Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pärjää yh, jolla ei mitään tukiverkkoa?

Vierailija
18.11.2014 |

Vain lasten isä, jonka kanssa välit kireät.

Ei lainkaan omaa perhettä, ei isää ei äitiä tai ketään muutakaan sukulaista.

Ei myöskään ketään läheistä ystävää.

Miten voi pärjätä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka auttaa, jos tulee äkillinen iso rahallinen meno?

Puskurirahat, omaisuus ja omaisuutta vastaan lainaa. työnteko kannattaa.

Auto jää tien päälle?

Tiepalvelu. Soita hinausauto. Vakuutusyhtiön auttava puhelin, jos kasko kunnossa.

Ei vain repeä joka paikkaan?

Palkallinen lapsenvahti.

Jos ei ole ketään, jolta soittaa apua kiipelissä?

AV.

Tuntuu, että kaikilla on aina joku, johon tukeutua. Mulla ei.

Ystävysty. Seurustele.

Vierailija
22/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Mies haki avioeroa ennen vauvan syntymää, joten jäin suoraan yh:ksi. Mies kävi joskus katsomassa vauvaa, mutta ei koskaan ole hoitanut itsenäisesti eikä enää vuosiin tavannutkaan. Mitäpä me moisella paskaläjällä tekisimme? Pärjäämme kahdestaan, lapsi nyt 9v ja ollut kerran naapurissa yökylässä, jolloin kävin shoppailemassa, syömässä ja leffassa. Nyt lapsi on jo niin iso, ettei seuraavaan vapaailtaan mene kahdeksaa vuotta :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostoidu! Itse olen saanut tuttavia esikoisen vauva-aikana ja heidän kanssaan on välillä hoidettu toistemme lapsia. Hankalimmat tilanteet on olleet silloin kun itse olen ollut sairaana ja samalla pitää hoitaa kaksi pientä lasta. Samoin hankalaa olisi jos yöllä pitäisi lähteä toisen kanssa sairaalaan, onneksi sitä tilannetta ei ole vielä ollut mutat eipä siinä auttaisi muu kuin ottaa molemmat lapset mukaan.

Säästöjä on aina hyvä olla, olipa sitten yh tai ei. Tai sitten visa vinkumaan.

Vierailija
24/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:49"]

Vain lasten isä, jonka kanssa välit kireät.

Ei lainkaan omaa perhettä, ei isää ei äitiä tai ketään muutakaan sukulaista.

Ei myöskään ketään läheistä ystävää.

Miten voi pärjätä?

[/quote]

Ihan hyvin

T: yh-iskä

Vierailija
25/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:56"]

Kuka auttaa, jos tulee äkillinen iso rahallinen meno? Auto jää tien päälle? Ei vain repeä joka paikkaan? Jos ei ole ketään, jolta soittaa apua kiipelissä?

ap

[/quote]

Rahaa lainaa pankki, autossa on vakuutus ja hinausturva. Pärjää jos haluaa pärjätä ja kun on pakko. Kun ei ole tukiverkkoja niin sit sitä järjestää asiat niin että pärjää omin avuin

Vierailija
26/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:33"]

Miksi ylipäänsä pitäisi pärjätä? Yh on lapselle huonoin mahdollinen kasvattaja, sijaisperheessä on mahdollisuus vielä päästä kiinni normaalista elämästä. Olen todella vahingoniloinen ettei sinulla ole tukiverkkoja, kannattaisi käyttää aivojaan ennen kuin tyrkyttää toosaansa ilman ehkäisyä.

[/quote]

Siinä tapauksessa jos lasta pahoinpidellään ja kaltoinkohdellaan on riski, että känestä kasvaa katkera ihminen loppu elämäkseen. Silloin ehkä olisi rakastava sijaisperhe tarpeen. Mutta normaalisti yh-perheessä riittää rakkautta ja huolenpitoa.

Vierailija
27/44 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs niitä muita yh-ystäviä saa?

Vierailija
28/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:33"]

Miksi ylipäänsä pitäisi pärjätä? Yh on lapselle huonoin mahdollinen kasvattaja, sijaisperheessä on mahdollisuus vielä päästä kiinni normaalista elämästä. Olen todella vahingoniloinen ettei sinulla ole tukiverkkoja, kannattaisi käyttää aivojaan ennen kuin tyrkyttää toosaansa ilman ehkäisyä.

[/quote]

Mitä lesken pitäisi tehdä? Antaa lapsensa pois? Entä yh-isät, ovatko hekin pahimpia mahdollisia kasvattajia? Olet todella sairas, tyypillinen naistenvihaaja. Itse kasvoin lapsena ydinperheessä, joka oli pelkkä kulissi. Isäni oli narsistinen kotityranni, joka alisti äitiä ja kovaan ääneen halveksui kaikkia niitä jotka ei elämässään menestyneet. Hänen asenteensa muistuttavat todella paljon sinun tekstiäsi, olet varmaan erinomainen ja terve kasvattaja omille lapsillesi :/

Vierailija
29/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:56"]Kuka auttaa, jos tulee äkillinen iso rahallinen meno? Auto jää tien päälle? Ei vain repeä joka paikkaan? Jos ei ole ketään, jolta soittaa apua kiipelissä?

ap
[/quote]

Äkillisistä isoista menoista selviän säästöillä. Talopesulaa käyttävällä perusterveellä silmälasittomalla, autottomalla ja lemmikittömällä vuokra-asujalla näitä tosin ei ole koskaan tullut enkä oikein keksi, mitä ne voisivat olla (terveyskuluissakin on vuosittainen maksukatto).

Kun ei ole autoa, ei tartte matkustaessa itse olla se joka joutuu huolehtimaan jos ajoneuvo hyytyy matkan varrelle.

Oon suunnitellut elämäni niin, ettei tartte revetä joka paikkaan. Pidän pitkän hoitovapaan (tosin tunnustan, että töihin palatessani tulen olemaan tosi kusessa lapsenhoidon järjestämisen suhteen - vuorotyö, pätkäsijaisuuksia ilman kunnon lomia), en harrasta mitään mihin liittyisi velvollisuuksia muita kohtaan tai talkootyövaatimuksia. Jos ei ole tukiverkkoja, ei ole myöskään ihmisiä joilla olisi oikeus vaatia multa yhtään mitään (tietty lapsiani lukuunottamatta). Kaikenlaisista luottamustoimista ja sitoutumista vaativista vapaaehtoishommista ehdoton kieltäytyminen!

Kiipelissä auttaa netti (vertaistukea), sitkeys tai oikein pahassa tilanteessa (mm. sairastuttuani vakavasti) yhteiskunnan turvaverkot, täytyy vaan olla pokkaa pyytää apua.

Vierailija
30/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Siksi kukaan ei hanki lasta tilanteeseen jossa ei ole verkkoa

Vierailija
31/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 16:40"]

[/quote]

Voisitteko teinit jo lopettaa tuon paskanheiton. Kaikilla sitä tukiverkostoa ei ole ja elämässä voi tulla mitä tahansa eteen. Oma mieheni on sairastunut ALS:iin ja olen itse sen käytännössä yksinhuoltaja. Iäkkäät vanhempani asuvat kaukana ja muuta lähisukua ei ole. Työpaikkani vuoksi asumme nykyisin tällä paikkakunnalla, jossa on myös mieheni hoitokoti, sekin on tärkeää. En ole vanhempana sen huonompi kuin muutkaan, vaikka vastaan lapsista yksin. Osaan arvostaa terveyttä ja tavallista arkea, eikä minulle tulisi mieleenkään alkaa pilkata ihmisiä, joilla on elämässään vaikeaa. 

Vierailija
33/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin, minäkin hankin 2 lastani ihan avioliitossa eikä ollut tarkoitus yksinhuoltajaksi ryhtyä. Mutta mies jätti ja alkoi viettää villliä nuoruutta ja sittemmin on muuttanut ulkomaillekin, joten kahden totaali-yh:nä tässä on vaan pärjättävä. 

Vierailija
34/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei kannata hankkia ollenkaan. Kun sen tukiverkon voi menettää hetkessä, ihmiset kun saattavat kuollakin. 

Vierailija
36/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä aika epätavalliselta tuo ettei ole ketään johon turvautua. Omat sukulaiset, missä he ovat?

Vierailija
37/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:08"]

Kuulostaa kyllä aika epätavalliselta tuo ettei ole ketään johon turvautua. Omat sukulaiset, missä he ovat?

[/quote]

sä olet varmaaan niitä, jotka on asuneet koko elämänsä samalla seudulla, jossa on sukulaisetkin. Aika moni kuitenkin esim. maakunnista JOUTUU muuttamaan jo nuorena opintojen perässä toiselle paikkakunnalle, josta sitten löytyy myöhemmin työpaikka ja puolisokin. Työpaikka on aika iso syy myös jäädä sinne uudelle paikkakunnalle, etenkin jos sitä työtä ei entisiltä kotiseuduilta löydy.

Vierailija
38/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:17"]

[/quote]

sä olet varmaaan niitä, jotka on asuneet koko elämänsä samalla seudulla, jossa on sukulaisetkin. Aika moni kuitenkin esim. maakunnista JOUTUU muuttamaan jo nuorena opintojen perässä toiselle paikkakunnalle, josta sitten löytyy myöhemmin työpaikka ja puolisokin. Työpaikka on aika iso syy myös jäädä sinne uudelle paikkakunnalle, etenkin jos sitä työtä ei entisiltä kotiseuduilta löydy.

[/quote]

No sitten on tehtävä valinta. Työ tai yksinäisyys.

Vierailija
39/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin että jää sinne Perähikiälle sukulaistesi hoiviin kouluttamattomaksi ja työttömäksi, että ei tarvitse valita YKSINÄISYYTTÄ. Siellä kun voi myös lisääntyä sukulaisten kesken, kuten muutkin Perähikiäläiset. Soon oikiaa elämää!

Vierailija
40/44 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin että jää sinne Perähikiälle sukulaistesi hoiviin kouluttamattomaksi ja työttömäksi, että ei tarvitse valita YKSINÄISYYTTÄ. Siellä kun voi myös lisääntyä sukulaisten kesken, kuten muutkin Perähikiäläiset. Soon oikiaa elämää!

[/quote]

No ainakin tällä paikkakunnalla missä itse olen asunut lähes koko ikäni, on työtä riittänyt. Eikä ole tarvinnut lisääntyä sukulaisten kanssa, vapaita miehiä riittää melkein vaivaksi asti :p Ja moni lapsuudenystävistäkin on tainnut tajuta jossain vaiheessa saman, koska yllättävän usein näkee katukuvassa uusia mutta menneeltä vuosikymmeneltä niin tuttuja kasvoja..