Mitä 7-8 -vuotiaalle tytölle joululahjaksi?
Koetan miettiä mitä ostaisin 7-8 -vuotiaalle tyttärelleni joululahjaksi. Niitä iänikuisia Barbeja ei viitsisi. Joku isompi Lego Friends setti kelpaisi varmasti, mutta otan mieluusti vastaan hyviä ideoita lahjaksi.
Kommentit (14)
Sama ongelma, kun legojakin on jo kovasti paljon kertynyt.
Lapseni toivoi iPad-miniä ja saa nyt sellaisen, ei muuta. Toki kummit ja mummot ostaa jotain pientä.
Lahjakortti kynsihoitolaan? Menette yhdessä hemmotteluun.
tai
Liput kivaan kylpylään esim. Flamingoon jos asutte pk-seudulla tai muu "elämys" mistä lapsesi pitää.
tai
Lahjakortti leffaan kaverin kanssa (sisältää 2 lippua, saattamisen ja leffaherkut, mutta saa olla kaksin kaverin kanssa leffassa)
tai
Oma ompelukone, jos on kiinnostunut käsitöistä + kivoja kankaita ja ompelulankoja ja nauhoja vaikka monster high vaatteiden ompeluun.
Oma tyttöni saa kausikortin läheiseen pieneen, paikalliseen laskettelukeskukseen ja uudet laskettelusukset (jotka kyllä muutenkin jouduttaisiin hankkimaan mutta saa ne nyt yllätyksenä).
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:25"]
Minä ostin omalle 7-vuotiaalleni karttapallon. On jo pitkään halunnut ja on kiinnostunut kartoista. Lisäksi ajattelin ostaa pussilakanasetin, monsters high tai joku vastaava "tyttöjuttu".
[/quote]
Pojalle sopisi sitten vaikka ne Tom of Finlad -pussilakanat.
Annan kirjoja, muutaman itsetehdyn vaatteen ja korvikset.
Kirjoja, lautapelejä, tietokenpelejä ... Ja jotain naisellista hömpötystä, vaikka kevyesti tuoksuvaa hajuvettä tai huulikiiltoa tai vaaleaa kynsilakkaa. Lupaus, että pääsee joskus lähiaikoina äidin kanssa kahden naapurikaupunkiin tai johonkin isompaan kaupunkiin humputtelemaan koko päiväksi tai viikonlopuksi.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:35"]
tai
Oma ompelukone, jos on kiinnostunut käsitöistä + kivoja kankaita ja ompelulankoja ja nauhoja vaikka monster high vaatteiden ompeluun.
[/quote]
Isä ja 7-v tytär yhdessä kynsihoitolaan hemmotteluun? Enpä olisi kovin äkkiä tullut tuota ajatelleeksi :-) Ompelukone voisi olla hyvä idea, mutta ajattelin että jonkun vuoden päästä. Mutta mistäpä minä tiedän missä iässä tytöt alkavat ymmärtää ompelukoneiden käyttöä. Itse en ole sellaista ala-asteen jälkeen käyttänyt.
Tällä hetkellä minulla on paketissa rannekello, jonka voisi antaa nyt jouluna tai myöhemmin 8-v lahjaksi. Karttapallo hänellä jo on, iPad mini olisi varmaan suosiossa mutta sitten pitäisi ostaa isoveljelle myös. Veljelle oli jo toinen isompi lahja katsottuna.
/ap.
Meidän 8-vuotiaan lahjat on kyllä vielä ihan leluja. Lego friends paketin lisäksi saa my little pony sarjan tyttöjä (barbin tyylisiä) ja kirjoja. Meidän tyttö olis ihan ihmeissään leffalipuista tai jostain lahjakortista kynsistudioon.
Ap, ompelukoneen käyttöä opetellaan koulun käsitöissäkin muistaakseni vasta kolmannella, joten tokaluokkalainen (kaiketi, kun puhut 7-8 vuotiaasta, vai onko ekaluokkalainen?) ei vielä osaa välttämättä ommella.
Minä kysyisin suoraan tytöltä, koska tuon ikäisillä lahjatoiveet voivat olla tasan kiinni siitä, mitä kaverit haluavat ja millä leikkivät. Yhdelle kahdeksanvuotiaalle Littlest Pet Shop on juuri napakymppi lahjaksi, toinen taas ei leiki niillä lainkaan ja kokee ne lapsellisiksi.
Miten olisi Nintendo ja siihen joku kiva peli?
Entä - jos haet vähän halvempaa lahjaa - lahjakortti Accessories-liikkeseen, siellä on kaikenikäisille tytöille paljon kivaa sälää hiuskoruista kännykänkuoriin.
Entä lehtitilaus, esim. Systeri on tuon ikäisille kiva lehti.
http://www.egmontkustannus.fi/tuotteet-ja-julkaisukalenteri/lasten--ja-nuortenlehdet/systeri/
Tuosta on iloa pitkin vuotta.
Monenlaiset askarteluvälineet voisivat olla mukavia. Esim. Fimo-massasta saa tehtyä vaikka niille barbeille yhtä sun toista tai vaikkapa koruja tai avaimenperiä.
http://www.sinelli.fi/sinelli/product/ProductFamilySearch.action?productFamilyId=23861
Muutenkin Sinelli on hyvä lahjatavarakauppa, mutta kannattaa kysyä myyjältä, mitä tuon ikäisen voisi olettaa osaavan, pienellä isällisellä avulla ;-)
Ja vielä: tuonikäisetkin tytöt jo tykkäävät pehmeistä paketeista, ja varsinkin jos saavat itse valita. Eli H&M:n tai Seppälän lahjakortti voisi olla kiva, sitten saisi ostella jotain joulualesta.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:35"]
tai
[/quote]
Isä ja 7-v tytär yhdessä kynsihoitolaan hemmotteluun? Enpä olisi kovin äkkiä tullut tuota ajatelleeksi :-) Ompelukone voisi olla hyvä idea, mutta ajattelin että jonkun vuoden päästä. Mutta mistäpä minä tiedän missä iässä tytöt alkavat ymmärtää ompelukoneiden käyttöä. Itse en ole sellaista ala-asteen jälkeen käyttänyt.
Tällä hetkellä minulla on paketissa rannekello, jonka voisi antaa nyt jouluna tai myöhemmin 8-v lahjaksi. Karttapallo hänellä jo on, iPad mini olisi varmaan suosiossa mutta sitten pitäisi ostaa isoveljelle myös. Veljelle oli jo toinen isompi lahja katsottuna.
/ap.
[/quote]
No en ole mikään meedio, äidit tänne yleensä kirjoittaa. Vaikka eikö sussa ole miestä menemään vaikka jalkahoitoon tyttäresi kanssa?
Jos ei mikään idea kelpaa niin anna mun puolestani vaikka suklaata. Tyypillinen mies - kysyy neuvoja, mutta mikään vastaus ei kelpaa!
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:52"]
Minä kysyisin suoraan tytöltä, koska tuon ikäisillä lahjatoiveet voivat olla tasan kiinni siitä, mitä kaverit haluavat ja millä leikkivät.
Entä lehtitilaus, esim. Systeri on tuon ikäisille kiva lehti.
Monenlaiset askarteluvälineet voisivat olla mukavia. Esim. Fimo-massasta saa tehtyä vaikka niille barbeille yhtä sun toista tai vaikkapa koruja tai avaimenperiä.
[/quote]
Tyttäreni kyllä aina kaupassa kinuaa Lego Friendsejä, joten se on vahva lahjaehdokasehdokas. Lehtitilaus voisi olla, ostin Koululainen ja Lemmikki -lehdet tässä taannoin, että katsoisi kummasta pitää, mutta tuollaista Systeriä en huomannutkaan.
Fimo-massasta en ollut kuullut. Pitää tsekata, kiitos vinkistä.
/ap.
Mun kohta 8-v tulee saamaan yhden ison Lego Friends -setin, MP3-soittimen ja lisäksi pienempiä leluja tyyliin Monster High, Sylvian Familes, Pet Shop tai vastaavat. Ja lisäksi ainakin yhden perinteisen pehmeän paketin jossa on yöpuku ja joku muu kiva vaate.
Myös lautapelit, nintendopelit ja kirjat ovat toimivia lahjoja. Korut, hajuvedet ja Baby lips -huulirasvat myös meillä toivottuja.
Mun 7-v ei vielä innostu lahjakorteista, vaan haluaa ihan konkreettisesti sen lahjan sieltä paketista. 12-v isosisko sen sijaan osaa jo arvostaa lahjakortteja ja elämyslahjoja, mutta olisi pettynyt jos kaikki lahjat olisivat näitä. Accessorize-ketjun lahjakortteja ei ole enää saatavilla, koska ketju on lopettanut Suomen liiketoiminnan, mutta Glitter ja Bijou Birgitte ovat vähän vastaavia.
Ompelukone vain, jos lapsi oikeasti on innostunut käsitöistä ja on niissä taitava. Meillä ompelukone aiheuttaisi ison pettymyksen. Sen sijaan perinteisemmät askartelujutut olisivat OK.
En minäkään, äitinä, sinne kynsihoitoon haluaisa...7v tyttöni kyllä varmaan tykkäsi.
Legot froiends ja disney palatsin pallerot on meillä lelutoiveena tänä vuonna.
Tyttö saa liput balettiesitykseen tammikuussa.
Yllätys yllätys, Turun museot ovat kiinnostaneet tänävuonna ihan täysillä. Ollaan kierretty Linnaa, kirkkoja, Luostarimäkeä urakalla, vielä on pari käymättä. Sarjalippu lähikaupungin museoihin iskän kanssa?
Kiinnostaisiko teitä geokätköily? Vai löäyttkö gbs jo kännykästä?
Algan elektroniikkasarjaa pyörittelen... mutta 70(80-luvun vastaavaan sarjaan verrattuna, nuo ovat aika köyhiä...
http://www.br-lelut.fi/tuotemerkit/alga
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:34"]
Mun kohta 8-v tulee saamaan yhden ison Lego Friends -setin, MP3-soittimen ja lisäksi pienempiä leluja tyyliin Monster High, Sylvian Familes, Pet Shop tai vastaavat. Ja lisäksi ainakin yhden perinteisen pehmeän paketin jossa on yöpuku ja joku muu kiva vaate.
Myös lautapelit, nintendopelit ja kirjat ovat toimivia lahjoja. Korut, hajuvedet ja Baby lips -huulirasvat myös meillä toivottuja.
Mun 7-v ei vielä innostu lahjakorteista, vaan haluaa ihan konkreettisesti sen lahjan sieltä paketista. 12-v isosisko sen sijaan osaa jo arvostaa lahjakortteja ja elämyslahjoja, mutta olisi pettynyt jos kaikki lahjat olisivat näitä. Accessorize-ketjun lahjakortteja ei ole enää saatavilla, koska ketju on lopettanut Suomen liiketoiminnan, mutta Glitter ja Bijou Birgitte ovat vähän vastaavia.
Ompelukone vain, jos lapsi oikeasti on innostunut käsitöistä ja on niissä taitava. Meillä ompelukone aiheuttaisi ison pettymyksen. Sen sijaan perinteisemmät askartelujutut olisivat OK.
[/quote]
Hei, hyvä kun korjasit. Joo, Glitter on aivan vastaava.
10
Minä ostin omalle 7-vuotiaalleni karttapallon. On jo pitkään halunnut ja on kiinnostunut kartoista. Lisäksi ajattelin ostaa pussilakanasetin, monsters high tai joku vastaava "tyttöjuttu".