Toinen kierros, mutta missä maali :/
Hei arvon naiset.
Tämä on nyt sitten ihan oikea viesti ja asiallinen kysymys, joten olisi mukava saada asiallisia kommentteja.
Miten nelissäkymmenissä olevat ihmiset nykyään löytävät toisensa? En ole koskaan ollut mikään "pelurimies" tai seurapiirihirmu, joten uusien ihmsten jututtaminen tuntuu alkuun lähinnä kiusalliselta ja työläältä. Pukeudun kyllä fiksusti, olen ihan sivistynyt ja sitä vientiäkin on joskus ollut, mutta nykyään kun vaikkapa ravintolassa saa suunsa saa auki, niin kohtelu on jotenkin tylyä ja jopa vihamielistä, täysin vieraalle ihmiselle. Jokaisen ikävän kommentin myötä miettii vain enemmän, että onko syy itsessä vai onko ajat jotenkin kovettaneet ihmiset kun pitää käytttäytyä niin ikävästi.
Olen ymmälläni enkä oikein tiedä mistä tätä ongelmaa pitää lähteä ratkomaan.
Kommentit (8)
Onko sinulla tylyn tai vihamielisen vastauksen saadessasi pokkaa todeta vaikka näin: "Harmillista ettei kauniilla/kiinnostavalla naisella vaikuta olevan mukavaa, olisiko iltaa ehkä mahdollista parantaa jotenkin?" ja vastauksesta riippuen kysyä vaikka voisiko kenties tarjota jotakin tai todeta ettei vaivaa enempää ja toivottaa kuitenkin mukavaa iltaa.
Suomi24, sieltä löysin oman maalini. Meillä molemmilla jo kolmannet kierrokset, me ollaan +-40.
Uskon etten ravintolasta voisi löytää miestä. Koska en hae irtosuhteita, en käytä alkoholia ja lisäksi aikani menee pääosin lasteni kanssa esim lasten harrastuksiin liittyvissä menoissa. Itsekin kyllä harrastan. Olen ajatellut että itse saattaisin löytää kaverin netistä. harrastuksien tai työn parista. En ole tosin vielä yrittänytkään. Mulle on ok olla yksinkin lasten kanssa enkä välttämättä tarvitse ketään jos sopiva tyyppi ei "kävele vastaan".
Suomalaisilla naisilla ei vaan ole tapoja. Rääväsuiden purkauksilla ei kannata itseään kiusata ja ravintoloita on turha seuran toivossa kierrellä. Vaikutat sivistyneeltä ja olet ilmeisesti kielitaitoinen. Matkustelu on nykyisin edullista. Kokeilehan viikonloppua Oslossa, Tukholmassa, Tallinnassa,...
Kiitos tuosta linkistä. Samaan aikaan helpottavaa ja hirvittävää huomata, että tämä onkin joku laajempi ilmiö, eikä vain omaa osaamattomuutta.
Mitä tulee tuon kolmosviestin ehdotukseen: Minulle riittää ihmisestä se tieto, että on taipumusta puhua ikävästi ihmisille, oli syy sitten mikä tahansa. Eihän sellaisen kanssa keskusteluja kannatakaan jatkaa. Mutta sitä tyyliä voisi vähän miettiä, varsinkin jos toinen vaivautuu puhumaan muustakin kuin säästä ja tuopin hinnasta. Reipas ja kohtelias "kiitos ei tänään" on ihan riittävä vastaus, tai on ainakin ollut joskus.
Kolmonen ajatteli tuota lähinnä jonkinlaisena keinona yrittää selvittää olisiko vihamielinen vastaus jonkun aiemman (ei-toivotun) pelinavauksen/takamukseentarttujan syytä jolloin aloittajalla olisi ehkä pieni mahdollisuus osoittaa olevansa paremmalla ja herrasmiesmäisemmällä asenteella liikkeellä.
Ikävä juttu, että olet saanut huonoa kohtelua naisilta. Jotkut vain ovat todella huonokäytöksisiä. En yleensä käy baareissa, mutta joskus on tullut käytyä naisporukassa esimerkiksi teatterin tai elokuvien jälkeen. Viime kerralla kun olimme ystäväni kanssa syventyneet ystäväni uunituoretta avioeroa puimaan, pöytäämme yritti tulla mies istumaan. Ei siinä mitään, jos tunnelmat olisivat olleet toisenlaiset, olisimme varmaan toivottaneet hänet tervetulleeksi. Tilanne oli kuitenkin se mikä oli, joten kerroimme ystävällisesti, että meillä on menossa aika syvälliset keskustelut. Ei tulisi mieleenikään toivottaa ketään helvettiin tai minnekään muuallekaan, kun joku lähestyy ystävällisesti.
Minä muuten puolestani olen ihmetellyt, mistä viisikymppiset löytävät toisensa. En pahemmin juo enkä viihdy humalaisten seurassa. Kotoakaan ei ole kukaan tullut hakemaan. En ole osannut ryhtyä minkäänlaisiin toimenpiteisiin löytääkseni itselleni uutta kumppania.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4316235/ketju/mista_syysta_naiset_rayhaa_viattomille