Onko tradenomi talousasiantuntija?
Kommentit (10)
No ei.
Miten markkinoinnin pääaineekseen valinnut trade olisi taloushallinnon asiantuntija? No ei mitenkään?
Ehkä jos on valinnut laskentatoimen pääaineekseen ja tehnyt alan töitä, niin sitten.
Oon ite tradenomi ja työskentelen sijoitusneuvojana. Tienaan aika hyvin.
YAMK pohjat ja talousjohtajana toimin. Hyvin toimii teoreettisena pohjana.
Vierailija kirjoitti:
Oon ite tradenomi ja työskentelen sijoitusneuvojana. Tienaan aika hyvin.
Ootko ns. ”auringonvarma” siitä, että vastasit tällä ap:n kysymykseen..? Ja jos, niin millä tavalla.
Miksei olisi? Minä olen tradenomi mutten ole työskennellyt päivääkään taloushallinnossa, enkä erikoistunut siihen. Mutta varmasti joku muu tradenomi on. Tuskin jokainen sairaanhoitajakaan tietää hoitotyöstä kaiken.
Ehkä parempia kuin ekonomit, jotka ovat jatkuvasti väärässä ennusteissaan. (Pitkä aikaväli)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä parempia kuin ekonomit, jotka ovat jatkuvasti väärässä ennusteissaan. (Pitkä aikaväli)
Siis tekeekö tradenomit pitkän aikavälin ennustuksia??
No ei. Millään koulutuksella ei luoda asiantuntijoita, yhtä vähän kuin johtajiakaan, vaan se asiantuntijuus rakentuu vasta työelämässä. Opiskelu antaa vain muodollisen pätevyyden ja pohjan ja se kyky soveltaa, rakentaa ja muokata opittua käytännössä hankitaan työelämän kautta.
Riippuu linjasta. Finanssi- ja talousalan tradenomi on erillinen opintosuunta.
No jos TE-virkailijat on asiantuntijoita (en kyllä tiedä minkä alan, en ole vielä nähnyt asiantuntemusta) niin sanoisin että kyllä :D