Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En henno toteuttaa unelmiani (raha)

Vierailija
28.09.2021 |

Minulla on 3 unelmaa jotka haluaisin toteuttaa. Näihin olen säästänyt tarvittavat summat eli yhteensä noin 55 000. Mutta nyt kun ne kaikki olisi mahdollista hankkia, iski rimakauhu.
En raaskikaan.
Minulle jäisi vielä säästöjä, ei noihin kaikki menisi. Elämäntilanteeni on vakaa. Olen työssä jossa palkka ok mutta myös yksinhuoltaja ja elätän kotona asuvaa, opiskelevaa nuorta. Hänen harrastuksensa maksaa yli 300/ kk (jääkiekko) mutta pärjäämme. En tiedä mikä minua pidättelee. Kaiken järjen mukaan ei mitään hätää, mutta silti olen tosi varovainen ja saamaton laittamaan asioita eteenpäin.
Kesällä näyttää talous hieman paremmalta kun tuo lapsi valmistuu ja alkaa toivottavasti jotain tienaamaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko toteuttaa unelmasi yksi kerrallaan? Vai ovatko nämä kolme asiaa yhteensä se yksi unelma?

Vierailija
2/7 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oppinut varovaiseksi aiemman vaikean elämäntilanteen takia, sama on meillä monella. Veikkaan että olet suunnilleen samaa ikäluokkaa kuin minä (noin 40 tai vähän alle). Meidän ikäiset ovat kokeneet pariinkin otteeseen taloudellisen turvattomuuden, ensin lapsena lama-aikaan, sitten valmistuttua aikuisena 2007-9 kun mihinkään ei päässyt kiinni vaikka mitä yritti ja siitä seurannut taloudellinen jälkeenjäänti "normista". Kyllä se tekee varovaiseksi, tuo on normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, eivät liity toisiinsa. 2 on asuntoon liittyvää, toisi paljon iloa ja ehkä arvoakin. Unohdin mainita että säästäminen on mulla hidasta eli en saa vuodessa kasaan kuin noin 8000 siis nyt kun lapsilisä, elari ovat pois. Ennen sain enemmän säästettyä. Ruokamenot myös suuret pojan harrastuksen takia. Mutta kuten ehkä arvaatte..olen aika tarkka rahasta.

Vierailija
4/7 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oppinut varovaiseksi aiemman vaikean elämäntilanteen takia, sama on meillä monella. Veikkaan että olet suunnilleen samaa ikäluokkaa kuin minä (noin 40 tai vähän alle). Meidän ikäiset ovat kokeneet pariinkin otteeseen taloudellisen turvattomuuden, ensin lapsena lama-aikaan, sitten valmistuttua aikuisena 2007-9 kun mihinkään ei päässyt kiinni vaikka mitä yritti ja siitä seurannut taloudellinen jälkeenjäänti "normista". Kyllä se tekee varovaiseksi, tuo on normaalia.

Kiitos. Jotain tämmöistä tunnistan. Olen tosiaan maksanut kaiken yksin..auton ja asunnon ja vuosikausia matkat, harrastukset ym enkä ole niissä pihtaillut. Olen tosiaan 40 plus plus iältäni.

Vierailija
5/7 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Jotain tämmöistä tunnistan. Olen tosiaan maksanut kaiken yksin..auton ja asunnon ja vuosikausia matkat, harrastukset ym enkä ole niissä pihtaillut. Olen tosiaan 40 plus plus iältäni.

Olen ihan samassa tilanteessa, ensimmäistä kertaa elämässä on kertynyt säästöjä eikä pysty käyttämään mihinkään vaikka olen muutaman vuoden nuorempi. Älä ole pahoillasi, jos toteuttaisit nuo "unelmat" niin saattaisit huomata etteivät ne olleet käytännössä ihan niin hienoja kuin mitä olet koko elämän ajan ajatellut. Itse uskon ainakin näin, iän myötä ei enää tule samoja tuntemuksia vaikka kuinka toteuttaisi jotain vanhoja toiveita vaan ne parhaat asiat löytyvät ihmisten välisistä pienistä hetkistä kun hetken ajan tuntee aitoa yhteyttä toiseen ihmiseen.

Vierailija
6/7 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaisiko nuo unelmat asuntosi arvoa ? Kannattaako sijoitus ?

Vierailija
7/7 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Vaikea sanoa nousisiko asunnon arvo, ehkä max 5000. Houkuttelevuus toki nousisi koska asutaan aika pienessä kaupungissa. Rivarini arvo nyt noin 125 000 mutta en millään usko että 130 000 tästä saisin vaikka toteuttaisin nuo rempat=piha, terassi, sauna ja pesuhuone

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi