Teini haluaisi unicorn lights sähkö shishan
Ja raivostui kun en suostunut tilaamaan. Kuulemma "kaikilla" on semmonen. En edes tiennyt ensin mikä se on ja hetken opiskeltuani huomasin sen olevan sähkötupakka ilman nikotiinia tai muita vaaratuotteita.
Onkos täällä kellään kokemusta siitä ja mikä ikäräja tuollaisella on?
Kommentit (21)
Mun 13.v kaveri keräilee ihmisten (kavereidensa) sähköpostiosoitteita johonkin jotta saisi kyseisen sätkän ilmaiseksi. Äitinsä ei tiedä mitään asiasta, en kyllä itse todellakaan laittanut sinne omaa gmailiani.
KAIKENLAISTA PASKAA SITÄ YRITETÄÄN LAPSILLE TYRKYTTÄÄ!HUH HUH!
Kävin katsomassa niitä sivuja. Paras oli välilehti "yhteys". Siinä oli kentät mihin saa kirjoittaa omansa :D
Missään ei ole mitään infoa yrityksestä eikä osoitetietoja, toimitusehtoja... kaikki turvallisen nettikaupan tunnusmerkit puuttuu.
Ikäraja on 12 ylöspäin.. ja nää on ihan vaarattomia, näitä tilasin yhden paketin itselleni ja annoimpa tytölleni koska ne on vaarattomia :) ja parempia ku tupakat, jos ette halua että teininne ostaa tupakkaa nii mielummi noit unicorneja.
Noita myydään filmtownissa vaikka 9 vuotiaalle nimellä lolly puff ... Kyllä tyttäresi saa sellaisen ostettua itsekin helposti , että kannattaa valistaa !
Joo noi on muotia nuorten keskuudessa nyt, kun on alkanut olla yhteistyössä bloggareidrn ja vlogaajien kanssa. Ihan turhaa touhua tollanen "pössyttely". En tilaisi, puolen vuoden päästä noi on niin out.
Ja muutenkin jos raivostui niin en varsinkaan antaisi tilata. Varmasti selviää ilmankin.
Siis joo täähän oli se joku "vaaraton vesihöyrypiippu" joita on eri makusia ja se yritys kaupitteli niitä bloggaajille jotka sitten mainostaa niitä lapsille. Olen itse teini enkä ole tavannut noita ikäisilläni kuin netissä. En tiedä ikärajoista mutta kyllä jotkut 12-13-vuotiaatkin noita ostaa. Luin netistä myös että yritys ei kerro kunnon tuoteselostusta sivuillaan ja sellaista ei muualtakaan oikein löydä. Sanotaan vaan että ihan vaarattomia noi on. Ja sitten jotkut ainesosat on sellasia että niiden haittoja ei ole edes tutkittu.
Sori vähän sekavasta selityksestä mutta oma kantani on että älä osta sitä, ei niistä mitään hyötyä ainakaan ole.
Varsinaisesti "vaarattomiahan" nuo ei ole. Sisältää aineita jota käytetään _USASSA_ elintarvikkeissa ja vaikka ovat turvallisia ei voida tietää että kun niitä höyrystetään mikä on tilanne. Itse olen kokeilut ja minulle tuli huono olo. Voit toki tilata hänelle niitä jos maksaa itse niin kaatuu hanke melkein jo siihen kun 35e maksaa per paketti ja tuollainen yksi "savuke" kestää noin päivän.
Voi jeesus. Mitä white trash yh-mammoja täällä taas? Tietenkään teineille ei pidä moisia ostaa. Madaltaa kynnystä niin röökaamiseen kuin pajaaderikokeiluihin.
Tuota meilläkin vonguttiin, olen kieltäytynyt jyrkästi ostamasta teinille sitä. Ei tule saamaan vaikka olisi millaiset kimallukset savukkeen päässä. Ja vaarattomuudesta en menisi vannomaan mitään; vettähän tuossa EI keitellä.
Sinne voi spämmiä ihan random sähköposteja(jotka ei ole edes oikeita) ja en usko että sieltä saa niitä tikkuja
täynnä tiukkapipoja tää keskustelu! Ihan turvallisia nuo on ja ite oon käyttänyt nuita vuosi sitten pari kuukautta mutta kyllästyin nopeaa. Ei tullu mitään haittoja.
Samoja aineita käytetään nikotiinillisten sähkötupakoiden nesteissä, noista puuttuu vaan nikotiini. Noiden glykolin ja glyserolin höyrystymisen vaikutuksia ei ole vielä tutkittu niin tarkkaan että voitaisiin sanoa ovatko ne vaarallisia hengitettäviä. Mutta en silti suosittele alaikäiselle, täysi-ikäisenä kerkeää kokeilla ihan laillisesti.
T. 21v sähkötupakoitsija
Vierailija kirjoitti:
Samoja aineita käytetään nikotiinillisten sähkötupakoiden nesteissä, noista puuttuu vaan nikotiini. Noiden glykolin ja glyserolin höyrystymisen vaikutuksia ei ole vielä tutkittu niin tarkkaan että voitaisiin sanoa ovatko ne vaarallisia hengitettäviä. Mutta en silti suosittele alaikäiselle, täysi-ikäisenä kerkeää kokeilla ihan laillisesti.
T. 21v sähkötupakoitsija
Lisään vielä että vaikka tuolla sivulla lukee että samoja aineita käytetään ruuan valmistuksessa niin siinähän ne ei höyrysty, ja nimenomaan sitä höyrystymistä ja sen vaikutusta keuhkoihin ei ole vielä tutkittu tarpeeksi.
Hauska muuten jos nuo on olevinaan sallittu alaikäisille niin sivulle kun meni niin kysyi olenko 18 vuotias.
No tämä keskustelu tyrehty nopeasti
En voi suositella kenellekkään perjaatteessa tuommoisia. Ihminen joka on kuitenkin lopettamassa voi hyötyä tuosta. Kun tupakoitsijoilla on se tekeminen se juttu. Eli jos teini haluaisi pitkäaikaisesta tupakonnista eroon niin sitten voisi ostaa. Mutta ei helvetissä millekkään kiuketteville muotia seuraaville pikkutytöille. Tupakoinnista eroon pääsemiseen nämä on tarkoitettu.
No nyt en ainakaan suosittele kenellekkään, kun yrityksen pääjehu sai tuomion raiskauksesta.
Samapa se onko nikotiinia vai ei. Oppii tavoille kun pössyttelöö tarpeeks kauan. Omakun hajoaa niin siirrytään kaverin nikotiinipitoiseen ja siitä se lähtee. Muutaman vuoden kuluttua huomatasnkin että nyt sitä ollaan tupakkaan koukussa ja kadutaan että sillon äiti tai isi (ellei sitten itse osta) antoi tilata. En suosittele.