Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin olla aborttilääkäri

Vierailija
18.11.2014 |

En tiedä, mistä koloista nämä psykoottiset abortinvastustajat ovat viime aikoina ryömineet, mutta juuri nyt toivon, että olisin lukenut itseni lääkäriksi. Terveydenhuolto kaipaa rationaalisia ja humaaneja ihmisiä, ei raivokasta uskonnollista sentimentaalisuutta, joka pahimmillaan uhkaa naisten henkeä ja terveyttä.

Aborttilähetteen kirjoittaminen on minusta hieno ja arvokas asia, ja kunnioitan jokaista naista, joka tähän vastuulliseen päätökseen ryhtyy.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli synnytykseen löytyisi joku toinen asiansa osaava henkilö niin antaa palaa.

Ja mitään aborttilaivoja tuskin tulisi. Jo nykysellään on lääkäreitä jotka siirtoja tekee eli tuskin tätä enempää heitä tulisi. Ainoa ero on että se olisi laissa turvattu. Ja aika harvassa pikkukylässä abortteja tehdään vaan yleensä kyseiset siirretään automaattisesti isompiin yksiköihin joissaa voidaan reagoida nopeammin jos jotain abortissa menee vikaan. Voihan sen lain säätää niin että kaikkien lääkäreiden on velvollisuus lähete kirjoittaa mutta ei suorittaa.
ja tässäkin aloituksessa totesi ap että tahtoisi olla aborttilääkäri... Miksei? Jos niin vahvasti on abortin kannalla niin voihan sitä kouluttautua ja perustaa aborttiklinikan. Näin saataisiin yksi hyvä paikka jossa osaaminen keskittyisi tähän ja missä saataisiin vielä turvallisemmaksi tätäkin toimenpidettä.

Vierailija
2/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä menee raja työtehtävien valikoimisessa? Jos olisin hoitsu, en voisi pestä kenenkään persettä tai työntää neulaa ihmiseen, kun se ällöttää. Jos olisin siivooja, niin tekisin mielelläni muut työt, mutten pesisi vessoja, kun se ällöttää. Luonnollisesti en kouluttaudu em. aloille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 04:14"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 04:06"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 04:00"]

Kyseessä ei ole abortin vastaisuus vaan se että lääkäri saa päättää kestääkö omatunto abortin tekemistä vai ei . Esim minä kannatan abortteja mutta en voisi moista tehdä eli siinä tapauksessa toivoisin että voisin ihan oikeudenkin mukaan siirtää tämän potilaan toiselle lääkärille

[/quote]

Mitäpä os vain hakeutuisit alalle, jonka töitä pystyt tekemään? Tuskin vegaaninkaan kannattaa ensisijaisesti farmille mennä töihin, jos eläintenhoito on oman vakaumuksen vastaista. Vai onko kyseessä raha: muissa töissä ei lääkäri tienaisi yhtä hyvin eikä sairaanhoitaja saisi yhtä helposti töitä. -ap
[/quote]

Miksi pitäisi muuten ihana ja itselle soveltuva ala jättää välistä vain siksi että siinä on yksi epäkohta? Minulla itselläni ei tekisi tiukkaa kirjoittaa lähetettä aborttiin jne mutta itse en ko toimenpidettä suostuisi suorittamaan.

Tähän mennessä tuntuu että nämä abortin puolustajat on silmälaput silmillä eivätkä huomaa mitään muuta kun kapean alan mitä näkevät ja syyttävät näitä ihmisiä jotka eivät voi vakaumuksen takia abortteja tehdä epäempaattisiksi eivätkä tajua itse olevansa sellaisia kun eivät osaa ajatella ja tuntea asiaa tämän henkilön kohdalle.

Minusta vaan on oikeus että naiset saavat abortin tarvittaessa mutta ketään sen tekemiseen ei pakoteta. Suomessa on niin paljon lääkäreitä että abortti oikeus silti säilyisi ja kaikki olisivat tyytyväisempiä. Nykysinkin lääkäri saa siirtää potilaan toiselle lääkärille tahtoessaan mutta minusta se pitäisi olla ihan yhtä turvattu oikeus kun abortin hakijan oikeus.
[/quote]

Ammatinvalinnan rajoittamattomuus ei ole mikään ihmisoikeus, vaan perustuu henkilön kykyihin ja rajoituksiin. Tai tulisi perustua.

Vierailija
4/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi älytön noita mihin ihmiset vertaa. Vessan pesemättä jättäminen tai piikin antaminen ihmiselle on eri asioita kun abortti. Samoiten on esim eläimen teurastaminen. Abortissa tuhotaan ihmisen alku ja jotkut näkee asian murhana. Se ei ole asia joka on vaan "hyi en koske ällöttää" tilanne. Silloin kun kyse on samasta lajista kun itse on niin säännöt muuttuu. Eihän me esim syödäomia jälkeläiisä. Jos kaupassa oisi tarjolla ihmisen lihaa niin siinä vaiheessa voisi kassaneiti sanoa että "kieltäydyn myymästä ihmislihaa" tai jos se vessan peseminen aiheuttaisi ihmishengen menetyksen. Käyttäkää vähän niitä teille suotuja aivoja

Vierailija
5/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:26"]Voi älytön noita mihin ihmiset vertaa. Vessan pesemättä jättäminen tai piikin antaminen ihmiselle on eri asioita kun abortti. Samoiten on esim eläimen teurastaminen. Abortissa tuhotaan ihmisen alku ja jotkut näkee asian murhana. Se ei ole asia joka on vaan "hyi en koske ällöttää" tilanne. Silloin kun kyse on samasta lajista kun itse on niin säännöt muuttuu. Eihän me esim syödäomia jälkeläiisä. Jos kaupassa oisi tarjolla ihmisen lihaa niin siinä vaiheessa voisi kassaneiti sanoa että "kieltäydyn myymästä ihmislihaa" tai jos se vessan peseminen aiheuttaisi ihmishengen menetyksen. Käyttäkää vähän niitä teille suotuja aivoja
[/quote]

Miten suuri ero on oikeasti tietoisuuden omaamattoman sikiön poistolla kehosta kuin jo muutaman vuoden eläneen sian teurastamisella?

Vierailija
6/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden tehtävä on PELASTAA elämiä, ei lopettaa niitä. Joten miksi jonkun vastuuttoman horon takia pitäisi nakata lääkärinvala romukoppaan ja puoltaa sikiön tappamista? Ennemmin se horo joutaisi itse abortoitavaksi.

Vierailija
7/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ja arvokas asia? Buhahahaa! Olet varsinainen urpo. Lääkäriksi tuskin olisi pystynyt lukemaan tuolla humaaniudella..:DD

Vierailija
8/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:26"]Voi älytön noita mihin ihmiset vertaa. Vessan pesemättä jättäminen tai piikin antaminen ihmiselle on eri asioita kun abortti. Samoiten on esim eläimen teurastaminen. Abortissa tuhotaan ihmisen alku ja jotkut näkee asian murhana. Se ei ole asia joka on vaan "hyi en koske ällöttää" tilanne. Silloin kun kyse on samasta lajista kun itse on niin säännöt muuttuu. Eihän me esim syödäomia jälkeläiisä. Jos kaupassa oisi tarjolla ihmisen lihaa niin siinä vaiheessa voisi kassaneiti sanoa että "kieltäydyn myymästä ihmislihaa" tai jos se vessan peseminen aiheuttaisi ihmishengen menetyksen. Käyttäkää vähän niitä teille suotuja aivoja
[/quote]

Miten suuri ero on oikeasti tietoisuuden omaamattoman sikiön poistolla kehosta kuin jo muutaman vuoden eläneen sian teurastamisella?
[/quote]

Se että toinen on ihminen ja toinen on ruoaksi tarkoitettu eläin

Vierailija
9/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:26"]Voi älytön noita mihin ihmiset vertaa. Vessan pesemättä jättäminen tai piikin antaminen ihmiselle on eri asioita kun abortti. Samoiten on esim eläimen teurastaminen. Abortissa tuhotaan ihmisen alku ja jotkut näkee asian murhana. Se ei ole asia joka on vaan "hyi en koske ällöttää" tilanne. Silloin kun kyse on samasta lajista kun itse on niin säännöt muuttuu. Eihän me esim syödäomia jälkeläiisä. Jos kaupassa oisi tarjolla ihmisen lihaa niin siinä vaiheessa voisi kassaneiti sanoa että "kieltäydyn myymästä ihmislihaa" tai jos se vessan peseminen aiheuttaisi ihmishengen menetyksen. Käyttäkää vähän niitä teille suotuja aivoja [/quote] Miten suuri ero on oikeasti tietoisuuden omaamattoman sikiön poistolla kehosta kuin jo muutaman vuoden eläneen sian teurastamisella?

[/quote]

Luuletko, että teurassiat elävät kahta vuotta? Heh heh. Ja sikiön poistaminen on tosi kaunis ilmaisu sikiön tappamiselle..

Vierailija
10/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi pitäisi muuten ihana ja itselle soveltuva ala jättää välistä vain siksi että siinä on yksi epäkohta?"

SIKSI koska se epäkohta on osa sitä työtä. Lähestulkoon kaikissa töissä on ne inhottavat asiat jotka mieluummin jättäisi tekemättä ja sitten puolestaan ne ihanat asiat joiden takia työtä haluaa tehdä inhoista puolista huolimatta. Valitettavasti työelämässä ei voi kuoria kermoja päältä, vaan on tehtävä myös niitä inhottavia juttuja. Abortti on varmasti epämieluisa tehtävä 99% sen tekeville, ei siitä kukaan nauti. Suurin osa kuitenkin tiedostaa, että se kuuluu työhön ja että kyseessä on tärkeä toimenpide.

Ja edelleenkään, kukaan ei ole ratkaissut kysymystä siitä, mitä tehdään jos pikkupaikkakunnalla ei löydy ketään tekemään aborttia! Kaakatetaan vaan, että kyllä sen aina joku tekee, mutta entä jos ihan oikeasti ei tee? Helppohan se on suurista kaupungeista huudella, kun terveyskeskuksia ja sairaaloita on joka kymmenes kilometri ja yksityisiä joka korttelissa. Mutta kun on oikeasti meitä, joilla on sadan kilometrin säteellä ehkä yksi paikka ja siellä henkilökuntaa jo nyt liian vähän. Saati sitten jos se henkilökunta alkaisi valikoimaan tehtäviään ja kieltäytymään operaatioista.

Potilaiden on oltava tasavertaisia keskenään hoitohenkilökunnalle, riippumatta tarvittavasta operaatiosta. Abortti on muutenkin naiselle usein henkisesti todella raskas päätös, normaali nainen miettii kyllä molemmat vaihtoehdot. Se siitä vielä puuttuisi, että joutuisi kokemaan hyljeksyntää sairaalan henkilökunnalta, kun pallotellaan lääkäriltä toiselle että kuka tän nyt hoitais kun minä en halua.

Vierailija
11/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös abortissa olekin tavallaan kaksi eri lääkäriä, jotka tekevät tutkimuksen ja kirjoittavat paperityöt. Itse abortin tekee sitten joku kätilö tmv. hoitaja. Eivät ne lääkärit itse käsiään likaa?

Vierailija
12/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan (ja tiedänkin), että suurin osa tuota asiaa ajavista on a) hoitajia b) lestadiolaisia. Kukaan tuntemani lääkärikollega ei puolla asiaa, vaan on juuri sitä mieltä, että jos haluaa valita alan jossa abortteja tehdään, sitten tekee niitä. Toki sellainen vaihtoehto voisi olla, että jo työhön hakiessa ilmaisee tämän vakaumuksensa, ja jos siitä huolimatta otetaan töihin niin sitten ok. Työnantajan velvollisuus on silloin järjestää tilanne niin, että paikalla on myös henkilö joka voi tähän osallistua. Ja palkassa tottakai pitää näkyä, jos työnkuvasta osan jättää tekemättä.

En minäkään haluaisi esim. päivystää eettisistä syistä, (omat lapset), saati sitten jäädä iltapäivällä tekemään ylitöitä. Se kuitenkin kuuluu ammattiin.

Vierailija
13/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:26"]Voi älytön noita mihin ihmiset vertaa. Vessan pesemättä jättäminen tai piikin antaminen ihmiselle on eri asioita kun abortti. Samoiten on esim eläimen teurastaminen. Abortissa tuhotaan ihmisen alku ja jotkut näkee asian murhana. Se ei ole asia joka on vaan "hyi en koske ällöttää" tilanne. Silloin kun kyse on samasta lajista kun itse on niin säännöt muuttuu. Eihän me esim syödäomia jälkeläiisä. Jos kaupassa oisi tarjolla ihmisen lihaa niin siinä vaiheessa voisi kassaneiti sanoa että "kieltäydyn myymästä ihmislihaa" tai jos se vessan peseminen aiheuttaisi ihmishengen menetyksen. Käyttäkää vähän niitä teille suotuja aivoja
[/quote]

[/quote] Siinä että sikiö on ihminen mutta sika ei.

Vierailija
14/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole abortin vastaisuus vaan se että lääkäri saa päättää kestääkö omatunto abortin tekemistä vai ei . Esim minä kannatan abortteja mutta en voisi moista tehdä eli siinä tapauksessa toivoisin että voisin ihan oikeudenkin mukaan siirtää tämän potilaan toiselle lääkärille

Vierailija
15/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 04:00"]

[/quote]

Mitäpä os vain hakeutuisit alalle, jonka töitä pystyt tekemään? Tuskin vegaaninkaan kannattaa ensisijaisesti farmille mennä töihin, jos eläintenhoito on oman vakaumuksen vastaista. Vai onko kyseessä raha: muissa töissä ei lääkäri tienaisi yhtä hyvin eikä sairaanhoitaja saisi yhtä helposti töitä. -ap

Vierailija
16/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 04:00"]

[/quote]

Enkä minä halua myydä lihaa tai maitoa kaupassa. Menkööt muualle ostamaan, minulla on omantunnonvapaus tehotuotannon tukemisesta.

Vierailija
17/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 04:06"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 04:00"]

[/quote]

[/quote]

Miksi pitäisi muuten ihana ja itselle soveltuva ala jättää välistä vain siksi että siinä on yksi epäkohta? Minulla itselläni ei tekisi tiukkaa kirjoittaa lähetettä aborttiin jne mutta itse en ko toimenpidettä suostuisi suorittamaan.

Tähän mennessä tuntuu että nämä abortin puolustajat on silmälaput silmillä eivätkä huomaa mitään muuta kun kapean alan mitä näkevät ja syyttävät näitä ihmisiä jotka eivät voi vakaumuksen takia abortteja tehdä epäempaattisiksi eivätkä tajua itse olevansa sellaisia kun eivät osaa ajatella ja tuntea asiaa tämän henkilön kohdalle.

Minusta vaan on oikeus että naiset saavat abortin tarvittaessa mutta ketään sen tekemiseen ei pakoteta. Suomessa on niin paljon lääkäreitä että abortti oikeus silti säilyisi ja kaikki olisivat tyytyväisempiä. Nykysinkin lääkäri saa siirtää potilaan toiselle lääkärille tahtoessaan mutta minusta se pitäisi olla ihan yhtä turvattu oikeus kun abortin hakijan oikeus.

Vierailija
18/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 04:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 04:06"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 04:00"] Kyseessä ei ole abortin vastaisuus vaan se että lääkäri saa päättää kestääkö omatunto abortin tekemistä vai ei . Esim minä kannatan abortteja mutta en voisi moista tehdä eli siinä tapauksessa toivoisin että voisin ihan oikeudenkin mukaan siirtää tämän potilaan toiselle lääkärille [/quote] Mitäpä os vain hakeutuisit alalle, jonka töitä pystyt tekemään? Tuskin vegaaninkaan kannattaa ensisijaisesti farmille mennä töihin, jos eläintenhoito on oman vakaumuksen vastaista. Vai onko kyseessä raha: muissa töissä ei lääkäri tienaisi yhtä hyvin eikä sairaanhoitaja saisi yhtä helposti töitä. -ap [/quote] Miksi pitäisi muuten ihana ja itselle soveltuva ala jättää välistä vain siksi että siinä on yksi epäkohta? Minulla itselläni ei tekisi tiukkaa kirjoittaa lähetettä aborttiin jne mutta itse en ko toimenpidettä suostuisi suorittamaan. Tähän mennessä tuntuu että nämä abortin puolustajat on silmälaput silmillä eivätkä huomaa mitään muuta kun kapean alan mitä näkevät ja syyttävät näitä ihmisiä jotka eivät voi vakaumuksen takia abortteja tehdä epäempaattisiksi eivätkä tajua itse olevansa sellaisia kun eivät osaa ajatella ja tuntea asiaa tämän henkilön kohdalle. Minusta vaan on oikeus että naiset saavat abortin tarvittaessa mutta ketään sen tekemiseen ei pakoteta. Suomessa on niin paljon lääkäreitä että abortti oikeus silti säilyisi ja kaikki olisivat tyytyväisempiä. Nykysinkin lääkäri saa siirtää potilaan toiselle lääkärille tahtoessaan mutta minusta se pitäisi olla ihan yhtä turvattu oikeus kun abortin hakijan oikeus.

[/quote]

Ja entäs sitten kun pari kollegaakin kieltäytyy..? Jossain pienellä paikkakunnalla varsinkin. Ei tänne haluta mitään aborttilaivoja Irlannin malliin tai muuta vastaavaa.

Ainoat Euroopan maat missä tätä omantunnonvapautta ei ole, ovat Suomi, Ruotsi, Bulgaria ja Tsekki. Suomi ja Ruotsi nyt ovat varmasti Euroopan edistyksellisimpiä maita, ja Tsekki taas on maailman ateistisin maa.

Lääkäriksi ryhtyvän persoonallisuuden varsinkin tulee ollakin hieman "kylmä", sillä on suuri riski että empaattisella ihmisellä tunteet menevät rationaalisten päätösten edelle vaativassa hoitotilanteessa paineen alla.

Vierailija
19/19 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 04:14"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 04:06"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 04:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Entä jos on vaan hihhuleita työvuorossa? Vai pitäisikö järjestää sellanen walk of shame-abirttitunti, jolloin paheksujat tietää millon abortti suoritetaan ja ketä sen määrää. Eikö vakaumuksen vuoksi myös ehkäisyn määrääminen, avoliittolaisten lasten synnytys ole myös epäkohta? Entä jopa yh:t? Entä naisparin (tai tulevaisuudessa toivottavasti myös miesparin) vauva? Voisiko uskonnolliset synnytyslääkärit ja kätilöt jättää nämäkin potilaat hoitamatta ja mennä juomaan kahvia huoneeseen kunnes täydellinen vajaumuksellinen, virheetön kristillinen pariskunta tulee asiakkaaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän