Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä aikuisen lässytys lapselle ärsyttää?

Vierailija
29.09.2021 |

Tykkään lapsista kyllä, mutta tietyt aikuisten tavat ärsyttää. Esim. kirosanojen lässytys. "Voi taatana, voi peekele." Että voi olla typerän kuulosta!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petos satuttaa aikuisia. Pettäminen vahingoittaa aikuisia. Valehtelu voi tappaa.

Vierailija
2/5 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se, että sanoja sanotaan juuri tuohon tyyliin väärin, eli "taatana". Lapselle pitää sanoa sanat oikein (R:t ärränä ei ällänä, S:t ässänä ei teenä jne), vaikka äänensävy voikin olla "lässyttävä", vaikuttaa nimittäin kielen oppimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joko liikaa ahdistusta elämässä tai sitten ei ole ikinä tapahtunut mitään oikeasti pahaa, jos pikkuasiat vituttaa

Vierailija
4/5 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On joko liikaa ahdistusta elämässä tai sitten ei ole ikinä tapahtunut mitään oikeasti pahaa, jos pikkuasiat vituttaa

Joo mulla on liikaa. Mutta ei ole pikkuasia kiroilun opettaminen. Mun lapsen kohdalla ei tarvi verrata mihinkään kirosanaa. Hyi!

Vierailija
5/5 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joillain aikuisilla on hieman ärsyttävän lässyttävä tapa puhua. Tottakai on normaalia ohjeistaa lasta esim. kaupoissa tai muualla, mutta jotkut tekevät sen niin kuuluvasti, että luulisi heidän olevan tekemässä jotain yleistä luentoa. Olen sen verran vanhanaikainen, että mielestäni yleisillä paikoilla pitää käyttäytyä mahdollisimman hillitysti, aikuisten ja lasten kesken. Eli aikuiset ei esim. tiuski tai riitele eikä lapsille lässytetä korostuneen kovalla äänellä. Riittää, että se lapsi kuulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi