Miten tärkeä ikkuna on hytissä? Entä jos näkymä on promedanelle?
Onko ikkunaton hytti kauhea? Millainen kannattaa ottaa?
Kommentit (75)
Mä otan ikkunahytin, en oikein tykkää laivamatkailusta ja helpottaa esim. yöllä herätessä kurkata ulos, että horisontit yhä suorassa :)
Promenadi-hytti on kans ihan kiva, mutta saattaa olla meluisampi ja siinä pitää tosiaan pitää niitä verhoja kiinni (ikkunahytissä voi olla talvella aukikin).
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 10:27"]Eli talvella kannattaa ottaa kävelykadulle osoittava hytti?
[/quote]
Toki, siinä tapauksessa jos haluaa niiden ohikulkijoiden takia pitää verhot koko ajan kiinni.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 10:27"]Eli talvella kannattaa ottaa kävelykadulle osoittava hytti?
[/quote]Näin minä tekisin. Varmasti lapsetkin tykkää.
Minä suosittelisin promenadea. siitä näkee kivasti mitä laivassa tapahtuu. ja ikkunassa sellainen lisätilaa antava syvennys, missä lasten kiva istuskella ja katsella.
Jos on mäkättävä ukko niin ota ehdottomasti ikkuna, ihan minne päin vain.
Ja kyllä ikkunasta näkee ulos vaikka ulkona on pimeää, ainakin pari viikkoa sitten kun oltiin laivalla. Ulkona oli ikkunan yllä jossain valot, niin näki merelle ja sen laivan joka siellä vieressä risteilee.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:33"]Yksi sana: Estonia.
[/quote]
Miksi?
En olekaan ikinä ollut niillä laivoilla joissa on promenade-hytit, ajatus ei kyllä miellytä. Ikkunattomat hytit kai on jotain alemman luokan hyttejä, sellaisessa en ole matkustanut sitten teinivuosien, aina vähintään A-hytti pitää olla.
Itse en ainakaan veisi lapsiani laivalle. Kaikkihan muistaa estonian onnettomuuden?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 12:01"]
Itse en ainakaan veisi lapsiani laivalle. Kaikkihan muistaa estonian onnettomuuden?
[/quote]
Jos nyt taas mietitään todennäköisyyksiä niin niitä lapsia ei kannata missään tilanteessa päästää pois olohuoneen keskilattialta. Ja sielläkin täytyy muistaa ne konttauskypärät.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 12:01"]Itse en ainakaan veisi lapsiani laivalle. Kaikkihan muistaa estonian onnettomuuden?
[/quote]
Ette varmaan myöskään kulje autolla tai bussilla? Tai käy uimahallissa ja huvipuistoissa?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 12:01"]Itse en ainakaan veisi lapsiani laivalle. Kaikkihan muistaa estonian onnettomuuden? [/quote] Ette varmaan myöskään kulje autolla tai bussilla? Tai käy uimahallissa ja huvipuistoissa?
[/quote]
Kyllä käymme huvipuistoissa. Uimahalleja vältän, koska liukastumisriskit yms. on siellä todella suuret. Eiköhän kuule bussissa kulkemalla ole pikkaisen pienemmät todennäköisyydet joutua vaaratilanteeseen, kuin laivalla. Koko ajan saa lukea uusista onnettomuuksista, esimerkkinä nyt mm. Korean tapaus ja välimeren jutut. Mikä ihme siinä joitakin ärsyttää jos vain ajattelee lastensa turallisuutta ja parasta? Nyt järki käteen!
Jos lähdetään perheen kanssa laivalle, niin olemme ottaneet ikkunallisen hytin lähinnä muksujen takia. On kivempi katsella maisemia tms. Mutta jos kaveriporukalla lähdetään viihdereissulle, niin se on ihan se ja sama onko hytissä ikkunaa.
https://www.amnesty.fi/hukkuneiden-maara-valimerella-kasvaa-eurooppa-sulkee-silmansa/
Sieltä hieman luettavaa kaikille skeptikoille! Risteilyt ovat vaarallisia, eikä ole kuin ajan kysymys koska tälläistä tapahtuu meidän vesillämme.
Eli talvella kannattaa ottaa kävelykadulle osoittava hytti?