Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potilaalle tärkeä perushoito onnistuu ilman sairaanhoitajan pätevyyttä?

Gabe
27.09.2021 |

Kalevan lukijan palstalla oli tänään kupungin valtuutetun mielipide: "Potilaalle tärkeä perushoito onnistuu ilman sairaanhoitajan pätevyyttä", jos tämä kommentti olisi tullut joltain rohto tohtorilta, niin olisihan se ollut perusteltua, mutta kommentti tuli lääkärin kirjoittamana, koulutetun lääkärin. Eli perussairaudet voi hoitaa puoskaritkin, ei siihen tarvita tk:ta. Onkohan koko Oulun valtuutetut samaa mieltä asiasta? Lääkäri liitolla voi olla tietenkin asiaan omat mielipiteet.

Tosin Oulun tk ei nyt ole parasmahdollinen hoitopaikka muutenkaan. Joudun käymään verikokeissa 3kk välein sairauden vuoksi ja saan lähetteen siihen, jossa on mainittu: Hoitaja soittaa tarvittaessa. No jokin aika sitten kävi niin, että eipä hoitaja soittanut tarvittaessa. Jos en olisi joutunut käymään kanta palvelussa toisen asian vuoksi, en olisi tullut katsoneeksi verikokeen tuloksia. HB oli 90, joten laitoin viestiä tk:lle ja kysyin, että pitäisikö alkaa syömään rautatabletteja lol tosin soitin heti seuraavana päivänä tk:hon ja sain uuteen verikokeeseen ajan. Tulos oli sama, tällä kertaa hoitaja soitti ja kehoitti menemään aamulla päivystykseen. Siellä sitten ensin jouduin jonottamaan hoitajan arviointiin ja kun hoitaja oli todennut, että lääkäriä voisi tarvita, niin jonotin sitten päivystävälle lääkärille. Lääkärille päästyäni, lääkäri ihmetteli, miksi minua ei oltu laitettu kiireellistä hoitoa tarvitsevaksi, tosin tämä lääkäri oli tullut yksityiseltä puolelta päivystys avuksi. Lääkäri oli jo lähettämässä minua OYS:iin tiputukseen, mutta kun olin sitä mieltä, etten välttämättä tarvitse tiputusta ja jättäisin OYS:in mielelläni väliin, ei kauhean hyviä kokemuksia sieltä, lääkäri oli määräämässä minulle pari pakettia antibiootteja ja jotain muutakin, kunnes päätti soittaa erikoislääkärille ja sai vähän erillaiset ohjeet. Joten päädyin syömään sitä rautaa ja tarkkailemaan vointia kotiin, joka oli alunperin tarkoitukseni. Joten jos homma ei toimi nytkään, miten se toimii, jos puoskarit päättävät perusterveyden hoidosta?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän