Olenko sairas kun ajattelen näin (liittyen itseeni) ?
Toisinaan elämä on ihanaa, mutta liian usein (kaikesta hyvästä huolimatta) kaikki stressi, paineet, epävarmuus ihmissuhteissa, epävarmuus tulevaisuudesta ja kaikki vaan käy niin sietämättömäksi, että iskee ahdistus elämästä ja samalla ahdistus kuolemasta. Kun tajuaa, että jonain päivänä kuolee ja sitä ei voi mitenkään estää. Joskus HALUAN kuolla, mutta ajatus on silti pelottava. Toisinaan ajattelen, että kunpa olisin kuollut jo vauvana. Koska minun oli ilmeisesti tarkoitus syntyä tähän maailmaan ja minun on pakko kuollakin joskus, niin miksi en olisi voinut kuolla jo silloin. Samalla olisin välttynyt elämän kurjuudelta. Katselin junassa matkustavia ihmisiä, kaikilla ankean surullinen ilme kasvoillaan ja pelkkää hiljaisuutta. Tällaistako pitäisi jaksaa vielä pahimmillaan 60 vuotta? Elämässä ei suoraan sanottuna ole mielestäni mitään järkeä. Olen tavallaan onnellinen ja hyvässä asemassa kai myös, mutta pursuilevaa elämäniloa ei minussa ole.
Vaikka kaikki olisi suhteellisen okei, niin välillä huomaan katsovani kovaa vauhtia lähestyvää junaa ja kuvittelen hyppääväni sen eteen.
Kommentit (56)
6 vastaa noihin kehuihin -haluan kai tuntea itseni tärkeäksi. En oikein osaa sitä muuten selittää
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:44"]Itse kysymykseen mitenkään vastaamatta nyt kommentoin, koittakaas joskus rikkoa kaavaa ja puhukaa niille hiljaisille ja apaattisen näköisille ihmisille...ne ihan oikeasti usein hymyilee ja jutustelee, kun joku vain tekee aloitteen :) [/quote] Olen ujo. Ap
[/quote]
Se joka haluaa, keksii keinot. Se joka ei, selitykset.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:44"]Elämä on näyttäytynyt mulle jo vuosikausia täysin absurdina, hulluna ja järjettömänä. Välillä on omaan mieleen tullut noita "mitäs jos tuosta hyppäisin junan alle", tai ajatellut jotain muuta keskellä tavallisia arjen juttuja. Samaten en käsitä miten elämästä voi ottaa jotain irti. Miten ottaa irti kun lopussa millään ei ole mitään väliä? Biologinen olento kuolee, tajunta menetetään, ruumis mätänee ja lahoaa. Se oli siinä, ne sun parhaimmillaan miltei sata vuotta yhdellä universumin pienellä maankappaleella.
Ehkä mä vielä joskus pääsen yli näistä ajatuksista, tai sitten en. Toivottavasti ainakin, koska ikää on vasta parikummentä vuotta. Olen muuten aikoja sitten toivonut, että olisin uskovainen. Uskossa kenties saisi jotain itua elämään, ateistina en kyllä sitä löydä.
[/quote]
Ymmärrän täysin... ja aina pitäisi elää niin kuin tämä päivä olisi viimeinen. Ottaa kaikki ilo irti? Niin mikä ilo, mikä irti, huoh. Oikeasti toivon vaan, etten olisi koskaan syntynyt tai olisin kuollut vauvana. Ja samoin, uskovaisena olisi helppoa elää ja suunnitella samalla kakkoselämää hattaraparatiisissa. Mutta kun ei ihan istu minun päähäni tuollaiset hihhuloinnit...
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:44"]Ap ja 6: Miksi haluatte kehuja? Oletteko koskaan todella ajatellut asiaa? [/quote] Koska ilman kehuja tunnen olevani huono ja vaivun alakuloon. Minulla ei ole energiaa eikä motivaatiota "elää itseäni varten" ja kehitellä itselleni jotain teräsitsetuntoa. En saa mitään iloa siitä, että AJATTELEN olevani hyvä ja ihana ja upea ja lässynlää. Haluan että ympärilläni elävät ihmiset ajattelevat niin.
[/quote]
Miksi?
[/quote]
Lue ajatuksella niin ymmärrät. Ehkä.
Joskus määkin ajattelen mikä tarkotus tällä kaikella on ja miks elämässä pitää opeskella ja menä töihin ja tulee outo olo mut sitte pitää ajatella että just mää oon tullut tänne elämään ja sillä on tarkotus! Pidä elämässä hauskaa äläkä ajattele liian raskaasti! Nauti elämästä ja silleen. Kuolema kun tulee niin se vaan tulee ja sitten pääsee taivaaseen kuvan vaan uskoo jumalaan ja se on pelastus! Sitte saa ikuisen onnen! Mut kannattaa nauttia jo elämässä ennen kun pääsee paratiisiin
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:50"] [quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:44"]Ap ja 6: Miksi haluatte kehuja? Oletteko koskaan todella ajatellut asiaa? [/quote] Koska ilman kehuja tunnen olevani huono ja vaivun alakuloon. Minulla ei ole energiaa eikä motivaatiota "elää itseäni varten" ja kehitellä itselleni jotain teräsitsetuntoa. En saa mitään iloa siitä, että AJATTELEN olevani hyvä ja ihana ja upea ja lässynlää. Haluan että ympärilläni elävät ihmiset ajattelevat niin. [/quote] Miksi? [/quote] Lue ajatuksella niin ymmärrät. Ehkä.
[/quote]
En kysy siksi etten ymmärtäisi. Kysyn siksi että joutuisit perustelemaan valintojasi ja halujasi. Se tekee ihmiselle hyvää.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:59"]Joskus määkin ajattelen mikä tarkotus tällä kaikella on ja miks elämässä pitää opeskella ja menä töihin ja tulee outo olo mut sitte pitää ajatella että just mää oon tullut tänne elämään ja sillä on tarkotus! Pidä elämässä hauskaa äläkä ajattele liian raskaasti! Nauti elämästä ja silleen. Kuolema kun tulee niin se vaan tulee ja sitten pääsee taivaaseen kuvan vaan uskoo jumalaan ja se on pelastus! Sitte saa ikuisen onnen! Mut kannattaa nauttia jo elämässä ennen kun pääsee paratiisiin
[/quote]
Olen ateisti. Ap
Sinussa ei ole iloa, koska pelkäät elämää.
en osaa sinua neuvoa ap, koska olet ateisti. Kokemukseata voin vain sanoa, että pelon voittaa, kun löytää uskon,e ttä elämä kantaa. Jos et usko mihinkään suurempaan, niin en tiedä, miten tämän luottamuksen voi löytää.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:50"] [quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:44"]Ap ja 6: Miksi haluatte kehuja? Oletteko koskaan todella ajatellut asiaa? [/quote] Koska ilman kehuja tunnen olevani huono ja vaivun alakuloon. Minulla ei ole energiaa eikä motivaatiota "elää itseäni varten" ja kehitellä itselleni jotain teräsitsetuntoa. En saa mitään iloa siitä, että AJATTELEN olevani hyvä ja ihana ja upea ja lässynlää. Haluan että ympärilläni elävät ihmiset ajattelevat niin. [/quote] Miksi? [/quote] Lue ajatuksella niin ymmärrät. Ehkä.
[/quote]
En kysy siksi etten ymmärtäisi. Kysyn siksi että joutuisit perustelemaan valintojasi ja halujasi. Se tekee ihmiselle hyvää.
[/quote]
No, okei. Ajatellaan, että olen sinkku. Tällä hetkellä en ole ja toivottavasti en tule olemaankaan.
Mitä iloa on ostella upeita vaatteita, näyttää upealta, olla elämäniloa pursuileva ja sädehtivä ihminen, jos kotona odottaa vain nelkä seinää? Mitä iloa minä saan siitä, että ehkä joku satunnainen ohikulkija ajattelee, että olipas nätti tyttö, mutta itse en koskaan saa tietää asiasta? Mitä varten yrittäisin olla luonteeltani sitä, tätä ja tuota, jos en voi hyödyntää asioita kenenkään kanssa? Esim. mitä helkkarin hyötyä on olla superlojaali ihminen, jos elää sinkkuna? Kenelle olet lojaali, kodillesiko, kun saavut aina illaki sinne neljän seinän sisään istumaan.
Kun taas parisuhteessa saa (pitäisi saada) kehuja toiselta ihmiseltä = joku huomaa vahvuutesi, kertoo ne sinulle, tiedät että joku ajattelee sinsta niin. Miksi ei siis moni muukin?
Kun olet superlojaali parisuhteessa, siitä on pelkkää hyötyä.
Kun näytät hyvältä parisuhteessa niin kumppani saa iloa ja ylpeyttä sinusta ja taas voi kokea, et edes jossain on jotain järkeä. Tajuaakohan pointtia kukaan?
Kannattaa hakea joku juttukaveri! Jos olet lapsi voit jutella vaikka äidille tai isälle tai pyytää ihan ammattilaisen apua! Kaikki on luotu tänne elämään jollakin tarkotuksella ja se tarkotus voi olla vaikka hauskanpito (kohtuurajoissa) ! Eli muista mahdollisen opiskelun ohella tai töiden ohella pitää hauskaa perheesi, ystäviesi tai vaikka eläimesi kanssa! Elämässä joskus tuntuu että kaikki ei meniskään niinku pitää tai miettii et mikä tarkotus tällä kaikella on? Ja minne mennään kuoleman jälkeen ja miks just sinä oot täällä? Noitten miettiminen on ihan normaalia, mutta jos itsemurha ajatuksia tai jotain muuta vakavampaa tulee ni kannattaa hakea apua. Pointti oli se että MUISTA SÄÄ ETTÄ JUST SULLA ON TARKOTUS TÄÄLLÄ!!:)) joskus voi olla hankalaa mutta ei se haittaa. Mieti mikä tekee sut onnelliseks ja tee sitä. Ei tarvi tietää mikä tarkotus täällä on ym. Sut on vaan luotu tänne ja täällä sä elät kunnes joskus (toivottavasti vanhana) kuolet ja sitten saat vastaukset kaikkiin suuriin "elämän kysymyksiin"! Voimia!!:)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:55"] [quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:50"] [quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:44"]Ap ja 6: Miksi haluatte kehuja? Oletteko koskaan todella ajatellut asiaa? [/quote] Koska ilman kehuja tunnen olevani huono ja vaivun alakuloon. Minulla ei ole energiaa eikä motivaatiota "elää itseäni varten" ja kehitellä itselleni jotain teräsitsetuntoa. En saa mitään iloa siitä, että AJATTELEN olevani hyvä ja ihana ja upea ja lässynlää. Haluan että ympärilläni elävät ihmiset ajattelevat niin. [/quote] Miksi? [/quote] Lue ajatuksella niin ymmärrät. Ehkä. [/quote] En kysy siksi etten ymmärtäisi. Kysyn siksi että joutuisit perustelemaan valintojasi ja halujasi. Se tekee ihmiselle hyvää. [/quote] No, okei. Ajatellaan, että olen sinkku. Tällä hetkellä en ole ja toivottavasti en tule olemaankaan. Mitä iloa on ostella upeita vaatteita, näyttää upealta, olla elämäniloa pursuileva ja sädehtivä ihminen, jos kotona odottaa vain nelkä seinää? Mitä iloa minä saan siitä, että ehkä joku satunnainen ohikulkija ajattelee, että olipas nätti tyttö, mutta itse en koskaan saa tietää asiasta? Mitä varten yrittäisin olla luonteeltani sitä, tätä ja tuota, jos en voi hyödyntää asioita kenenkään kanssa? Esim. mitä helkkarin hyötyä on olla superlojaali ihminen, jos elää sinkkuna? Kenelle olet lojaali, kodillesiko, kun saavut aina illaki sinne neljän seinän sisään istumaan. Kun taas parisuhteessa saa (pitäisi saada) kehuja toiselta ihmiseltä = joku huomaa vahvuutesi, kertoo ne sinulle, tiedät että joku ajattelee sinsta niin. Miksi ei siis moni muukin? Kun olet superlojaali parisuhteessa, siitä on pelkkää hyötyä. Kun näytät hyvältä parisuhteessa niin kumppani saa iloa ja ylpeyttä sinusta ja taas voi kokea, et edes jossain on jotain järkeä. Tajuaakohan pointtia kukaan?
[/quote]
Oletko kuullut ystävistä? Entä säädöistä, jos miesten huomio on niin tärkeää?
t. toinen sinkku
Eikä tarvitse olla neljän seinän sisällä vaan voi lähteä ihmisten ilmoille, tilaisuuksiin, joissa tapaa ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:55"] [quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:50"] [quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:44"]Ap ja 6: Miksi haluatte kehuja? Oletteko koskaan todella ajatellut asiaa? [/quote] Koska ilman kehuja tunnen olevani huono ja vaivun alakuloon. Minulla ei ole energiaa eikä motivaatiota "elää itseäni varten" ja kehitellä itselleni jotain teräsitsetuntoa. En saa mitään iloa siitä, että AJATTELEN olevani hyvä ja ihana ja upea ja lässynlää. Haluan että ympärilläni elävät ihmiset ajattelevat niin. [/quote] Miksi? [/quote] Lue ajatuksella niin ymmärrät. Ehkä. [/quote] En kysy siksi etten ymmärtäisi. Kysyn siksi että joutuisit perustelemaan valintojasi ja halujasi. Se tekee ihmiselle hyvää. [/quote] No, okei. Ajatellaan, että olen sinkku. Tällä hetkellä en ole ja toivottavasti en tule olemaankaan. Mitä iloa on ostella upeita vaatteita, näyttää upealta, olla elämäniloa pursuileva ja sädehtivä ihminen, jos kotona odottaa vain nelkä seinää? Mitä iloa minä saan siitä, että ehkä joku satunnainen ohikulkija ajattelee, että olipas nätti tyttö, mutta itse en koskaan saa tietää asiasta? Mitä varten yrittäisin olla luonteeltani sitä, tätä ja tuota, jos en voi hyödyntää asioita kenenkään kanssa? Esim. mitä helkkarin hyötyä on olla superlojaali ihminen, jos elää sinkkuna? Kenelle olet lojaali, kodillesiko, kun saavut aina illaki sinne neljän seinän sisään istumaan. Kun taas parisuhteessa saa (pitäisi saada) kehuja toiselta ihmiseltä = joku huomaa vahvuutesi, kertoo ne sinulle, tiedät että joku ajattelee sinsta niin. Miksi ei siis moni muukin? Kun olet superlojaali parisuhteessa, siitä on pelkkää hyötyä. Kun näytät hyvältä parisuhteessa niin kumppani saa iloa ja ylpeyttä sinusta ja taas voi kokea, et edes jossain on jotain järkeä. Tajuaakohan pointtia kukaan?
[/quote]
Oletko kuullut ystävistä? Entä säädöistä, jos miesten huomio on niin tärkeää?
t. toinen sinkku
[/quote]
Itse en ole nyt sinkku, kuten sanoin. Säätäminen on tyhmää teinipuuhaa. Ap
Ei ihme että koet tuolla tavalla elämän koska sinulla ei ole mitään päämäärä koska et usko jeesukseen
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:30"]Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon! Samojen ajatusten kanssa paininut jo vuosia. Ihanaa että joku muukin on yhtä sekaisin kuin minä.
[/quote]
Minä myös. Kolme lasta, mies, toimiva parisuhde, hyvä työ. MUTTA...
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:44"]Ap ja 6: Miksi haluatte kehuja? Oletteko koskaan todella ajatellut asiaa? [/quote] Koska ilman kehuja tunnen olevani huono ja vaivun alakuloon. Minulla ei ole energiaa eikä motivaatiota "elää itseäni varten" ja kehitellä itselleni jotain teräsitsetuntoa. En saa mitään iloa siitä, että AJATTELEN olevani hyvä ja ihana ja upea ja lässynlää. Haluan että ympärilläni elävät ihmiset ajattelevat niin.
[/quote]
Miksi?