Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liikkeiden bonusjärjestelmä vain asiakkaiden huijaamista?

Vierailija
11.11.2014 |

Mielestäni kokonaisuudessaan, kyllä!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/12 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ehdot pitää lukea ja ymmärtää. sekä miettiä mitä ne omalle kohdalle tarkoittaa. Edelleen pitää kilpailuttaa kokonaisuutena halvin hinta ja sinulle sopivin tarjous, eikä juosta sokeasti bonuksen perässä.

Mutta ei niissä mitään huijausta ole, ihan toimivat niin kuin sanovatkin toimivansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu se on keino seurata asiakkaiden ostokäyttäytymistä bisnesmielessä...psykologisesti sitouttaa asiakas johonkin ketjuun...ei toimi niin hyvin kuin ketjut haluaisivat kun lähes kaikilla on kaikkien kortit.
Markkinointia voidaan kohdentaa suoraan tietyille ryhmille...lapsiperheet, keliaakikot, kasvissyöjät, sinkkutaloudet jne.

Vierailija
4/12 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei kai sitä huijata mutta kokonaisuudella voidaan koukuttaa ketjun nokkaan!

Vierailija
5/12 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta ottaisin silti mieluummin suoraan edullisemmat hinnat kuin kaikkien ketjujen kortit lompakkoon. Sitouttaminen ei toimi ollenkaan, niin minulla kuin kaikilla tutuillakin on vähintään S-, K- ja Stockmann-kortti, osalla myös Pins-kortti, eri lento- ja laivayhtiöiden kortit jne.

Vierailija
6/12 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole huijaamisesta. Eivät liikkeet tuota tietenkään pelkästä hyväntekeväisyydestä tee, vaan tarkoitus on samalla sitouttaa asiakkaat. Mutta vastineeksi tarjotaan sitten jotain takaisin. Eli asiakas saa alennuksia tai palautuksia erilaisina bonuksina yms. Minusta tuo ei ole huijausta niin pitkään kun pysytään ehtojen sisällä. Ja jos asiakas ei lue ehtoja, niin silloin voi katsoa peiliin etsiessään huijaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 15:14"]

Kyse ei ole huijaamisesta. Eivät liikkeet tuota tietenkään pelkästä hyväntekeväisyydestä tee, vaan tarkoitus on samalla sitouttaa asiakkaat. Mutta vastineeksi tarjotaan sitten jotain takaisin. Eli asiakas saa alennuksia tai palautuksia erilaisina bonuksina yms. Minusta tuo ei ole huijausta niin pitkään kun pysytään ehtojen sisällä. Ja jos asiakas ei lue ehtoja, niin silloin voi katsoa peiliin etsiessään huijaria.

[/quote]

Niinpä, ne ehdot on just kärpäsen paskan kokoista pränttiä, revi siitä sitten;)

Vierailija
8/12 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun kauppa ihan hyvää hyvyyttään antaa tavaraa halvemmalla kuin muuten eli maksaa bonuksia takaisin.

Kaikki säästäisivät, jos bonusjärjestelmät poistuisivat. Hintakilpailukin selkiytyisi, kun tarjoukseen ei tarvitsisi asiakkaan laskea mukaan vuotuisia bonuksia ja maksutapaetua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 15:19"]

Ei kun kauppa ihan hyvää hyvyyttään antaa tavaraa halvemmalla kuin muuten eli maksaa bonuksia takaisin. Kaikki säästäisivät, jos bonusjärjestelmät poistuisivat. Hintakilpailukin selkiytyisi, kun tarjoukseen ei tarvitsisi asiakkaan laskea mukaan vuotuisia bonuksia ja maksutapaetua.

[/quote]

Tiettyyn rajaan asti toi on totta. Mutta jos bonuskortteja ei olisi, vaan kilpailu olisi vapaata, niin sitten kaupat joutuisivat panostamaan enemmän markkinointiin löytääkseen asiakaskuntansa. Ja ihan yleinen toimintatapa on se, että paljon ostava saa alennusta. Jos kortteja ei olisi, niin sitten kassalla alettaisiin katsomaan, että nyt kun olet ostanut xxx eurolla, niin saat loppusummasta 3% alennusta. Tai ostokäyttäytymistä seurattaisiin jollain muulla tavalla, koska kaupat pyrkivät tarjoamaan asiakkaille myös sitä, mitä nämä eivät tiedä tarvitsevansa.

Vierailija
10/12 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 15:19"]

Ei kun kauppa ihan hyvää hyvyyttään antaa tavaraa halvemmalla kuin muuten eli maksaa bonuksia takaisin. Kaikki säästäisivät, jos bonusjärjestelmät poistuisivat. Hintakilpailukin selkiytyisi, kun tarjoukseen ei tarvitsisi asiakkaan laskea mukaan vuotuisia bonuksia ja maksutapaetua.

[/quote]

Tiettyyn rajaan asti toi on totta. Mutta jos bonuskortteja ei olisi, vaan kilpailu olisi vapaata, niin sitten kaupat joutuisivat panostamaan enemmän markkinointiin löytääkseen asiakaskuntansa. Ja ihan yleinen toimintatapa on se, että paljon ostava saa alennusta. Jos kortteja ei olisi, niin sitten kassalla alettaisiin katsomaan, että nyt kun olet ostanut xxx eurolla, niin saat loppusummasta 3% alennusta. Tai ostokäyttäytymistä seurattaisiin jollain muulla tavalla, koska kaupat pyrkivät tarjoamaan asiakkaille myös sitä, mitä nämä eivät tiedä tarvitsevansa.
[/quote]

Hintakilpailu toimisi silti. Erityisesti päivittäistuotteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan myös se, että näitä asiakaskortteja käyttämällä seurataan meidän ostoskorien sisältöjä, ostoaikoja yms, joilla meille saadaan paremmin kohdennettua mainontaa, tarjouksia ja valikoiman keskittämistä. Ei ole huijausta, mutta hyödyttää kyllä kauppaa enemmän kuin kuluttajaa.

Vierailija
12/12 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne nyt huijausta olisivat? Tietenkään ne edut eivät ole - ehkä S-ryhmää lukuunottamatta, josta ainakin meille syntyy jo ihan ei-niin-keskittämälläkään noin kolmen sadan euron bonuksen vuosittain - mitenkään suuren suuret, mutta hei, en minä nyt niiden takia ostopäätöksiäni keskitäkään.

Eli kaupat ovat antavinaan etuuksia ja asiakkaat ovat keskittävinään ostoksia.

Minulla on etukortit esimerkiksi näihin: s-ryhmä, K-plussa, Stockmann, Lindex, Kappahl, Seppälä, Marimekko, pari kampaamoa, Siljaline, Scandic, Finnair, Stadium, A-class (Aleksi), Esprit, Kultajousi, Body Shop, Jokipiin pellava, Moda Bronco, Pentik... jokainen varmaan ymmärtää, ettei noiden olemassaolo vaikuta ostospäätöksiini, mutta jos olen liikkeessä, jossa kortti käy ja sillä saa etuutta, niin hyödynnän sen etuuden tarvittaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi