Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Heitin perunat kattilaan pesemättä!

Vierailija
19.11.2014 |

Eivät olleet kamalan multaisia mutta siis en pessyt niitä. Oli irtoperunoita. Voiko nyt tulla joku tauti? Pesenkö ja keitän uudelleen vai heitänkö roskiin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan vaan kuorit ne ennen syömistä?

Vierailija
2/10 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan ne aina pesemättä, ei mitään väliä. Kuorit vaan sitten keittämisen jälkeen ja vähän huuhtaiset kuorittua jos näyttää likaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa tässä mieleeni, että onko kukaan kokeillut pestä potikoita tiskikoneessa?

Vierailija
4/10 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 18:26"]

En ole aloittaja, puolikaheli kotitarvekeksijä vain. Eipä tullut mieleeni tuo kypsyminen, täytyy keksiä jotakin muuta. Varmaan perunoiden pesulle pyykkikoneessakin on jokin este. Noin siis teoriassa, minulle selvisi jo, ettei niitä tarvitsekaan kuurata ja hyvä niin.

[/quote]

Periaatteessa ei ole estettä, kunhan käytät kylmäpesua. Eikä tarvitse lingota.

Vierailija
5/10 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 17:03"]

Tulipa tässä mieleeni, että onko kukaan kokeillut pestä potikoita tiskikoneessa?

[/quote]

Oletko aloittaja? En suosittele, luultavasti imeltyvät kypsyessään. En ole kokeillut minäkään.

Kaupassa myytävät ovat yleensä jo pestyjä (ja turvetettuja), ja taudinaiheuttajat  kuolevat keittolämpötilassa.

Vierailija
6/10 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aloittaja, puolikaheli kotitarvekeksijä vain. Eipä tullut mieleeni tuo kypsyminen, täytyy keksiä jotakin muuta. Varmaan perunoiden pesulle pyykkikoneessakin on jokin este. Noin siis teoriassa, minulle selvisi jo, ettei niitä tarvitsekaan kuurata ja hyvä niin.

Vierailija
7/10 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 17:03"]

[/quote]

Potentiometrejä?

Vierailija
8/10 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese koskaan. Kun multa irtoaa vedessä niin vaihdan veden ja jatkan keittämistä.

Vierailija
9/10 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki bakteerit kuolee siellä kiehuvassa vedessä

Vierailija
10/10 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään koskaan pese. Jos multaa on tosi paljon, voin huuhtaista enimpiä pois. 33 ja puoli vuotta olen elänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän