Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viekö ulosotto kaiken veronpalautuksen vai vaan osan?

Vierailija
18.11.2014 |

Saan palautuksia 1500e, josta ulosottomies vie ainakin tänään tulleen kuitin mukaan 800e. Tarkoittaako tää nyt sitten sitä, että mulla ei ole ulosotossa tuon enempää?

En tiedä saldoa, koska koko asia ahdistaa aivan sairaasti... :( Ja ei, en ole itse sössinyt raha-asioitani. Exmieheni sotki talouteni väkivallalla uhaten (tyhjensi tilini, pakotti mut ottamaan lainoja/velkoja/piilotti laskut jne, pitkä juttu jota en halua sen paremmin tässä selventää.)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se enempää vie kuin mitä kuitissa lukee.

Vierailija
2/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tarkoittaako se nyt sitten sitä, että mulla ei ole enää ulosotossa enempää? Jos siellä ois vaikka 1500e, niin veiskö se sitten koko palautussumman? Voi luoja, oispa ihanaa jos kaikki ois nyt maksettu sieltä.. tosin perintätoimistoissa on sitten lisää :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on aina vienyt koko palautuksen. Joten vie sinultakin.

Vierailija
4/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:40"]

Saan palautuksia 1500e, josta ulosottomies vie ainakin tänään tulleen kuitin mukaan 800e. Tarkoittaako tää nyt sitten sitä, että mulla ei ole ulosotossa tuon enempää?

[/quote]

Ilmeisesti tarkoittaa ettei ole enempää. Itsellä ei ole ulosottoa ollut, mutta ne ketä tiedän ovat kertoneet, että veronpalautukset otetaan kaikki. Tosin jos ne on muuttanut tyyliä ja tulleet mukaviksi, eivätkä vie kun osan palautuksia, mutta en oikein usko tähän.

Vierailija
5/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko "kuitti" suoraan kyseisestä ulosottovirastosta?

Vierailija
6/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Elämäni paras joululahja, jos ne velat on nyt kuitattu! Voi kun sais vihdoinkin alkaa elämään ihmisen elämää.

Vierailija
7/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:50"]

Tuliko "kuitti" suoraan kyseisestä ulosottovirastosta?

[/quote]

Joo, tuli.

Vierailija
8/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos selvittäisit asian ulosotosta niin ei tarvitsisi arvailla.

Vierailija
9/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopuilla palautuksilla maksat ne laskut mitkä ei ole vielä ehtineet perintään asti :)

Vierailija
10/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta voittaa ahdistustasi sen verran, että soitat ulosottomiehelle ja kysyt. Ne on oikeasti ihan ystävällisiä ja asiallisia. Pääset paremmin suunnittelemaan elämääsi, kun tiedät todellisen tilanteen. Hyvä, että olet päässyt exästäsi eroon.

Vierailija
11/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne mun tietojen mukaan vie sen koko palautuksen jos velka on isompi kuin palautus. Eli hyvin vahvasti näyttää siltä että siellä ei sulla enempää velkaa ole.

Vierailija
12/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos velka kuittaantuu osalla palautuksesta, ei vie enempää. :)

Vierailija
13/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ulosottoviranomainen sanoo, että veronpalautukset ulosmitataan ilman ennakkoilmoitusta?

Veronpalautus ulosmitataan ilman ennakkoilmoitusta. Se voidaan ulosmitata kokonaan, mutta määrä rajoitetaan kuitenkin velallisen ulosottovelkojen kokonaismäärään. Ulosmittauksesta lähetetään velalliselle pöytäkirja, josta ilmenevät muun ohella saatavat, joille ulosmittaus on suoritettu. Lisäksi pöytäkirjassa on näkyvissä ulosmittauksen suorittamispaikka ja -aika.

Lähde.. http://www.oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velallisenaulosotossa/veronpalautuksenulosmittaus.html

Vierailija
14/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että soitat ja kysyt velkojesi määrää. Itse olen vuoden paininut velkojen kanssa ja tehnyt tiiviisti yhteistyötä ulosottomiehen kanssa. Tammikuussa olen velaton.

Vierailija
15/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:01"]Miksiköhän ulosottoviranomainen sanoo, että veronpalautukset ulosmitataan ilman ennakkoilmoitusta?

Veronpalautus ulosmitataan ilman ennakkoilmoitusta. Se voidaan ulosmitata kokonaan, mutta määrä rajoitetaan kuitenkin velallisen ulosottovelkojen kokonaismäärään. Ulosmittauksesta lähetetään velalliselle pöytäkirja, josta ilmenevät muun ohella saatavat, joille ulosmittaus on suoritettu. Lisäksi pöytäkirjassa on näkyvissä ulosmittauksen suorittamispaikka ja -aika.

Lähde.. http://www.oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velallisenaulosotossa/veronpalautuksenulosmittaus.html
[/quote]
Sanoo mitä sanoo, mutta kyllä siitä kirje ennakkoon menee asiakkaalle.

Vierailija
16/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollainen kirje mulle tuli, jossa luki että veronpalautus ulosmitataan, sitten oli lueteltu saajat ja summat ja kokonaissaldo joka viedään.

Vierailija
17/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:55"]Koeta voittaa ahdistustasi sen verran, että soitat ulosottomiehelle ja kysyt. Ne on oikeasti ihan ystävällisiä ja asiallisia. Pääset paremmin suunnittelemaan elämääsi, kun tiedät todellisen tilanteen. Hyvä, että olet päässyt exästäsi eroon.
[/quote]

Ulosottomiehissä on kyllä monenlaisia, elleivät ole nyt oikeasti vähän panostaneet siihen toimintaan. Vielä kymmenen vuotta sitten sain vittuilua osakseni kun kävin paikan päällä varmistamassa että onhan kaikki nyt varmasti maksettu. Ystävällisellä ja ratkaisuhakuisella kohtelulla saisi varmasti ihmiset yhteistyökykyisemmäksi. Itse vaihdoin paikkakuntaa, ihan varmuuden vuoksi. Onneksi ei ole kuitenkaan tarvinnut asioida ulosottoviranomaisten kanssa tuon jälkeen.

Vierailija
18/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli joskus eri osissa nuo kuitit, en tiedä miksi. Siis yhdessä kuitissa oli yksi summa ja toisessa toinen, ja sitten se yhteenlaskettu summa oli koko palautus. Ne kuitit tuli muistaakseni vielä eri aikaan, eli siinä saattoi ekän kuitin kohdalla luulla ettei enempää tulekaan. Ja tietysti ne ulosmittas ensimmäisenä sieltä turhimmasta päästä, jotka olis voinut odottaa, ni kiireellisemmät jäi sitten kuumottelemaan vielä perintään.

Vierailija
19/23 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:04"]

Sanoo mitä sanoo, mutta kyllä siitä kirje ennakkoon menee asiakkaalle.

[/quote]

No ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Lain mukaan niiden ei tarvitse lähettää, mutta apulaisoikeusasiamiehen mielestä kyllä. 

- Vuonna 2011 luovuttiin ennakkoilmoituksen lähettämisestä velallisille kustannussyistä. Lain mukaan ilmoitusta ei tarvitse antaa, mikäli vireilletuloilmoitus on annettu.

- Apulaisoikeusasiamies katsoo Valtakunnanvoudinviraston menetelleen virheellisesti vuonna 2011, kun velalliset eivät saaneet ennakkoilmoitusta veronpalautuksen ulosmittauksesta eivätkä myöskään ilmoitusta ulosoton vireille tulosta.

Nyt ne ilmeisesti taas lähetetään, mutta ulosottovirasto ilmoittaa että niitä ei lähetetä.

Vierailija
20/23 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele että on asiat ja velat persiilleen mennyt kun on niin tyhmä ihminen että pitää sitä joltain vauva foorumilta kysellä eikö soita UO josta tiedon saa varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän