Hormonaalisen aknen hoito
Kävin ihotautilääkärillä aknen vuoksi ja lääkäri suositteli e-pillereitä aknen hoitoon. Olin hieman ajatusta vastaan koska pelkäsin sivuvaikutuksia ja minulla ei ole ehkäisyyn tällä hetkellä tarvetta. Aiemmin kun paha akne on puhjennut, olen saanut siihen antibiootit ( 10 v. aikana n. 3 kuuria) . Lääkäri kuitenkin suositteli epillereitä, koska akne uusii ja olen syönyt niitä n. kuukauden. Akne on hiukan jo lähtenyt parantumaan, mutta kadun kuitenkin epillereiden ottoa. En tunne oloa omaksi itseksi, oloni on jotenkin raskas, väsynyt ja turvonnut. Olo ärtynyt koko ajan, tekisi mieli syödä koko ajan. Aiemmin mulla ei ole ollut mahan kanssa ongelmia, mutta nyt tuntuu että söin mitä vain, niin olo on turvonnut. Olenkin miettinyt, jos varaisin ajan uudelleen ihotautilääkärille ja pyytäisin reseptiä antibioottiin. Onko teillä kokemusta tästä, onko vaihto onnistunut, kannattaako Se? Eräänlaisia myrkkyjä ne antibiootitkin ovat, mutta jotenkin tämä olotila on itselle vieras. Ja eihän epilleritkään aknea kokonaan paranna tai näin olen asian ymmärtänyt...?
Kommentit (2)
Niin. Mielestäni akne on pysynyt kauan pois, jos 3 v. sitten söin edellisen kuurin. Lääkäri ehdotti myös tuota Roacuttania, mutta siihen hoitoon ryhtyminen kuulostaa niin vaivalloiselta. Ehkä varaan uuden ajan ja pyydän reseptiä antibioottiin.
Ainoa joka auttaa pysyvästi on Roaccutan. E-pillerit auttaa sen aikaa kun niitä käyttää, mutta akne puhkeaa kahta kauheampana, kun kuurin lopettaa. Sulla ei tosin taida olla kovin paha tilanne, jos vaan kolme antibioottikuuria 10 vuosen aikana. Eipä se yksi lisää paljon ole.