Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

It-alan koulutus

Vierailija
19.11.2014 |

Onko mitään järkeäkouluttautua IT-alan perushommiin, työkkärin IT-kurssit tai datanomikoulutus? Asiaa googlailin ja ainakin datanomin koulutus haukutaan täysin, eikä alalle kirjoitusten mukaan työllisty ollenkaan. Onko tosiaan näin? Kukaan opiskellut datanomiksi? Tai ei kai tuon jälkeen kukaan myönnä olevansa datanomi :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kannata tuon tason koulutus IT-alalle. Jos alalle haluat, opiskele joko diplomi-insinööriksi tai tietojenkäsittelytieteen maisteriksi. Siinäkin kannattaa muistaa että Suomessa ajat on huonot alalla ja työllistyminen voi olla hyvin vaikeaa. Sen sijaan jos on valmis lähtemään ulkomaille, töitä kyllä löytyy, tällä hetkellä esim. Jenkeistä, Saksasta ja Briteistä löytyy hyvin alan töitä. 

Vierailija
2/4 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä työkkärin kursseista: ei ne it-alalle työllistä, mutta voivat antaa muissa hommissa tarvittavia perus-tietokonetaitoja kyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:16"]

Ei kyllä kannata tuon tason koulutus IT-alalle. Jos alalle haluat, opiskele joko diplomi-insinööriksi tai tietojenkäsittelytieteen maisteriksi. Siinäkin kannattaa muistaa että Suomessa ajat on huonot alalla ja työllistyminen voi olla hyvin vaikeaa. Sen sijaan jos on valmis lähtemään ulkomaille, töitä kyllä löytyy, tällä hetkellä esim. Jenkeistä, Saksasta ja Briteistä löytyy hyvin alan töitä. 

[/quote]

Kyllä AMK-tutkinnonkin pitäisi riittää työllistymiseen, jos vain opiskeluaikana saa sopivia harjoittelupaikkoja. Ts. kannattaa opiskella pk-seudulla.

Vierailija
4/4 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen parhaillani datiksella ja olen tykännyt :) Vanhin meidän luokalla oleva on 27v. Työllisyys ei kait oo mikään paras, mutta minulla onkin yritysidea ja pieni porukka jo koossa. t. 16v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi