Lue keskustelun säännöt.
löytyykö ketään, kenellä aurallisen migreenin estolääkitys päällä raskauden aikana?
03.09.2006 |
Minulla on nyt raskauden myötä alkanut pahentua huomattavasti aurallinen migreeni. Kohtaukset ovat muuttuneet vyyhtimäisiksi. Saattaa tulla monta kohtausta viikossa. Elämänlaatuni kyllä kärsii tästä aivan hirveästi, kun kohtaukset vetää petipotilaaksi vuorokaudeksi.
Onko ketään, jolla olisi kertoa kokemuksia estolääkityksestä?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
... mutta muuten sama tilanne. Ennen raskautta olen käyttänyt estolääkitystä, suurimman osan ajasta kahta eri lääkettä samaan aikaan. Nyt raskausaikana migreeni on villiintynyt täysin, mutta olen yrittänyt selvitä pehmeillä hoitokeinoilla, kuten akupunktiolla ja vyöhyketerapialla (itsekin voi koittaa helpottaa kohtauksia tiettyjä pisteitä painelemalla, jos on vielä siinä vaiheessa, että ylipäätään pystyy mitään tekemään).
Toisaalta tiedän, että korkeaan verenpaineeseen käytetään beetasalpaajahoitoa myös raskauden aikana, joten sitä voisi varmaan käyttää myös migreeniin, jos siitä ois apua. Mulla tilannetta on rauhoiteltu kotilevolla, mutta eipä se paljon auttanut :( Saipa kuitenkin maata rauhassa eikä yrittää silti selvitä töihin. Voimia!