Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä, lasten hoitaja jakaa lasteni kuvia fb:ssä?

Vierailija
18.11.2014 |

Juuri huomasin että yksityinen hoitaja, on kuvannut lapsiani hoidossa ja on jakanut kuvat facessa. Ei ole pyytänyt lupaa ja nuo kuvat näkyy vielä kavereiden kavereille.

Saako hoitaja tehdä tuollaista? 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä hyväksyisi, itse en ole omien lastenkaan kuvia jakanut kuin pienelle piirille, siis rajoitettu kansio. 

Ja kysyn aina aikuisiltakin luvan jos jonkun nassu on kuvassa 

Hoitajalla pitäisi olla enemmänkin älyä, ei kuulu jakaa lähes julkisesti toisten lasten kuvia

Vierailija
22/48 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vetäisin ainakin pultit, koska en anna miehenikään lisätä lapsistamme kuvia facebookiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala juttu. Jos on kaupungin ostama palvelu, niin laittaisin virallista kautta viestiä eteenpäin, ei tarvitsisi itse sanoa (lusmu olen), muutoin sanoisin ehkä itse jotain, jos kuvia olisi paljon. Yhdestä tai parista kerrasta en jaksais alkaa narisemaan..

Vierailija
24/48 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää muutenkin laittaa kuvaa lapsista, oli se sitten kenen lapsi vaan, koska ei ketään ne kuvat kiinnosta.

Vierailija
25/48 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksyttävää. Itse en laittaisi, enkä myöskään päivitä faceen mitään hoitopäivään viittaavaa.
Pph

Vierailija
26/48 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti sanot asiasta! Missään nimessä ammattitaitoinen hoitaja ei jaa hoitolasten kuvia netissä. Aivan käsittämätön ajatuskin.

Lto

Vierailija
27/48 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin raivarit. Yksi syy lisää pitkään listaan syitä miksi pph ei ole oikea työ, vaan laajennettua kotiäitiyttä.

Vierailija
28/48 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä asialle teet, kun se ei mitenkää oo rikollista. Voithan mainita tuohtumatta asiasta, mutta ei niitä pakko sieltä oo pois ottaa.

Vierailija
29/48 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajennettua kotiäityttä? Ei oikea työ? Kaikilla Pph:lla ei ole omia lapsia mutta on kasvatusalan koulutus.

Mutta asiaan: en tekisi itse niin ja olen ollut siinä luulossa että paitsi että se ei ole hyväksyttävää se ei myöskään ole sallittua.

Vierailija
30/48 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vaitiolovelvollisuus ja perheiden tietojen levittäminen muka koske sosiaalista mediaa? Eräs lastenhoitaja joka on hyvin varovainen tuollaisten asioiden suhteen

Vierailija
31/48 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:36"]

Laajennettua kotiäityttä? Ei oikea työ? Kaikilla Pph:lla ei ole omia lapsia mutta on kasvatusalan koulutus.

Mutta asiaan: en tekisi itse niin ja olen ollut siinä luulossa että paitsi että se ei ole hyväksyttävää se ei myöskään ole sallittua.

[/quote]

Eipä ole kaikilla perhepäivähoitajilla kasvatusalan koulutusta, selittää ehkä tuon kuvien levittelyn ilman lupaa.

Vierailija
32/48 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:26"]

Hankala juttu. Jos on kaupungin ostama palvelu, niin laittaisin virallista kautta viestiä eteenpäin, ei tarvitsisi itse sanoa (lusmu olen), muutoin sanoisin ehkä itse jotain, jos kuvia olisi paljon. Yhdestä tai parista kerrasta en jaksais alkaa narisemaan..

[/quote]

Koko kansiollinen on kuvia, joissain lapset istuu potalla, ovat peppu paljaana, leikkivät paljussa. Siis kuvia on ainakin 100 kpl

T.Aloittaja

Vierailija
33/48 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, toimi nopeasti. Vaadi heti poistamaan kuvat ja kiellä julkaisemasta uusia. Hoitaja ei taida olla ihan hirveän fiksu.

Vierailija
34/48 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 07:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:26"]

[/quote]

Koko kansiollinen on kuvia, joissain lapset istuu potalla, ovat peppu paljaana, leikkivät paljussa. Siis kuvia on ainakin 100 kpl

T.Aloittaja

[/quote]

Ei kai tuollaisia hoitajia oikeasti ole olemassa..? Kuulostaa lähinnä siltä, että on ladannut väärän kansion kuvat faceen mutta toisaalta miksi hänellä noita kuvia on alunperinkään?

Vierailija
35/48 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda hoitajaa.

Vierailija
36/48 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:36"]

Mitäpä asialle teet, kun se ei mitenkää oo rikollista. Voithan mainita tuohtumatta asiasta, mutta ei niitä pakko sieltä oo pois ottaa.

[/quote]

Hoitajalla on velvollisuutensa lain mukaisesti, vaikka ne eivät ole kirjoitettu rikoslakiin. Tiesitkö, että pankkilaistakaan suurinta osaa ei ole rikoslaissa? Ei ole rikos, jos virkailija julkaisee vaikka tiliotteesi netissä, mutta häneltä saattaa ihan lain nojalla mennä työpaikka jopa ilman irtisanomisaikaa.

Vierailija
37/48 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin olemassa, no tämän hoitsun mielestä en osaa lapsianikaan hoitaa ja haukkuu lasten kuullen miestäni eli lasteni isää. 

On omasta mielestään aina oikeassa ja muut väärässä! 

Mutta tuo lasten kuvat somessa tuli ihan yllätyksenä, kun en ole ollut ko. henkilön face-sivusta edes tietoinen. Yksi yhteinen kaveri näytti tämän sivun ja näin kuinka kuvia on ladattu jo reilun vuoden ajan someen. Ja todellakin tuo kansio näkyy hoitajan kavereiden kavereille. 

Tekisi niin mieli tehdä ilmianto, hoitajasta! 

Vierailija
38/48 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ei todellakaan ole hyväksyttävää! Heti pyydät poistamaan ja ilmottaisin myös yksityisen hoidon palveluvastaavalle! Koska voihan hoitaja jatkossa piilottaa kuvat sinulta. Meillä ainakin hoitosopimuksessa on kohta jossa voi kieltää lasten kuvaamisen tai kuvien julkaisemisen.
Itsekkin kyllä kuvaan lapsia paljonkin, ihan erilaisissa arjen tilanteissa, mutta nuo kuvat annan kyseiseen perheeseen.

En myöskään koskaan päivitä mitään negatiivkstä työpäivääni liittyen. Vaikka joskus perjantaina väsyttäisikin mutta minusta nuo lapst on ihania, enkä koskaan haluaisi lukea omista lapsista itään sellaista, että ihana kun on vapaata niistä kakaroista tms.

t.ypph

Vierailija
39/48 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joka syksy tullut pph:sta lomake jossa tarkkaan kysellään,että saako lasta kuvata ja saako kuvia julkaista. Mut onkin kunnallinen.

Vierailija
40/48 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai teet ilmiannon jos tuo on totta. Vanhemmilta on saatava kirjallinen lupa lasten kuvien käyttöön koulujen ja päiväkotien nettisivuillekin vaikka ne näkyisivät vain kyseisen ryhmän vanhemmille. Kuulostaa oudolta toiminnalta laittaa tuollaisia kuvia tai edes ottaa jotakin pottakuvia kesken hoitopäivän!