Oletko hirmuvanhempi, joka pakottaa lapset harrastuksiin niin, että he ovat väsyneitä päiväkodissa tai koulussa? Linkki
Kommentit (5)
Harrastus on kiva kun se tuo iloa ja on lapselle mieleinen ja tärkeä. Jos harrastus on kuormittava tekijä ja pakkopullaa siinä ei ole järkeä.
Iltapäivälehtien toimittajat kerjää linkkejä juttuihinsa täällä.
Jouduin lapsena tällaiseen tavoitteelliseen harrastusryhmään, ja voin kertoa, että rankkaa oli. Jaksaisitteko itse käydä viisi kertaa viikossa työpäivän jälkeen harrastuksissa? Usein viikonloppuaamut ja lomat oli myös pyhitetty harrastukselle, ja varsinkin teininä univelkaa kertyi. Niihin aikoihin lopetinkin harrastuksen. Täytyy muistaa, että koululaisilla on myös läksyjä ja kokeita. Vapaa-aika ilman vaatimuksia on tärkeää myös lapselle. Itse en kilttinä lapsena olisi myöntänyt väsymystäni välttämättä edes kysyttäessä, kun piti esittää että jaksaa. Vanhemmat voivat antaa itsestään vaativan vaikutelman jopa tajuamattaan.
4v lapseni harrastaa kerran viikossa tunnin. Päiväkodin päälle se on ihan tarpeeksi. Kuitenkin aamulla aikainen herätys koska töihin ja päiväkotiin. Katsotaan sitten koululaisena jos jaksaa kahdesti viikossa harrastaa ja varsinkin jos itse kulkee toisen yksin.
Nänni voisi nyt lopettaa sen kirjansa ja firmansa mainostamisen. Ja itsensä tyrkyttämisen.