Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pizzataikina ollut viikonlopusta jääkaapissa

Vierailija
18.11.2014 |

Taikinassa siis vehnäjauhoja, vähän ruisjauhoja, vettä, hiivaa, suolaa, öljyä. Taikina tehty, kohotettu ja enin osa taikinasta pitsaksi leivottu ja paistettu silloin lauantaina tai sunnuntaina, en muista varmaksi. Kun ei ehditty kaikest atehdä niin työnsin lopun jääkaappiin. Nyt tämä kulhon pohjalle jäljelle jäänyt osa tuoksui ihan hyvälle, mutta raakana maistui tosi pistävälle, happamalle. Onko pilalla vai voiko vielä jauhoja lisäämällä leipoa pizzapohjaksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, olin lukenut tuosta samasta mutten muistanut ollenkaan! Tuli muuten kyllä tosi hyvää, perhekin kehui vaikka täyteainekset oli hyvin vaatimattomat. Seuraavalla pitsantekokerralla teen ison annoksen ja jätän tarkoituksella osan vanhenemaan.

Vierailija
2/5 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä leiposin. Se on happamoitunu se taikina ku hiiva on siellä rellestänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina kohotan taikinaa (00-jauhoja, tuorehiivaa, vettä, sokeria, suolaa) kolme vuorokautta viileässä ennen leipomista. En ole kyllä sitä raakaa taikinaa maistanut. :)

Vierailija
4/5 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok! Teen pikapizzaa siitä kun uuni jo lämmin. Ei sitä paljoo olekaan, eli jos on liian jotakin mitälie, väkevää, niin ei mene paljon hukkaan paiston jälkeenkään. Kiitos vastauksista!

Vierailija
5/5 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumoisin luin juuri uudesta ravintolasta joka on avattu Helsingissä. Paikan pizzapohjat olevat kuulemma loistavia, ja heidän salaisuus on että pizzataikinaa nostatetaan kolmen-neljän päivän ajan.