Teen huomenna 20km pyöräilyn edestakaisin - mitä odottaa?
Eli yhteensä tulee 40km matkaa mutta välissä on 1,5h lepo
Kommentit (22)
No ei kyllä rapakuntoinen aja 20 km tunnissa kuin jossain tasaisella radalla, ja itse asiassa jos on rapakuntoinen, ei kyllä sittenkään, vaan pitää olla keskimääräisessä kunnossa. Normaali pyöräilyvauhti on 14-18 km/h maastosta, tien laadusta ja mahdollisista pysähdyksistä riippuen. Itse ajoin hyvä-, en huippukuntoisena, 45 km matkan yhteen suuntaan n. hyvällä vaihdepyörällä kolmessa tunnissa. Maaston eka 20 km suht tasaista ja loppumatkalla pari jyrkkää mäkeä molempiin suuntiin, muutama loivempi mäki. Vaikka olin pyöräillyt sitä ennen paljon, niin kyllä siinä pohkeet vähän oli jäykkänä muutaman seuraavan päivän. Tosin perilläkin sitten oli lisää ajelua ja kävelyäkin, eli liikuntaa tuli yhteensä 7 tuntia lähes putkeen. Vesipullo 0,75 l oli mukana, ei muuta, mutta perillä kävin ottamassa voileivän ja kahvin ja siellä otin myös ison lasillisen vettä. Ehkä vähän enemmän olisi pitänyt syödä ja jotain proteiinipitoista, en tiedä, mutta tästä on jokunen vuosi aikaa ja nuorena ei hirveästi ajattele ja vesipulloa olisi pitänyt jossain täyttää, eikä säästellä että riittää paluumatkallekin. Keli oli sellainen 20 asteen poutasää.
Pidä nilkat lämpimänä ja kerrospukeudu. Hyvää musaa lisäksi, niin kivasti sujuu.