Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne lähtisit kanssani reissuun - minä maksan!

Kuka lähtis matkaseuraks?
28.09.2021 |

Onko kaukokaipuuta? Kerro haaveistasi jos ei ois rahasta kiinni.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmanympärysmatkalle tahtoisin! Voitais päättää tarkemmat kohteet yhdessätuumin..🌏

Kauanko sulla on aikaa? Oon tehnyt kolmesti kierroksen pallon ympäri, mutta ihan liian nopeasti. Jos valkataan monta kohdetta niin aikaa palaa kyllä reilusti. Mulla kyllä on aikaa, ei sillä, mutta täytyy olla sopivan yhteensopivat ja mukautuvat luonteet, ettei örrimörri iske kummallekaan matkan aina vaan jatkuessa.

ap

Vierailija
42/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japaniin. Syksyllä upeat värit tai keväällä kirsikankukkia katsomaan.

Hanami tammikuussa Okinawalla kuulostaisi kyllä kivalta. Joskus olin Kiotossa vähän myöhemmin keväällä ja kyllä sakurat olivat loistossaan huumaavan ihania.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla rahoillani lähden reissuun, kunhan korona helpottaa. Silloin saan myös matkoilla tehdä juuri niitä asioita, mistä itse nautin.

Mikä sinut saa kuvittelemaan, että haluaisin jonkun maksamaan matkani?

Vierailija
44/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islantiin pitkälle vaellukselle. Ei muuta kuin rinkka selkään! Lähdetäänkö?

Vierailija
45/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omilla rahoillani lähden reissuun, kunhan korona helpottaa. Silloin saan myös matkoilla tehdä juuri niitä asioita, mistä itse nautin.

Mikä sinut saa kuvittelemaan, että haluaisin jonkun maksamaan matkani?

Ei mikään, ja hyvä niin. Onneksi olkoon! Kaikilla ei vain ole varaa tai mahdollisuutta matkustaa kaikkiin niihin kohteisiin, joihin todella haluaisi. Matka on kuitenkin niin paljon muuta kuin vain ne muutamat päivät tai viikot, jotka on poissa kotoa. Minulle ainakin, jo tällainen haaveilu siitä minne menisi, mitä nähtävää tai tekemistä olisi, on iso osa matkaa. Parhaat reissut tehdään mielikuvituksessa ja jos varsinaisella reissulla edes puolet haaveista käy toteen, matka on onnistunut. Raha on vain välttämätön paha, jolla unelmista voi tehdä totta. Joko omilla, tai sitten toisen.

ap

Vierailija
46/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vissiin aika epätoivoinen...

Vierailija
47/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islantiin pitkälle vaellukselle. Ei muuta kuin rinkka selkään! Lähdetäänkö?

Heti lentokentältä taksilla Blue Lagooniin kylpemään matkan pölyt päältä. Ei pöllömpi ajatus, ei ollenkaan.

ap

Vierailija
48/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karibian risteilyt pitäisi tehdä.

Tai Floridaan talveksi.

Tai kuubaan.

Tai ....

Vierailija
49/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä lähteä ja seura olisi toivottua ( ehkä). Tosin en ole koskaan ollut ulkomailla, joten sinä saisit opastaa minua lähes kaikessa. Voi myös olla, ettei minusta olisikaan lentokoneeseen ( ei varmaan nyt) joten matkustusvaihtoehdot riippuisivat siitä mihin pääsisimme junalla, laivalla, bussilla yms. Mieluiten ehkä jokin lähiseudun maa olisi paras alkuun. Venäjä, Viro. Saksa esim olisi varmaan alkuun ihan riittäviä minulle. Sinne varmaan joskus suuntaakin. Suomessa Lappi kiinnostaa ja tykkäisin retkeillä siellä.

Vierailija
50/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot vissiin aika epätoivoinen...

En todellakaan. Mutta kahden viikon koronakaranteenissa ulkomailla hotellissa yksinäni on aikaa kirjoitella tälläisiä tänne palstalle.

ap

Vierailija
51/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-eurooppaan.

Vierailija
52/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kyllä lähteä ja seura olisi toivottua ( ehkä). Tosin en ole koskaan ollut ulkomailla, joten sinä saisit opastaa minua lähes kaikessa. Voi myös olla, ettei minusta olisikaan lentokoneeseen ( ei varmaan nyt) joten matkustusvaihtoehdot riippuisivat siitä mihin pääsisimme junalla, laivalla, bussilla yms. Mieluiten ehkä jokin lähiseudun maa olisi paras alkuun. Venäjä, Viro. Saksa esim olisi varmaan alkuun ihan riittäviä minulle. Sinne varmaan joskus suuntaakin. Suomessa Lappi kiinnostaa ja tykkäisin retkeillä siellä.

Tossa on asennetta. Tykkään. Aina matkan ei tarvitse suuntautua maailman ääriin, nähtävää on lähelläkin ja paljon kaunista. Omana tavoitteenani on nähdä kaikki maailman maat, lista käydyistä on vielä pitkä mutta en ole edes puolivälissä vielä. 

ap

Vierailija
53/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelänapa mantereelle, siellä on kaikki rannat valkeita, ellei pingviinit ole kakkineet niitä ruskeiksi.

Vierailija
54/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toledo

Joku vanha kaupunki Saksassa

Euroopasta löytyy vielä paljon muutakin nähtävää.

Vierailija
55/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen tuo. kun kirjoitit ettei örrimörri ( hieno sana) iske niin itselle ei ehkä siitä ole pelkoa, mutta paniikki sensijaan voisi joskus iskeä. Ehkä kestäisit sitä tai sitten et. Riittäisi varmaan jos sanoisit, että ei hätää ja kaikki hyvin. Se on ehkä yksi syy välttää yksin matkustamista ainakin nyt.

Vierailija
56/96 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, olen käynyt kaikkialla käynyt missä ikinä olen halunnut. Siis matkannut maailman ympäri. Aussila ja uusi-Seelantia nähty, Bahamas nähty, Miami, New York, Frisco, New Orleans, Boston, Eurooppa siltä osin mitä olen halunnut samoin Kanada, tai no joo Vancouver jäi välistä. Aasian maat, HK , Indonesia, Thaimaa nähty. Kylläpäs tekee vaikeata keksiä minne sitä haluaisi. Kenties AP kanssa voisi viritellä mielenkiintoista keskustelua kiinnostavista kohteista. Matkani voin kyllä maksaa itse:)

Vierailija
57/96 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yellowstoneen vaeltamaan, varaa kuitenkin aikaa pari kuukautta.

Vierailija
58/96 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, tahtoisin nähdä ruskaa pakkasessa. 

Toki mahdollisimman ruskeaa sellaista.

Vierailija
59/96 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin maailmanympärysmatkalla mieluusti ainakin 6-12 kk, miksei pidempäänkin. Mulla on aikaa koko loppuelämä, niin ei senpuoleenkaan kiirettä 🌏 Ja tottakai luonteet pitäis olla jokseenkin samanlaiset ja toisiinsa mukautuvat, muutenhan tuo reissu olis katastrofi..örrimurreja ei jaksa kukaan kuunnella eikä katsella.

Tämä siis vastauksena ap:lle joka kyselit maailmanympärysmatkan kestoa.

Vierailija
60/96 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mongoliaan ratsastusvaellukselle. Kukaan ei suostu tuonne lähtemään, joten taitaa jäädä väliin minultakin, kun on jo ikääkin ja sairauksia. Tokioon vielä aion mennä, muuten pysyttelen Euroopassa. Eilen illalla varasin matkan, puolitoista kuukautta sitten tulin, on aina jotain odotettavaa.

Voitko tilata kirjoja karanteeniin jostain? Toivottavasti hotelli on säällinen, eikä mikään loukko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme