Miten olette muistaneet miehiänne tänään Miestenpäivänä?
Minä toin aamukahvit sänkyyn ja teen tänään vähän arkipäivällistä hienomman aterian. Myös yksi vähän kalliimpi saunaolut odottaa iltaa :)
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 13:24"]
Meillä oli päiväkodin "syysjuhla" eilen. Ohjelman jälkeen isien piti kerätä tuolit varastoon sillä aikaa kun äidit pääsee lasten kanssa katsomaan lasten askartelemia käsitöitä. Ja kun tuolit oli siivottu, niin olikin jo kiire kahville. Jäi sitten miehiltä lasten tuotokset tutkimatta. Tää oli vissiin sitä tasa-arvoa. Vielä miestenpäivänä. Ei se yksi tuoli niin paljon paina, ettei sitä kymmentä metriä jaksais nainenkin kantaa.
Jotenkin epäilen, että jos naistenpäivänä olisi päiväkodin juhalassa laitettu äidit keräämään tiskit, niin olisi voinut meteli nousta.
[/quote]
Ja vielä kun olisi painotettu kuinka naiset ostaa tiskihommat miehiä paremmin (kuten miehet kantaa tuoleja paremmin) niin olisihan se ollut sovinistista. Vaan miestä kohtaan nainen ei voi olla sovinistinen? :)
Varmasti olisin jotenkin kivalla tavalla muistanut, mutta huomasin ittekki vasta myöhään illalla netistä :/ ens vuotta varten on merkattu ylös!
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:53"]
No en tiennyt että on miestenpäivä enkä tiedä silloinkaan kun on naistenpäivä, ellei sitä mainosteta viikkoa ennen jokaisena päivänä joka puolella. En näe mitään järkeä mokomissa päivissä.
[/quote]
Naistenpäivä ei meillä tarkoitakaan muuta kuin sitä kukkakimppua. Oikeastihan sillä on tarkoitus herättää huomaamaan naisten huonompi asema monessakin maassa. Valitettavasti eivät taida sitä juurikaan viettää siellä missä sille eniten olisi tarvetta...
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:12"]
Minä toin aamukahvit sänkyyn ja teen tänään vähän arkipäivällistä hienomman aterian. Myös yksi vähän kalliimpi saunaolut odottaa iltaa :)
[/quote]
En mitenkään, meillä ei muisteta miestenpäiviä, eikä naistenpäiviä. Teennäisiä, väkisin tehtyjä päiviä. Äitien- ja isänpäivänä lapset muistavat toisen vanhemman pienellä avustuksella, hääpäivää vietetään aina kahden kesken miehen kanssa esim. menemällä hyvin syömään ulos tai hotelliviikonloppu ym. Synttärit muistetaan kans.
siis eilenkö se oli? ainakaan meillä ei tapahtunut mitään tai siis tapahtui. mä tiskasin, siivosin, tein ruoan ja rouva vittuili päälle eli ihan normaalia.
mies ei muistanut/tiennyt koko oäivästä enkä mäkään mitään sanonut.
ehkä ensi vuonna sitten
meilmei muuten juhlita mitään kissanristiäispäoviä, en muosta edes hääpäiväämme jos joku kysyy.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:00"]
vastustaa näitä kaupallisia amerikkalaisten markkinamiesten kyhäämiä hömpänpömppäjuhlia.
[/quote]
Muuten hyvä, mutta esim. naistenpäivä on enempi entisen Neuvostoliiton juttuja. Miestenpäivänkään perimmäinen idea ei kuulosta kovin kaupalliselta, ainakaan Wikipedian mukaan:
"Miestenpäivän juhlinnan tavoitteena on kiinnittää huomiota miesten ja poikien terveyteen, sukupuolten välisten suhteiden parantamiseen, sukupuolten tasa-arvon edistämiseen ja myönteisten miesroolimallien korostamiseen vastapainoksi tiedotusvälineiden tarjoamille usein kielteisille mieskuville, jotka saattavat lannistaa poikia ja miehiä tuottamasta positiivista panosta läheisiin ja yhteiskuntaan."
Olisin vienyt ulos syömään mutta mies sairaana niin ei jaksanut. Sen sijaan hain kotiin ruokaa.
En mitenkään oikeastaan. Kuulin radiosta ja sanoin sitten miehelle että hyvää miestenpäivää ja unohdettiin saman tien. Ei mieskään huomioi minua mitenkään naistenpäivänä.Ei edes sano että hyvää naistenpäivää.
Tämä ketju on kristallin kirkas todiste miten naisten maailma pyörii oman Pyhän Vulvan ja sen mahtavuuden ympärillä. :( Postaus jossa kerrotaan, että ei muistanut mitenkään, onko joku miestenpäivä?, saa yläpeukkuja yhtä paljon kuin alapeukkuja. Kuka vitun lehmä yläpeukuttaa? Ja sitten kun vastataan, että ei varmaan lehmälle mitään naistenpäivänä tai saati vittu äitienpäivänä niin johan alkaa alapeukutus. Tajuatteko te mitään sen Pyhän Vulvan käryistä taintuneita mitään? Kaipaatteko tasa-arvoa, siis sellaista joka ei edistä naisten asemaa miehen aseman KUSTANNUKSELLA?
T. Mies
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:13"]En mitenkään. En edes tiennyt, että tänään on joku miestenpäivä. [/quote] Ja varmaan sitten odotat mieheltä äitienpäivän ja naistenpäivän muistamista. Toivottavasti miehesi ei muista.
[/quote]
no isänpäivä on ihan eri juttu kuin joku miesten päivä. Milloin tää on muuten keksitty??
Mä kuulin vasta työpäivän aikana että on miestenpäivä. Jahka tästä lapset menee nukkumaan jne. otan mieheltäni suihin.
En edes tienny. Ei miehet tarvi miestenpäiviä.
T.mies
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:32"]Mä kuulin vasta työpäivän aikana että on miestenpäivä. Jahka tästä lapset menee nukkumaan jne. otan mieheltäni suihin.
[/quote]Eiku, siis tarviiii !
T.mies
Olin ostanut yllätyksenä miehen omilla rahoilla tälle suklaata ja ruusuja :)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:59"]Vedin turpaan ja jätin sen
[/quote]
ihan loistavaa :D
Samalla tavalla kuin mies muisti mua naistenpäivänä, eli en mitenkään. ;)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:32"]
Mä kuulin vasta työpäivän aikana että on miestenpäivä. Jahka tästä lapset menee nukkumaan jne. otan mieheltäni suihin.
[/quote]
Nyt rupesi vituttamaan, että me ei vietetä miestenpäivää :D Kun asiaa tarkemmin ajattelee, niin onhan tämä päivä tarpeellinen, on on :)
T.mies
Meillä oli päiväkodin "syysjuhla" eilen. Ohjelman jälkeen isien piti kerätä tuolit varastoon sillä aikaa kun äidit pääsee lasten kanssa katsomaan lasten askartelemia käsitöitä. Ja kun tuolit oli siivottu, niin olikin jo kiire kahville. Jäi sitten miehiltä lasten tuotokset tutkimatta. Tää oli vissiin sitä tasa-arvoa. Vielä miestenpäivänä. Ei se yksi tuoli niin paljon paina, ettei sitä kymmentä metriä jaksais nainenkin kantaa.
Jotenkin epäilen, että jos naistenpäivänä olisi päiväkodin juhalassa laitettu äidit keräämään tiskit, niin olisi voinut meteli nousta.