Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruoka ei ole koskaan roskaa.

Vierailija
28.09.2021 |

Inhoan termiä "roskaruoka".

Mulle opetettiin lapsena, että ruuasta pitää olla kiitollinen ja ruuan heittäminen roskiin on syntiä. Se on aika hyvä, vanhanaikainen oppi jonka takia minulla syntyy tosi vähän biojätettä, vaikka en enää uskokaan joutuvani kadotukseen ja hampaiden kiristykseen asian takia.

Kaikki nämä ohjelmat, joissa ruokaa mössätään, sotketaan, halveksutaan jne saavat vatsani vääntymään. Voi etuoikeutettua ihmistä, joka on syönyt itsensä lihavaksi, mutta vielä enemmän VOI sitä ohjelmaa, jossa ruokaa kohdellaan kuin roskaa. Se on kuitenkin ruokaa. Se täyttää vatsan ja antaa energiaa ja pitää ihmisen elossa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu samaa mieltä. eikö se roskaruoka nimitys tullut alunperin siitä että snakari tuotteiden paperit roskaavat kun ne heitellään kadulle?

Vierailija
2/17 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimitys "roskaruoka" viittaa aterioiden aiheuttamaan roskaan esim. kaduilla, ei ruokaan itsessään. Toinen nimitys yleensä samalle ruoalle on pikaruoka, sillä ei tarkoiteta että ruoka tekisi syöjästään nopeamman vaan että se valmistuu/on asiakkaan saatavilla nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimitys "roskaruoka" viittaa aterioiden aiheuttamaan roskaan esim. kaduilla, ei ruokaan itsessään. Toinen nimitys yleensä samalle ruoalle on pikaruoka, sillä ei tarkoiteta että ruoka tekisi syöjästään nopeamman vaan että se valmistuu/on asiakkaan saatavilla nopeasti.

Ahaa, kiitos tiedosta. Tosin minua ärsyttää kyllä roskaajatkin :D

Vierailija
4/17 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleissivistys auttaisi ahdiatustasi. Tietäisit mitä roskaruoka käsitteellä tarkoittaan.

Vierailija
5/17 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Pippa Laukka on ärsyttävä ruoalla sotkija. Laitan palautetta tuosta ruoan halveksijasta.

Vierailija
6/17 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No moni "ruoka" ei ole ruokaa ollenkaan. Tv-ohjelmista en tiedä, kun en katso.

Vierailija
7/17 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, ruuasta pitää puhua arvostavasti. Silti ruuan laatuun pitää satsata enemmän. Esim. salaatteja, kasviksia ja muitakin vihanneksia kasvatetaan muussa kuin mullassa. Ravinteita ei enää ole näissä hyvän näköisissä ruuissa. Prosessoituja öljyjä ei ole hyvä käyttää. Kaloissa löytyy paljon ympäristömyrkkyjä jne. Voisi jopa ajatella, että tälläiset terveydelle haitalliset ruuat eivät ole ruokaa.

Vierailija
8/17 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
9/17 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ruoka on vain polttoainetta ja olen karsinut ruokavalioni ihan minimiin. Ostan vain noin 12 tuotetta.

Vierailija
10/17 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oikein kihisee päässä kun luen täällä palstalla, miten ihmiset puhuu kasvismössöstä, hiilarimössöstä, se ja se ei ole ruokaa, hyi yök en söisi jne. Aikuiset ihmiset! Näillä kermap*rseillä on kyllä aivan liikaa kaikkea.

Vierailija
11/17 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin inhoan suomalaista ruokakulttuuria. Joka aterialla pitää ollaa seitsämää eri sorttia ja sitä leipää. Maito, leipä ja puuro, tuleeko niiden juomisesta ja  syömisestä ihan oikeasti isänmaallinen olo?

Vierailija
12/17 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhosokeriseos ei ole ravintoakaan, vaan tyhjää energiaa. Itse en ymmärrä lainkaan, miksi ruokailusta on niin helppoa nipistää terveyden kustannuksella, jotta päästäisiin vaikka lomamatkalle tai saataisiin ostettua alkoholia. 

Vierailija
13/17 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oikein kihisee päässä kun luen täällä palstalla, miten ihmiset puhuu kasvismössöstä, hiilarimössöstä, se ja se ei ole ruokaa, hyi yök en söisi jne. Aikuiset ihmiset! Näillä kermap*rseillä on kyllä aivan liikaa kaikkea.

Mulla verenpaine nousee, kun Pippa Laukka sotkee ruoalla ja arvostelee muiden jääkaappien

sisällöt.

Vierailija
14/17 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mössöjä on liikaa, niitä ei ole nykytietämysen mukaan hyvä syödä kuin korkeintaan satunnaisesti. Ymmärrän pula-ajan eläineiden suhtautumisen asiaan, mutta herätkää nyt nykypäivän ongelmiin.

Vierailija
15/17 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla verenpaine nousee, kun Pippa Laukka sotkee ruoalla ja arvostelee muiden jääkaappien

sisällöt.

Mua ärsyttää kun edes luen tuon nimen. Tekopirteä paska.

Laitoin palautetta mtv:lle, että vaihdan kanavaa, kun ohjelma Olet mitä syöt alkaa tuon ruokaa halveksivan Pippa Laukan vuoksi.

Vierailija
16/17 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sisällöt.

Mua ärsyttää kun edes luen tuon nimen. Tekopirteä paska.

Sellaista se on. Vihannesten syöjät saavat ruoasta vitamiininsa ja niillä tahtoo olla enemmän energiaa ja vastustuskykyä lieviä tauteja vastaan.

Vierailija
17/17 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleissivistys auttaisi ahdiatustasi. Tietäisit mitä roskaruoka käsitteellä tarkoittaan.

Yleissivistys kertoisi myös Sinulle, että ”roskaruokakäsitteellä” on yhdyssana. En munana tulisi tänne kanoja opettamaan.