Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos ilmoittaa vakuutusyhtiölle asuvansa osoitteessa x

Vierailija
18.11.2014 |

Ja ottaa siihen osoitteeseen x kotivakuutuksen, mutta ei asukkaan tässä osoitteessa oikeasti niin onko se petos tai jotain vastaavaa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä että henkilö a ei saa kotivakuutusta koska ei ole luottotietoja. Henkilö b ottaisi siis nimiinsä vakuutuksen. Vaikka ei asukaan henkilön a kanssa.

Ap

Vierailija
2/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se petos on, mutta eipä vakuutusyhtiönkään tarvitse sitten mitään korvata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksen saa maksamalla etukäteen vakuutusmaksun pitkältä ajalta.

Vierailija
4/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa vakuutusta vaikka toinen ihminen maksaisi sen.

Ap

Vierailija
5/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sen vakuutuksen saa vain siihen osoitteeseen, missä on kirjoilla. Ja vakuutusyhtiöt päivittävät nämä tiedot maistraatilta, ei oman ilmoituksen perusteella.

Vierailija
6/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilön b pitäisi varmaan selvittää vakuutusyhtiölle, miksi ottaa kotivakuutuksen osoitteeseen x. Ainakin oma vakuutusyhtiöni vakuuttaa kotivakuutuksella ensisijaisesti sen osoitteen jossa olen kirjoilla (eli jossa asun väestörekisterin mukaan), jos haluan vakuuttaa jonkun muun asunnon, tarvitsevat siitä selvityksen.

Vierailija
7/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti esittää Tapiolassa vuokrasopimus, kun olin ottamassa kotivakuutusta asuntoon, jossa en vielä virallisesti ollut kirjoilla (muutin siihen kuunvaihteessa).

Vierailija
8/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi kannattaisi vielä selvittää vakuutusyhtiöstä tarkemmin, millä ehdolla hän voisi saada kotivakuutuksen. Minulla oli ongelmia saada kotivakuutus vaikeasti vammaiselle henkilölle, jonka edunvalvoja olen. Vakuutusyhtiön mukaan esteenä oli se, että henkilöllä oli merkintä luottotietorekisterissä. Oikeasti ko. henkilöllä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia maksujen maksamisessa, mutta luottotietorekisteriin merkitään, jos henkilöllä on edunvalvoja. Vakuutusyhtiö näki ainoastaan sen, että rekisterissä on joku merkintä, mutta ei tarkemmin merkinnän laatua.

Sain kuitenkin vuoden määräaikaisen kotivakuutuksen siten, että maksoin sen kokonaan etukäteen. Kun vuoden jälkeen menin uusimaan vakuutusta, onnistuikin jatkuvan vakuutuksen saaminen ilman mitään ongelmia.

Vierailija
9/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiöstä sanottiin että henkilö a ei saa vapaaehtoista vakuutusta. Luottotietomerkintä ilmeisesti rankempaa laatua kuin normaalit luottotieto merkinnät. Henkilö b muuttaisi kirjat osoitteeseen x vaikka ei sielä virallisesti loppupeleissä asu mutta kirjat ovat sielä.

Onnistuisiko siis näin?

Ap

Vierailija
10/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisi varmaan mutta eikö henkilö b tarvitse kotivakuutusta omaan asuntoonsa?

Vierailija
11/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:20"]Eiköhän sen vakuutuksen saa vain siihen osoitteeseen, missä on kirjoilla. Ja vakuutusyhtiöt päivittävät nämä tiedot maistraatilta, ei oman ilmoituksen perusteella.
[/quote]

Höpöhöpö. Mulla on jo 1,5 vuotta ollut kotivakuutus osoitteeseen jossa en ole kirjoilla, ja laskutkin tulee sinne missä olen kirjoilla. Eli tietävät kyllä etten virallisesti asu vakuutetussa asunnossa.

Vierailija
12/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:20"]Eiköhän sen vakuutuksen saa vain siihen osoitteeseen, missä on kirjoilla. Ja vakuutusyhtiöt päivittävät nämä tiedot maistraatilta, ei oman ilmoituksen perusteella.
[/quote]

Höpöhöpö. Mulla on jo 1,5 vuotta ollut kotivakuutus osoitteeseen jossa en ole kirjoilla, ja laskutkin tulee sinne missä olen kirjoilla. Eli tietävät kyllä etten virallisesti asu vakuutetussa asunnossa.
[/quote]

Silloin on lienee kyseessä työasunto toisella paikkakunnalla. En ole juuri kuullut, että muunlaisissa tapauksissa onnistuu. Ja jos nyt puhut esim. loma-asuntoa, niin tarkistappa vielä onko kyseessä kuitenkaan kotivakuutus.

Vierailija
13/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:20"]Eiköhän sen vakuutuksen saa vain siihen osoitteeseen, missä on kirjoilla. Ja vakuutusyhtiöt päivittävät nämä tiedot maistraatilta, ei oman ilmoituksen perusteella.
[/quote]

[/quote]

Silloin on lienee kyseessä työasunto toisella paikkakunnalla. En ole juuri kuullut, että muunlaisissa tapauksissa onnistuu. Ja jos nyt puhut esim. loma-asuntoa, niin tarkistappa vielä onko kyseessä kuitenkaan kotivakuutus.
[/quote]

No ei meillä ainakaan. Ukko asuu toisen lapsen kanssa naapurikunnassa jossa kotivakuutus fenniassa ja tän meidänkin kämpän vakuutus on ukon nimissä fenniassa

Vierailija
14/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on bulvaanitapauksesta. Vakuutusyhtiö ei halua asioida henkilön A kanssa, koska hän ei ole luottokelpoinen. Tällöin vakuutusyhtiö ei halua vakuuttaa A:ta sinunkaan kauttasi. Jos kerrotte vakuutusyhtiölle asian todellisen laidan, he irtisanovat vakuutuksen. Jos pimitätte, sinä toimit bulvaanina ja syyllisyytte petokseen.

Vierailija
15/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa tämä varmastikin olisi mahdollista (vrt. vanhempi haluaa maksaa lapsensa kotivakuutuksen. Vanhempi vakuutuksenottaja=velallinen, vakuutettu lapsen kotiosoite), mutta korvaustilanteessa saattaa käydä niin ettei korvauksia heru, mikäli tapaus tulee siellä selville. Itsekin ajattelisin tämän bulvaanitapauksena. Luottotiedottomien on hankala (lähes mahdoton) saada vapaaehtoista vakuutusta... tai mitään muutakaan ns. vapaaehtoista palvelua laskulle, kuten esim. puhelinliittymä, internet.. Harmillista, mutta totta. Toisaalta itse ovat useasti asiaan vaikuttaneet, asioiden hoitaminen aloitetaan liian myöhään. En väitä nyt, että kaikki olisivat itse sotkeneet asiansa. Joskus työttömyys tai sairastuminen aiheuttaa talouden romahtamisen, mutta näiden syiden vuoksi maksuajan saaminen on helpompaa.

Vierailija
16/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:34"]

Vakuutusyhtiöstä sanottiin että henkilö a ei saa vapaaehtoista vakuutusta. Luottotietomerkintä ilmeisesti rankempaa laatua kuin normaalit luottotieto merkinnät. Henkilö b muuttaisi kirjat osoitteeseen x vaikka ei sielä virallisesti loppupeleissä asu mutta kirjat ovat sielä. Onnistuisiko siis näin? Ap

[/quote]

Jos muutat kirjasi osoitteeseen X, niin silloin asut virallisesti osoitteessa X.

(Vaikka viettäisit kaiken aikasi muualla)

Vierailija
17/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan kysellä muista yhtiöistä, jos jokin yhtiö suostuisi ennakkomaksulla myöntämään kotivakuutuksen.

Tai sitten miettiä pärjäisikö ilman kotivakuutusta (ei mullakaan ole).

Mutta en lähtisi huijaamaan vakuutusyhtiötä koska silloin voi käydä niin että jää vahingon sattuessa ilman korvauksia.

Vierailija
18/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäis olla kotivakuutus?

Vierailija
19/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vahingon sattuessa on riski jäädä kiinni huijaamisesta, niin mitä tekee koko vakuutuksella. Kuitenkin tulee korvaukset itselle maksettavaksi, jos jää kiinni huijauksesta.

Vierailija
20/29 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus tulee ottaa siihen osoitteeseen, jossa on kirjoilla. Mikäli ottaa väärään osoitteeseen ei vakuutuksesta korvata mitään. Vakuutuksen ottaminen ei ole petos vakuutusyhtiötä kohtaan kunhan ei hae korvausta vakuutuksesta. Syy minkä takia vuokranantaja haluaa, että kotivakuutus löytyy on kotivakuutukseen kuuluva vastuuvakuutus kolmannen osapuolen vahinkoja varten. Mikäli erehdytätte vuokranantajaa, että kotivakuutus löytyy niin voi mahdollisesti olla jo petos. T:Vakuutusvirkailija