Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reissuun ensimmäistä kertaa korona-aikana

Vierailija
29.09.2021 |

Mitenkä on, kun lentoyhtiön ohjeissa lukee, että kahdesti rokotetuilta voidaan kysyä myös testitulosta? Oletteko rokotetut käyneet tämän vuoksi myös testissä ennen matkaa?
Olen ymmärtänyt, että joko kaksi rokotusta, sairastettu covid-19 TAI negatiivinen testitulos riittäisi. EU:n alueelle olen menossa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun käsittääkseni kaksi rokotusta riittää. Minkä lentoyhtiön ohjeissa sanotaan että täytyy olla myös testitulos?

Meillä matka varattuna Italiaan, kaksi rokotusta on ja todistus niistä, lisäksi täytyy täyttää joku kaavake netissä terveytilaan ja matkaan liittyen.

Vierailija
2/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ui jui! Minkälaisen variantin meinasit tuoda meille tuliaisena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt Lanzarotella ja Ruotsissa. Espanja vaatii koronapassin ja pitää täyttää netissä Espanjan terveysviranomaisen maahantulokaavake. Siitä qr koodi puhelimeen. Ruotsiin ei tarvinnu mitään. Suomeen tullessa piti näyttää koronapassi. Hyvin meni kaikki.

Vierailija
4/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne kellariin mitkään virukset tietään löydä.

Vierailija
5/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdemaa ja lentoyhtiö?

Vierailija
6/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää 2 rokotusta, 2. rokotuksesta pitää olla jokunen viikko. Muutoin vaaditaan testi.

Vierailija
7/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään EU:n yhteistä ohjeistusta. Jokainen maa päättää vaadittavat testit ja todistukset itse. Melkein joka maassa on vielä maskipakkoja, asiakaspaikkarajoituksia, turvavälivaatimuksia ja muita rajoituksia sisätiloissa, liikennevälineissä ja ulkona kokoontumisissa.

Vierailija
8/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään EU:n yhteistä ohjeistusta. Jokainen maa päättää vaadittavat testit ja todistukset itse. Melkein joka maassa on vielä maskipakkoja, asiakaspaikkarajoituksia, turvavälivaatimuksia ja muita rajoituksia sisätiloissa, liikennevälineissä ja ulkona kokoontumisissa.

Totta. Lanzarotella oli tosi tiukkaa, kauppaan ei päässy ilman maskia eikä hotellin yleisissä tiloissa saanut liikkua ilman. Ruotsissa sen sijaan ei kukaan käyttänyt missään maskia, ainoastaan suomalaiset. Myös minä:) Ei edes ravintoloissa tarjoilijat käyttäneet maskia. Tuntui vähän oudolta.

Vierailija
9/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös välilaskumaa voi vaatia omia koronapassejaan ja sääntöjään, vaikka ainoastaan vaihtaisit konetta.

Vierailija
10/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tappavan. Just for you! 😊

Vierailija
11/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kohdemaan säännöt. Lentoyhtiöt noudattavat niitä.

Vierailija
12/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin pääsee ilman mitään passeja, Suomeen tullessa on oltava koronapassi tai sit mentävä testiin.

Vierailija
13/13 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aiotte aloittaa matkailun? Musta tuntuu että tää korona jää maailmalle pyörimään ikuisesti, voiko siis enää ikinä matkustaa? Vaikka olis kuinka rokotettu niin ei näy talttuvan pandemia. Esim Israelissa, ei auttanut vaikka tosi nopeasti rokottivat kaikki.