Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on puskuria tilillä?

Vierailija
28.09.2021 |

Mulla 6000€
Paljonko sinulla?

Kommentit (286)

Vierailija
141/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei vara venettä kaada kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka makuuttaa rahojaa tilillä? Sijoitan kaikki.

Viisas makuuttaa yllättäviä menoja varten. Mitä järkeä on pitää kaikki sijoituksissa jos tulee esim. osakerommauksen aikana akuutti hammasvaiva ja siihen uppoaa tonnin verran. Pitäisi myydä osakkeita ennen kuin voi pistää ylimääräiset hammaskaluston korjaamiseen. Jos on osakkeet pohjilla kuten nyt, myynnit menee tappiolla. Toki tappiot voi vähentää verotuksessa vielä 5 vuoden kuluttua mutta kun se nyt ei ole tavoite että tappioita tulisi.

minulla ei ole ollut KOSKAAN 30 vuoden sijoitusurani aikana tilannetta jossa KAIKKI osakkeet olisivat olleet tappiolla. Aina on pystynyt valitsemaan että myykö voitollisia tai tappiollisia (vai molempia) kun on tarvinut vararahastoon turvautua. 

Ei mullakaan, mut en kyl halua myydä voitollisiakaan silloin, kun ne on alempana kuin ovat parhaimmillaan olleet. Ellen sitten oleta, että ne ei koskaan tuu nousemaan siitä.

Amatööri.

Vierailija
142/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 fantastiljoonaa 119 triljardia taaleria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi 1-2 kuukauden käyttömenotarpeisiin nähden. Tarkkaa summaa ei ole ollut tapana ilmoitella netissä.

Vierailija
144/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2€ tähän mennessä, avasin op:n säästöpossu tilin mutta en aivan ymmärrä sen logiikkaa kun jokaisesta maksusta ei siirrykään sitä 2€ sinne tilille, ehkä tässä on joku päivärajoitus. Hmm..

Vierailija
145/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatilillä 3000 e, toisella ns. puskuritilillä 11 000 e. Loput on sitten sijoitettu sijoitusasuntoon, osakkeisiin, rahastoihin ja lomatonttiin yhdessä pohjoisen laskettelukeskuksessa. 

Vierailija
146/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei vara venettä kaada kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka makuuttaa rahojaa tilillä? Sijoitan kaikki.

Viisas makuuttaa yllättäviä menoja varten. Mitä järkeä on pitää kaikki sijoituksissa jos tulee esim. osakerommauksen aikana akuutti hammasvaiva ja siihen uppoaa tonnin verran. Pitäisi myydä osakkeita ennen kuin voi pistää ylimääräiset hammaskaluston korjaamiseen. Jos on osakkeet pohjilla kuten nyt, myynnit menee tappiolla. Toki tappiot voi vähentää verotuksessa vielä 5 vuoden kuluttua mutta kun se nyt ei ole tavoite että tappioita tulisi.

minulla ei ole ollut KOSKAAN 30 vuoden sijoitusurani aikana tilannetta jossa KAIKKI osakkeet olisivat olleet tappiolla. Aina on pystynyt valitsemaan että myykö voitollisia tai tappiollisia (vai molempia) kun on tarvinut vararahastoon turvautua. 

Sinulle ei todennäköisesti myöskään ole tapahtunut sellaista että olisit lauantai- iltana saanut helvetinmoisen hammassäryn ja joutunut menemään kalliiseen päivystykseen toiseen kaupunkiin 130 km päähän koska omassa pikkukaupungissasi ei ole päivystävää hammaslääkäriä. Lauantaina on vaikea muuttaa osakkeita käteiseksi ja sen tiedät itsekin jos sijoitusuraa 30 vuotta.

Luottokortilla maksetaan tällaiset hätätapaukset. Minulla on 5000 euron limiitti, eikä se ole edes iso, mutta riittää kaikenlaisiin hätätapauksiin . Viikossa saan rahat sijoituksista tilille, joten varakassani on rahastoissa.

Noin minäkin toimin. JOS akuutti vähän isompi rahantarve jostain yhtäkkiä tulee, maksan ne silloin Visalla. Saan harkinta-aikaa, jolloin voin päättää, miten suuren osan luotosta hoidan puskurista, minkälaisen summan päästän korolliseksi luotoksi ja missä määrin olen valmis keventämään osakkeissa olevaa varallisuuttani. Osakkeista saan rahat kolmessa arkipäivässä pankkitililleni.

Vierailija
147/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia. Nyt pääsin vasta säästämään parin rankan vuoden jälkeen. 600e kk saan säästöön, eli pikkuhiljaa alkaa puskuri kertymään. Toivottavasti :)

Vierailija
148/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

85 000€. Olen aikeissa ostaa kesämökin mutta sopivaa ei ole vielä ainakaan löytynyt.

Vierailija
149/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni nainen tekee puskureilla tiliä.

Vierailija
150/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaksi vuodeksi.

Vierailija
151/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40.000 e. Tuon pitäisi riittää normaalielämään ainakin 2 vuodeksi, jos tulot tyrehtyy äkillisesti.

Vierailija
152/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

480 000

haluaisin sijoittaa..mutta en uskalla

Vierailija
153/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä täällä luetellaan omat säästöt, sijoitusasunnot, osakkeet, rahastot, asunnot ja puolison rahat kun kysyttiin ainoastaan oman puskurin arvoa??

Tästä tulikin sellainen 'mullaonnäinpaljon'- kehiskeluketju. 😅 Kuitenkin ne joilla omien sanojen mukaan on paljon, eivät ymmärrä mitä tarkoittaa puskuri. Vähän ihmettelen.

No kun sen saa kyllä ihan jokainen itse määritellä, mitä pitää puskurina, ei sitä voi ap tai sinä hänen puolestaan määritellä. Minä katson, että sijoitusasunto nimenomaan on puskuri, kun se on sellaiseksi hommattu, ei minkään muun tähden. Siis vararahastoksi pahan päivän varalle.

Et sinä minun rahoistani päätä, joten et voi todeta, että puskuri on vain pankissa olevaa rahaa.

Vierailija
154/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

480 000

haluaisin sijoittaa..mutta en uskalla

Tuon pitäisi riittää normaalielämään ainakin 24vuodeksi, jos tulot tyrehtyy äkillisesti.

Vierailija
155/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko yhteensä joku 300k käteisenä tileillä? 

Tuon pitäisi riittää normaalielämään ainakin 15 vuodeksi, jos tulot tyrehtyy äkillisesti.

Vierailija
156/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

700 000 euroa

Tuon pitäisi riittää normaalielämään ainakin 35 vuodeksi, jos tulot tyrehtyy äkillisesti.

Vierailija
157/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

62000e, mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa ettei tällä hetkellä ole mitään sijoitettuna eikä ole asunto-omaisuutta joten tuo onkin koko omaisuuteni.

Olenkin aina miettinyt että keillä ne eurot ovat parkissa, koska kaikilla ei voi omaisuus olla osakkeissa. Kiitos sinulle siitä että otat valtioiden ekp:ltä lainaamien rahojen inflaatiovaikutuksen vastaan, ilman teitä tämä ei onnistuisi ja valtion pitäisi kerätä rahansa verottamalla.

Vierailija
158/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes miljoona ja toinen mokoma sijoituksissa. Olen parempi ihminen kuin te rahvaat. ;)

Tuon pitäisi riittää normaalielämään ainakin 100 vuodeksi, jos tulot tyrehtyy äkillisesti.

Vierailija
159/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes miljoona ja toinen mokoma sijoituksissa. Olen parempi ihminen kuin te rahvaat. ;)

Tuon pitäisi riittää normaalielämään ainakin 100 vuodeksi, jos tulot tyrehtyy äkillisesti.

Minulla kuluu rahaa 50 000 vuodessa!!!

Ei riitä kuin kuolemaani saakka!

Olen 40+

Vierailija
160/286 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 3300000, riittää yllättäviin menoihin. Osakkeista voi vapauttaa tarvittaessa lisää.

Pesukone rikki?

Lapsi tarvii kurahousut?