hyvä mutta halpa liesi nuoren omaan kotiin?
Teinipoika on muuttanut omaan kotiin, mutta liesi siellä vetelee viimeisiään. Millainen tilalle?
Kommentit (9)
Kiitos, mutta ei ole vuokrakämppä kyseessä, ihan itse pitää liesi valita (ja maksaa).
Onko kuinka tarkka poika? Omalleni en ostanut induktioliettä.
No ei varmaan kovin tarkka. Liesi saisi olla suht tehokas.
Itselläni ei ole induktiota, joten en tiedä, mitä se vaatisi. Kaasuliesi ei tule kyseeseen ihan palovaaran takia.
Halvin valkoinen perusliesi. In induktiota.
Itse tein valinnan, käymällä kodinkoneliikkeitten verkkosivuilla, siellä näkyy hyvin tekniset tiedot, mitatat yms.
Keraaminen liesi on ihan hyvä, eikä ole tavattoman kalliskaan. Ainoa ongelma siinä on se, että jos siihen onnistuu sokeria tai muuta makeaa polttamaan niin sitä ei takuu korvaa. Eli keraaminen / induktioliesi kannattaa hommata vain, jos poika osaa huolehtia siisteydestä. Keraamisiin liesiin on toki olemassa puhdistusaineita ja siinä tulee mukana raaputuslastakin, mutta tuon sokerin kanssa kannattaa olla varovainen.
Muussa tapauksessa sellainen ihan tavallinen valurautaliesi on hyvä vaihtoehto.
Ihan tavallinen sähköliesi, jossa neljä keittolevyä. Kaksi levyä ja kapea, pieni uuni on mun mielestä hankalat. Ihan peruskamaa, ei mitään hifistelyä. Voi hankkia kierrätettynäkin, mitä vanhempaa tekoa, sitä kestävämpi. Nykylaitteethan kestää takuun + 2 vkoa.
Hyvä ja halpa harvoin tulee samassa paketissa.
Jos nyt vuokrakämpästä on kyse, niin kyllä vuokranantaja/isännöitsijä huolehtii liesistä/jääkaapeista. Eli soitto isännöitsijälle ettei liesi toimi kunnolla, niin pitäisi saada uusi.