Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harkitsen irtisanoutumista... syynä työkaveri.

Vierailija
19.11.2014 |

Minulla on periaatteessa ihan mukava työpaikka, ja olen tyytyväinen. Mutta viime aikoina olen ihan vakavasti alkanut harkita irtisanoutumista, koska yksi työkavereista on yksinkertaisesti niin mielettömän raivostuttava ja kuluttava, että en enää kohta kestä. Joudumme siis työskentelemään melko tiiviisti yhdessä, joten pakoonkaan ei pääse. Tämä tyyppi ei ollenkaan suostu seuraamaan yhteisiä sääntöjä. Saatamme sopia kokouksessä tietystä toimintatavasta. Tyyppi nyökkäilee ja on samaa mieltä. Sitten kuitenkin paljastuu kuukauden kuluttua, kun käydään läpi tehtyjä töitä, että on tehnyt jotain aivan muuta. Asian selvittelyyn menee pahimmillaan päiväkausia. Ja asiakkaat vihaisia meille kaikille, kun eivät ole saaneet mitä haluavat. Aikataulutkin saattavan häneltä unohtua kokonaan, ja vihaiset asiakkaat soittelevat perään ja haukkuvat samaan syssyyn meidät muutkin. Pomo eikä edes astetta isompi pomo ei saa tätä jääräpäätä kuriin. Ja kun julkisella puolella ollaan, niin eroonkaan ei pääse.

Lasken jo vuosia siihen että tuo ihminen jää eläkkeelle, mutta ilmoitti juuri että aikoo olla töissä 68-vuotiaaksi, joten vielä pitäisi sietää 12 vuotta jääräpäisyyttä. Etsin koko ajan uutta työpaikkaa, mutta koska alalla menee tällä hetkellä huonosti, että valinnanvaraa juuri ole: esim. tällä hetkellä mol.fi:ssa tasan nolla oman alan paikkaa tarjolla. Pitäisikö heittäytyä äitiyslomalle, ihan vaan että saisi tuosta ihmisestä lomaa? Kai niitä lapsia on huonommistakin syistä tehty? Muuten kai ollaan kohta saikulla koko työpaikan väki.

Joo joo, tässä taloustilanteessa pitää olla tyytyväinen että on työpaikka. Mutta en kohta enää kestä. Yksi mätä omena pilaa koko korillisen ja tässä tapauksessa kaikkien muiden työpaikan. Pari päivää sitten tyyppi päästi suustaan seuraavan helmen: "Emme voi tehdä niin kuin asiakas toivoo. Tämä on periaatekysymys. Me tiedämme paremmin kuin asiakas."

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla