Reissuun ensimmäistä kertaa korona-aikana
Mitenkä on, kun lentoyhtiön ohjeissa lukee, että kahdesti rokotetuilta voidaan kysyä myös testitulosta? Oletteko rokotetut käyneet tämän vuoksi myös testissä ennen matkaa?
Olen ymmärtänyt, että joko kaksi rokotusta, sairastettu covid-19 TAI negatiivinen testitulos riittäisi. EU:n alueelle olen menossa.
Kommentit (13)
Oon käynyt Lanzarotella ja Ruotsissa. Espanja vaatii koronapassin ja pitää täyttää netissä Espanjan terveysviranomaisen maahantulokaavake. Siitä qr koodi puhelimeen. Ruotsiin ei tarvinnu mitään. Suomeen tullessa piti näyttää koronapassi. Hyvin meni kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ui jui! Minkälaisen variantin meinasit tuoda meille tuliaisena?
Ei sinne kellariin mitkään virukset tietään löydä.
Riittää 2 rokotusta, 2. rokotuksesta pitää olla jokunen viikko. Muutoin vaaditaan testi.
Ei ole olemassa mitään EU:n yhteistä ohjeistusta. Jokainen maa päättää vaadittavat testit ja todistukset itse. Melkein joka maassa on vielä maskipakkoja, asiakaspaikkarajoituksia, turvavälivaatimuksia ja muita rajoituksia sisätiloissa, liikennevälineissä ja ulkona kokoontumisissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään EU:n yhteistä ohjeistusta. Jokainen maa päättää vaadittavat testit ja todistukset itse. Melkein joka maassa on vielä maskipakkoja, asiakaspaikkarajoituksia, turvavälivaatimuksia ja muita rajoituksia sisätiloissa, liikennevälineissä ja ulkona kokoontumisissa.
Totta. Lanzarotella oli tosi tiukkaa, kauppaan ei päässy ilman maskia eikä hotellin yleisissä tiloissa saanut liikkua ilman. Ruotsissa sen sijaan ei kukaan käyttänyt missään maskia, ainoastaan suomalaiset. Myös minä:) Ei edes ravintoloissa tarjoilijat käyttäneet maskia. Tuntui vähän oudolta.
Myös välilaskumaa voi vaatia omia koronapassejaan ja sääntöjään, vaikka ainoastaan vaihtaisit konetta.
Vierailija kirjoitti:
Ui jui! Minkälaisen variantin meinasit tuoda meille tuliaisena?
Tappavan. Just for you! 😊
Ruotsiin pääsee ilman mitään passeja, Suomeen tullessa on oltava koronapassi tai sit mentävä testiin.
Koska aiotte aloittaa matkailun? Musta tuntuu että tää korona jää maailmalle pyörimään ikuisesti, voiko siis enää ikinä matkustaa? Vaikka olis kuinka rokotettu niin ei näy talttuvan pandemia. Esim Israelissa, ei auttanut vaikka tosi nopeasti rokottivat kaikki.
Kyllä minun käsittääkseni kaksi rokotusta riittää. Minkä lentoyhtiön ohjeissa sanotaan että täytyy olla myös testitulos?
Meillä matka varattuna Italiaan, kaksi rokotusta on ja todistus niistä, lisäksi täytyy täyttää joku kaavake netissä terveytilaan ja matkaan liittyen.