Imettäjät-sarja
Mitä vit??? Viljami 3,5v imee tissiä ja tuttia. Äiti ostaa oman sängyn pojalle sitten poika sellaisen näkee, muuten nukuttu vierekkäin javarmaanvieläkin... Eli äiti pitää poikaa ikuisena vauvana? Sanoko se isä vielä että ohjeistettu antamaan tuttipullosta korviketta? Tää on varman nyt sitä lapsentahtista elämää.En tajuu.
Kommentit (22)
Mua harmittaa eniten, että tehdään ohjelma imetyksestä ilman minkäänlaista tietoa imetyksestä. Annetaan vain ihmisten vapaasti kertoa fiilispohjalta mitä ajattelevat. Mitä tai ketä tää ohjelma palvelee? Ei lisää imetysmyönteisyyttä ainakaan, eikä tarjoa yhtään arvokasta informaatiota. Harmi.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:13"]Mua harmittaa eniten, että tehdään ohjelma imetyksestä ilman minkäänlaista tietoa imetyksestä. Annetaan vain ihmisten vapaasti kertoa fiilispohjalta mitä ajattelevat. Mitä tai ketä tää ohjelma palvelee? Ei lisää imetysmyönteisyyttä ainakaan, eikä tarjoa yhtään arvokasta informaatiota. Harmi.
[/quote]
Tarvitseeko imetysmyönteisyyttä jotenkin buustata suomessa? Tuntuu että kaikki äidit täällä imettää ihan kiukulla hampaat irvessä väkisin, välillä "vilkaistaan sivulle" josko joku imettää enemmän/paremmim/uhrautuvammin ja ei kun kierroksia lisää, viis siitä huutaako vauva nälkäänsä vai koliikkia. Onkohan ikinä tutkittu kulkeutuuko stressihormonit äidinmaitoon.
Toivottavastï se toinen tuleva äiti ottaa vähintään ne 500 silikonit. Olisihan kaikki muu liian pientä.
Viljamista taitaa tulla semmoinen my little ponya kolmekymppisenä katsova, äidin kellarissa koko elämänsä asuva hylkiö.
Miten se nainen innostuu miettimään jotain silikoneja kun on raskaana...luulisi olevan ihan muut asiat mielessä.
Joo ja sitten en ymmärrä miten joillain IMETTÄMINEN on tärkeämpää, kuin LAPSEN HYVINVOINTI ja RAVINNONSAANTI. Yksi äiti sanoi tuossa imettämis ohjelmassa, että "tottakai on tärkeää että vauva saa ravintoa eikä nälkiinny, mutta kun imettäminen on minulle niin tärkeä asia". Ihan sairasta! Tuolla logiikallahan vauva voi vaikka nälkiintyä ja kärsiä imetyksen takia... en ymmärrä!! Tuossa äidin etu menee lapsen edun edelle.
Äidin rintaliivit unileluna, syö vielä tissiä ja kulkee vaipoissa. Irvokasta ja samalla surullista.
Tää ketju on törkeä. Olen itse katsonut sarjasta vain ensimmäisen osan mutta luulen, että Viljamin äidillä on paremmin faktat hallussa kuin täällä kommentoivilla mammoilla. Itse imetin omaa lastani nelivuotiaaksi, yhtä isoksi nukkui vieressä. Yöimetykset kyllä lopetin kun lapsi oli kaksi. Ja varsin hyvin pärjäsi hoidossa kun sinne kolmivuotiaana meni. Päiväkodista tuli jopa palautetta, että nukahtaa helposti päikkäreille. Lapsentahtisuudessa ajatus on se, että kun lapsi saa omassa rauhassaan itsenäistyä se sujuu parhaiten. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että lapsiseuraa lapset tarvitsevat pienestä pitäen (tosin päiväkotia siihen ei välttämättä tarvitse) ja itse olen vauvaiästä lähtien järjestänyt omille lapsilleni mahdollisuuden tavata muita lapsia.
Imetys ei vaikuta suun lihaksiston kehitykseen ja puheesen kuin positiivisesti. Tutista on haittaa ei imetyksestä. Ihmislapsen luonnollinen vieroittumisikä on 2-7 vuoden välillä ja on mielestäni käsittämätöntä, että suurimmalla osalla vanhemmista ei ole tästä mitään tajua. Puolestani jokainen voi antaa korviketta pullosta vaikka vastasyntyneestä asti mutta on oikeasti aika tylsää, että ihmiset eivät ota asioista selvää huutelevat vain.
En ymmärrä miksei noi voi pumpata tota maitoaan ja juottaa lasista jos se niin terveellistä on. Kiva kun tommonen taapero vaan huutaa "tissiäää" ja vetää äidin paidan alas
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:32"]En ymmärrä miksei noi voi pumpata tota maitoaan ja juottaa lasista jos se niin terveellistä on. Kiva kun tommonen taapero vaan huutaa "tissiäää" ja vetää äidin paidan alas
[/quote]
No äläpä! Ja mummolaansa(miehen äidin) luokse äidin rintaliivejä, anteeksi, mutta en käsitä.
Tuollainen kasvatus vaikuttaa lapseen.. Mun lapsi tuntuu kaksi vuotta vanhemmalta järjen perusteella kuin tuo tuttivauva
Mun mielestä tuo 3,5v:n imettäjä tuntuu haluavan, että poika olisi vauva mahdollisimman pitkään. Ihan selkeästi poika kaipaa ikäistensä seuraa ja isojen poikien juttuja. Onkohan äiti käyttänyt imettämistä syynä jotta saisi pojam vieroitettua isästään mahdollisesti vaikean eron takia? Jotenkin erikoista myös se, että lapsen on pitänyt itse pyytää omaa sänkyä, eikö äiti ole hiffannut että sellaisen voisi hankkia?
Lapsentahtinen elämä ei mun käsityksen mukaan tarkoita kehityksen estämistä/hidastamista. Taitaa olla äitiys SE juttu tuossa eikä lapsen etu.
Ja päiväkotiin menossa :D onnea matkaan. Pitääköhän hoitajien sit imettää?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:37"]Mun mielestä tuo 3,5v:n imettäjä tuntuu haluavan, että poika olisi vauva mahdollisimman pitkään. Ihan selkeästi poika kaipaa ikäistensä seuraa ja isojen poikien juttuja. Onkohan äiti käyttänyt imettämistä syynä jotta saisi pojam vieroitettua isästään mahdollisesti vaikean eron takia? Jotenkin erikoista myös se, että lapsen on pitänyt itse pyytää omaa sänkyä, eikö äiti ole hiffannut että sellaisen voisi hankkia?
[/quote]
Joo. Lapsi sai sängyn kun tajusi itse pyytää :D huhheijaa! Äiti vielä ihmetteli kun nukkuikin siellä.. Saattais yllättyä jos antais lapsen elää normaalia elämää :-D
Tiedän yhden pojan jota ei sentään imetetty leikki-iässä mutta kymmenenvuotiaaksi joutui nukkumaan vanhempiensa sängysä. Aivan tositapaus, ei mikään urbaanilegenda.
Imetys on hyvä asia mutta oikeasti VAUVOILLE, sen jälkeen se on jotenkin irvokasta :(
Hei nyt oikeesti en enää kestä katsoa ton 3,5-vuotiaan vauvanapitoa. Ei ole normaalia että tuon ikäinen herää yöllä tissille. Poika kaipaisi kipeästi omanikäistä seuraa ja hänen äitinsä jonkun herätyksen/vaikka poikaystävän että saisi vähän fyysistä etäisyyttä ikivauvaansa.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:37"]
Mun mielestä tuo 3,5v:n imettäjä tuntuu haluavan, että poika olisi vauva mahdollisimman pitkään. Ihan selkeästi poika kaipaa ikäistensä seuraa ja isojen poikien juttuja. Onkohan äiti käyttänyt imettämistä syynä jotta saisi pojam vieroitettua isästään mahdollisesti vaikean eron takia? Jotenkin erikoista myös se, että lapsen on pitänyt itse pyytää omaa sänkyä, eikö äiti ole hiffannut että sellaisen voisi hankkia?
[/quote]
Touché; http://www.vauva.fi/keskustelu/4311144/ketju/imettajat_3_11
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:30"]
Mitä vit??? Viljami 3,5v imee tissiä ja tuttia. Äiti ostaa oman sängyn pojalle sitten poika sellaisen näkee, muuten nukuttu vierekkäin javarmaanvieläkin... Eli äiti pitää poikaa ikuisena vauvana? Sanoko se isä vielä että ohjeistettu antamaan tuttipullosta korviketta? Tää on varman nyt sitä lapsentahtista elämää.En tajuu.
[/quote]
se isä vaikutti fiksulta, onneksi siellä kohdellaan normaalisti lasta.