Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahdollista opiskella Tampereella Helsingistä käsin?

Vierailija
19.11.2014 |

Onko kukaan toteuttanut moista tai kuullut, että joku olisi?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään: siis ei etänä, vaan että kulkee väliä junalla tai bussilla. AP

Vierailija
2/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos rahaa ja aikaa riittää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti. Riippuu maksukyvystä/halusta ja viitseliäisyydestä. Jos sinusta 4h päivittäinen matkustaminen ei ole liian raskasta niin siitä vaan. 

Vierailija
4/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:55"]

On varmasti. Riippuu maksukyvystä/halusta ja viitseliäisyydestä. Jos sinusta 4h päivittäinen matkustaminen ei ole liian raskasta niin siitä vaan. 

[/quote]

Kuinka paljon yliopistossa on usein pakollista läsnäoloa? Ekana vuonna pitäisi varmasti käydä päivittäin, mutta entäs seuraavana ja kolmantena, ja maisterivaiheessa? Onko kaikki viisi päivää lähiopetusta vai kolme-neljä? AP

Vierailija
5/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni käy toisinpäin töissä, siis tamperelaiset Helsingissä. Junamatkalla on sitten hyvin aikaa tehdä töitä/opiskella.

Vierailija
6/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mahdollista. En tiedä, miten kalliiksi tulee, mutta eikös opiskelijat saa halvempia lippuja? Voisi tulla jopa halvemmaksi, kuin vuokrata kämppä Tampereelta, jos Helsingissä asumiskuviot on ok? Ja matkathan voi käyttää opiskeluun:).

Vierailija
7/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta, mulla ei ole kun keskimäärin 3 päivänä viikossa opiskelua ollut koko aikana, nyt toka vuosi Treella menossa.

Vierailija
8/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen, tosin vain kandiksi asti eli pari vuotta. Läsnäolopakkoa oli pari kertaa viikossa, vällillä ei sitäkään. Mutta riippuu tietysti alasta. 

Vierailija
9/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko viikkojen asuminen Tampereella mahdottomuus? Ethän sä ehdi viikolla siellä Hgissa muuta kuin nukkua.

Vierailija
10/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:55"]

[/quote]

Kuinka paljon yliopistossa on usein pakollista läsnäoloa? Ekana vuonna pitäisi varmasti käydä päivittäin, mutta entäs seuraavana ja kolmantena, ja maisterivaiheessa? Onko kaikki viisi päivää lähiopetusta vai kolme-neljä? AP

[/quote]

Kerro ala ja paikka jossa kyseistä alaa opiskellaan niin voimme vastata sinulle tähän kysymykseen.

Vierailija
11/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:00"]Onhan se mahdollista. En tiedä, miten kalliiksi tulee, mutta eikös opiskelijat saa halvempia lippuja? Voisi tulla jopa halvemmaksi, kuin vuokrata kämppä Tampereelta, jos Helsingissä asumiskuviot on ok? Ja matkathan voi käyttää opiskeluun:).
[/quote]Soluasunto maksaa halvimillaan Toasilla 150e, tulee halvemmaksi kuin reissaaminen.

Vierailija
12/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväni opettaa siellä, ja asuu Helsingissä. Joskus nukkuu ystävänsä luona, joka taas vastaavasti tekee tutkimusta osin Helsingissä, ja yöpyy ystävänii luona. Ei kuulemma jaksaisi joka päivä matkustaa, täytyy olla mahdollisuus jäädä välillä.

Vierailija
13/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alasta riippuen paljon ryhmätöitä, joita saatetaan tehdä ilta-aikaan.. Ei kovin helppo sopia yhteisiä aikatauluja jos yksi opiskelija asuu toisella puolella Suomea.

Vierailija
14/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kandi 2 vuodessa, asu se aika viikot Tampereella. Maisteri sitten Hgissa. Kyllä luulisi, että pari vuotta Tampereella viihtyy!

Vierailija
15/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin Tampereen yliopistossa maisterintutkinnon pari vuotta sitten. Ainakin mun alalla oli yllättävän paljon ryhmätöitä verrattuna aiempaan HY:n tutkintooni. Itse olin vuokrannut sieltä yksiön ja tulin viikonlopuiksi Helsinkiin. Opiskeluviikkoni sain järjestetyksi niin, että perjantait olivat lähes poikkeuksetta vapaat.

Silloin junaliput maksoivat opiskelijahinnalla n. 30 euroa menopaluu. Nyttemmin VR on muuttanut lippujen hinnoittelua eivätkä opiskelijaliput ole enää puolet normilipun hinnasta. Juuri nuo aamu- ja iltapäiväliput ovat huomattavasti kalliimpia.

Myöhemmin, graduvaiheessa, kävin Tampereella vain kerran pari kuussa ja luovuin asunnostani.

Minulle tämä järjestely sopi mainiosti.

Vierailija
16/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän me tiedetä, vaikka ap:lla olisi perhe ja lapset Helsingissä.

Vierailija
17/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oletetaan... heräät 5.00, bussi Tampereelle lähtee 6.00, luento alkaa kello 8.15 ja kestää 2h. Iltapäivällä toinen luento, joka loppuu esim. klo 18. Olet kotona kello 21. Seuraavana aamuna sama rumba. Mikset asuisi viikkoja Tampereella, kun et kuitenkaan ehtisi arkipäivisin tekemään Helsingissä juuri mitään muuta kuin nukkua?

Vierailija
18/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibus liput usein vain 5e suunta.

Vierailija
19/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös matkahuollon kautta saa netistä ostamalla bussilippuja 3-12 euroa, kun ostaa ajoissa. Bussissa voi nukkua tai opiskella, siellä on useimmiten hyvin tilaakin.

Vierailija
20/35 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista, muttei järkevää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan