Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikalapsen ympärileikkaus lääketieteellisistä syistä

Vierailija
18.11.2014 |

Onko kokemuksia? Onko pitkään kipeä? Tuleeko tulehduksia helposti?

Lapselle tehdään tällainen hyvin kireän esinahan takia, pissa jää kiertämään ihan sen alle ennen kuin tiputtelee tai lirisee heikkona suihkuna pois. Ymmärtääkseni vaatii suihkuttelua 2-3 viikkoa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, mitä pienempänä ja vähemmän sen parempi. Ja oikeasti kureutuva liian kireä esinahka erektiossa voi olla todella iso ongelma ( ja päivystysasia).
No 5, äiti ja lääkäri, kertaalleen olen onnistunut tuollaisen aikuisen miehen päivystyksessä hoitamaan

Vierailija
22/34 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pojan esinahka on liian kireä, tehdään leikkaus. Myös aikuiselle miehelle on tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:52"]

Kiitti vastauksesta, 5! Tehtiinkö hänelle kokonainen ympärileikkaus siis? Tämä oma poikani on jo 9-vuotias ja lääkäri esitti vaihtoehdoksi "pienempää nippaisua", mutta sen  tekemisen voi joutua uusimaan murrosiässä. Päädyin siksi tuohon totaalisempaan korjaukseen. Hyvä, ettei kipeänä sitten tarvitse olla pitempään. ap

[/quote]

Taidat sittenkin olla se pippelinsilpoja.

[/quote] oletko aivan vammainen? Molemmat poikani leikattu ja onneksi...ei tule ongelmia vanhemmiten....

Itse taidat olla kieroutunut! Hyi!!!!

Vierailija
24/34 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:52"]

Kiitti vastauksesta, 5! Tehtiinkö hänelle kokonainen ympärileikkaus siis? Tämä oma poikani on jo 9-vuotias ja lääkäri esitti vaihtoehdoksi "pienempää nippaisua", mutta sen  tekemisen voi joutua uusimaan murrosiässä. Päädyin siksi tuohon totaalisempaan korjaukseen. Hyvä, ettei kipeänä sitten tarvitse olla pitempään. ap

[/quote]

Taidat sittenkin olla se pippelinsilpoja.

[/quote]

En kyllä yhtään tiedä mistä puhut, mutta ainakin onnistut tekemään tästä ketjusta tosi omituisen kuuloisen. Huokaus, kyllä ihan edelleenkin kyse on ihan siitä mistä otsikossa kysyn. Lääketieteellisestä syystä tehdä ympärileikkaus. Emme ole vielä saaneet leikkausaikaa, tullee tammikuulle. Kirurgi vain soitti tänään ja ratkaisin puhelimessa mihin toimenpiteeseen lähdetään. ap

[/quote]

Miksi haluat silpoa pippelin kokonaan, jos lääkärin mielestä pienempikin operaatio riittäisi? Jos pitää uusia niin sitten pitää, mutta kai nyt tärkeintä on säilyttää pippeli mahdollisimman ehjänä?

[/quote]Ymmarratko etta vanhempana homma ei ole yhta simppeli??? Oikean ratkaisun ap teki! Saastaa lasta myohemmalla ialla. Silpominen kuulostaa muuten todella lapselliselta ja kyseessa on erittain kulttuurisidonnallinen asia. Suomalaisilla ei ole ainut oikea mielipide. Toimenpide ei ole kummoinen ja vaikka kuinka vaitattebaguette se ei vaikuta myohemmassa elamassa....

Vierailija
25/34 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:09"]

Pienempi on parempi, sillä ympärileikattu terska hankautuu esimerkiksi pidempiä matkoja kävellessä.

Onko lapsen itse suorittamaa venyttelyä kokeiltu?

[/quote]D me kavellaan jatkuvasti eika kukaan valita! Luulo/kuulo puhetta!:)

Vierailija
26/34 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:52"] Meillä pojalla todennäköisesti sama edessä, loppuvuodesta mennään lastenkirurgin arvioon. Onko teillä minkä ikäinen poika? Itse pelkään eniten juuri sitä mahdollista kipua, lapsi 8kk ja mietin vain että miten pahalta tuntuu kun toinen ei itse edes ymmärrä miksi sattuu.. Tosin voihan se olla etteivät leikkaa, saa nyt nähdä. Mutta kokemukset kiinnostais muakin! [/quote] No herranjestas eiko Suomessa osata puuduttaa? Tuon asian selvittaisin ensimmaiseksi jos olisi minun poikani. [/quote] Siis eiköhän tuo tehdä ihan nukutuksessa. Kivulla tarkoitin leikkauksen jälkeistä kipua, esinahassa on tikit ja tuonikäisellä se pissa suihkuaa vaipassa niihin tikkeihin ja aiheuttaa todennäköisesti aivan älyttömän, joskin hetkellisen kivun.

[/quote]ei tule tikkeja

Vierailija
27/34 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 07:11"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:52"] Meillä pojalla todennäköisesti sama edessä, loppuvuodesta mennään lastenkirurgin arvioon. Onko teillä minkä ikäinen poika? Itse pelkään eniten juuri sitä mahdollista kipua, lapsi 8kk ja mietin vain että miten pahalta tuntuu kun toinen ei itse edes ymmärrä miksi sattuu.. Tosin voihan se olla etteivät leikkaa, saa nyt nähdä. Mutta kokemukset kiinnostais muakin! [/quote] No herranjestas eiko Suomessa osata puuduttaa? Tuon asian selvittaisin ensimmaiseksi jos olisi minun poikani. [/quote] Siis eiköhän tuo tehdä ihan nukutuksessa. Kivulla tarkoitin leikkauksen jälkeistä kipua, esinahassa on tikit ja tuonikäisellä se pissa suihkuaa vaipassa niihin tikkeihin ja aiheuttaa todennäköisesti aivan älyttömän, joskin hetkellisen kivun.

[/quote]ei tule tikkeja

[/quote]Ei suomalaiset tuota tajua. :)

Vierailija
28/34 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:42"]

Onko kokemuksia? Onko pitkään kipeä? Tuleeko tulehduksia helposti?

Lapselle tehdään tällainen hyvin kireän esinahan takia, pissa jää kiertämään ihan sen alle ennen kuin tiputtelee tai lirisee heikkona suihkuna pois. Ymmärtääkseni vaatii suihkuttelua 2-3 viikkoa.

[/quote]

Googleta. 1001 kertomusta asiasta. 

After operation:  https://www.google.com/search?q=circumcision+after+operation&tbm=isch

Vierailija
29/34 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:18"]

Eli nolostelun takia haluat lapsellesi pysyvän haitan? Sillä esinahalla on monta tarkoitusta.

Ei todellakaan menisi tässä perheessä läpi!

[/quote]Sulla taitaa olla joku pippelifobia. Pelkaatko etta yolla joku tulee leikkaamaan koko pippelisi pois? Sadat miljoonat miehet on ymparileikattu ja ihan hyvin nayttavat kavelevan.

Vierailija
30/34 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 07:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:18"]

Eli nolostelun takia haluat lapsellesi pysyvän haitan? Sillä esinahalla on monta tarkoitusta.

Ei todellakaan menisi tässä perheessä läpi!

[/quote]Sulla taitaa olla joku pippelifobia. Pelkaatko etta yolla joku tulee leikkaamaan koko pippelisi pois? Sadat miljoonat miehet on ymparileikattu ja ihan hyvin nayttavat kavelevan.

[/quote]LOL! Juuri nain! Olisi se aika kamalaa jos koko usa menettaisi kavelytaidon miesten osalta!

Vierailija
31/34 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/34 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 07:13"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 07:11"]

[/quote]ei tule tikkeja

[/quote]Ei suomalaiset tuota tajua. :)

[/quote]

En ymmärtänyt tätä kommenttia, jos olisin ruotsalainen niin ymmärtäisin ton tikkiasian?

En ole lääkäri, minulla on vain se tieto mitä olen netistä itse lukenut, lääkäriltä aion tietenkin kysyä kaiken mahdollisen. Eli tehdäänkö se sitten polttamalla? Kun olen ollut siinä uskossa että käytetään sulavia ompeleita? Riippumatta siitä, minkä verran nahkaa poistetaan niin kai se nyt jollain "suljetaan"? Oli kyse sitten polttamisesta tai tikeistä, niin luulisi virtsan kirvelevän kun menee haavaan?

Vierailija
33/34 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli pienenä poikana kireä esinahka. Onneksi ei leikattu, koska korjautui myöhemmin itsestään venyttelyn ansiosta. En missään nimessä luopuisi omasta esinahastani koskaan. Iljettävä ajatus kerta kaikkiaan.

Vierailija
34/34 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2