koronasta.

Siitäkin, koko aikana ei ole toimittu oikea-aikaisesti ja systemaattisesti niin teatteriksihan se menee.

Vierailija
589/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terv.

ei rokotettu

Samankaltaisilla oireilla ainakin minulla oli jotain sitkeämpää perusflunssaa eikä koronaa. Olen ensimmäisen rokotteen saanut ja jouduin testissä käymään.

Vierailija
590/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täällä jo kolmosrokotteita jaetaan niin riskiryhmäläisille kuin sotetyöntekijöille. 

Joo mutta en ota ensimmäistä rokotetta ennen marraskuuta.

Vierailija
591/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon suomessa on annettu pfizerin rokkoja, se näyttää ehkäisevän tartuntoja aika huonosti ja sen antama suoja vähenee aika nopeasti?

Se sattuu olemaan rokotteiden ominaisuus, rokote antaa suojan vain tietyn ajan. Esim. influenssarokotteessa se on 6-12kk, jäykkäkouristus tai tuberkuloosi jne.

Keltakuumerokote on ainoa joka antaa pitkän suojan.

Sama lääkkeissä esim. kipulääkkeissä, monessa se on 2h tai 4h tai joku verenpainelääke 24h jne.

Jos korona jää maapalolle, niin todennäköisesti siihen rokote otetaan vuosittain, niin kuin tähänkin asti virustartuntatauteihin.

Ihan samalla tavalla koronaan sairastuminen ei anna laumasuojaa, vaan suoja kestää tämän hetkisten tietojen mukaan 3-9kk ja ihmisen riski sairastua uudelleen, on todennäköinen.

Vierailija
592/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et estä toiminnallasi kenenkään kolmannen rokotteen saamista. 

Vierailija
593/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä estän, jos siirrän varattua aikaani jatkuvasti eteenpäin ;).

Vierailija
594/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän nyt erehdy kuvittelemaan, että koronan voisi sairastaa vain kerran?

Vierailija
595/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän nyt erehdy kuvittelemaan, että koronan voisi sairastaa vain kerran?

Ihan tosi moni erehtyy. Samoin on unohtunut variantit, joille sairastettu korona on yhtä tyhjän kanssa kuin rokotuksetkin. Kannattaa googletella R.1-muunnos ja seurailla tilannetta muualla kuin Suomessa - meillähän korona-uutisointi on kielletty/sensuroitu.

Vierailija
596/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmäläisille ja sotetyöntekijöille varataan jo nyt täällä oma määrä rokotteita ja estät toiminnallasi jotakuta saamasta vain sitä ensimmäistä tai toista rokotetta. Eli kiusaat vain kaltaisiasi. Toimintasi on siis yhdentekevää.

Vierailija
597/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta mihinkään vaikka kuinka siirtelisit. Ekaa annosta ei ole korvamerkitty sulle, vasta toinen annos.

Vierailija
598/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on kaksi piikkiä ottanut ja perusterve niin oisko järkevää hakea nyt koronatartunta ennenkun toisen piikin ottamisesta kuluu yli 3 kuukautta? Jos se jokaiselle kuitenkin tarttuu joskus niin ehkä optimointi tartunnan ajankohdasta olisi järkevää

Kerro paikka, missä tartuntoja jaetaan.

Vierailija
599/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmisille on jäänyt niin epäselväksi, että koronaa ei pyritä ”karkoittamaan” maasta, vaan saada se vaarattomammaksi kuin se nyt on.

Siitähän tämä nyt vaikuttaa ja tuurillahan ne laivatkin seilaa.

Vierailija
600/1254 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

wxyz-tv channel after the vaccines were available to everyone

Kopioikaapa tuo ja kirjoittakaa Googleen. Lukekaa kommenttiosio ja miettikää kannattaako vielä mennä piikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän