Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä suurehko laukku sopisi lyhyelle, päärynävartaloiselle naiselle?

Vierailija
17.11.2014 |

Haen nyt sitä täydellisistä täydellisintä ideaalituotetta, hinnasta viis! Jos sen täydellisen hinta on liian kova, etsin jonkin samantapaisen halvemman vaihtoehdon. Nyt kuitenkin haluaisin keksiä, minkä tyylinen laukku minulle ylipäätään sopisi. Pukeutumistyylini on muuten hallussa jo aika hyvin, mutta laukun kohdalla on aina ollut iso musta aukko. En vain jostain syystä oikein ymmärrä laukkuja ja sitä, millä perusteilla niitä tulisi arvioida.

Olen siis päärynävartaloinen enkä kovin pitkä (165). Persoonallisuudeltani olen kiltti mutta jämäkkä, fiksu ja aika monella tavalla miesmäinen. Mitkään yltiöromanttiset tai supernaiselliset laukut eivät siis lähtökohtaisesti kiinnosta, paitsi jos löytyisi jännä tapa korostaa maskuliinisuuttani juurikin sillä naisellisella laukulla. Siinäkin tapauksessa laukun pitää olla riittävän klassinen, jotta voin käyttää sitä kaikkialla, kaikkien asujen kanssa.

Laukun tulisi olla riittävän suuri, jotta sinne mahtuu läppäri, ja mahdollisimman laadukas, kestävä ja kaikin tavoin ikuinen. Suurissa laukuissa olen kokenut ongelmaksi sen, että ne lisäävät vartalooni volyymia aika paljon, ja kun peräosastoa on jo valmiiksi enemmän kuin tarpeeksi niin laukkujen käyttäminen tuntuu vaikealta. Minulla onkin usein joku ruma väliaikainen pussukka, kangaskassi tai myymälän paperikassi, jos kannan mukana enemmän tavaraa. Tämä harmittaa koska muilta osin pukeudun tyylikkäästi ja saan asuistani paljon kehuja.

Arvon laukkuharrastajat palstalla, nyt parhaat vinkit jakoon!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:39"]

https://stockmann.com/fi/naiset/asusteet/laukut-ja-lompakot/laukut/lauren-ralph-lauren-newbury-nahkalaukku-642838--11301/399428?itemId=642839 Näitä löytyy myös hieman isompina. Ei liian feminiininen, tyylikäs, asiallinen..

[/quote]

Kiitos ehdotuksesta! Sanoisin, että tuo on minun makuuni kyllä jo liiankin turvallisuushakuinen. Mitään vikaa siinä ei ole, ja varmasti sopii monelle. Näkisin tuon kuitenkin ehkä hieman perinteisemmän ja häveliäämmän naisen laukkuna, kuin millainen olen itse.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laukkuja, huiveja ja kenkiähän ostetaan just siksi, että ne mahtuu aina, kropasta riippumatta. :)

Miellyttääkö Mulberryn Alexa? Onko liian sopuli? Oversized-kokoon mahtuu ainakin 13-tuumainen läppäri.

T. Yksi 169-senttinen OS-Alexaa käyttävä päärynä

Vierailija
4/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron vielä vaatemaustani sen verran, että ihailemiani merkkejä ovat mm. MMM, Issey Miyake, Céline ja JW Anderson. Makuni on siis todella erilainen siihen nähden, millaiset vaatteet vartalotyypilleni sopi(si)vat parhaiten. Ehkä tämä tieto auttaa oikeanlaisten laukkujenkin ehdottelussa?

ap

Vierailija
5/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:47"]

Kerron vielä vaatemaustani sen verran, että ihailemiani merkkejä ovat mm. MMM, Issey Miyake, Céline ja JW Anderson. Makuni on siis todella erilainen siihen nähden, millaiset vaatteet vartalotyypilleni sopi(si)vat parhaiten. Ehkä tämä tieto auttaa oikeanlaisten laukkujenkin ehdottelussa?

ap

[/quote]

...ja nuo kaksi ensin mainittua toki niiltä ajoilta kuin perustaja oli vielä itse puikoissa. Nykyisiä en ole seuraillut enää juurikaan.

ap

Vierailija
6/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fendi du jour tai 3jour, luxbagista espalla löytyy, käy tsekkaa. Se on ajaton ja tyylikäs, materiaali on kestävä saffiano nahka.

Vierailija
7/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:43"]

Siis laukkuja, huiveja ja kenkiähän ostetaan just siksi, että ne mahtuu aina, kropasta riippumatta. :)

Miellyttääkö Mulberryn Alexa? Onko liian sopuli? Oversized-kokoon mahtuu ainakin 13-tuumainen läppäri.

[/quote]

Tuo on jo ihan kiva kyllä. Mietin vain, olisiko fiilikseltään liian pehmeä ja lämmin minulle. Minua ei kiinnosta lainkaan laukun suosio - jos löydän itselleni kaikin puolin sopivan, hankin sen riippumatta siitä, kuinka monella muulla sellainen on.

Miten käytät laukkuasi yleensä? Olalla vai käsivarrella?

ap

Vierailija
8/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:43"]

[/quote]

Tuo on jo ihan kiva kyllä. Mietin vain, olisiko fiilikseltään liian pehmeä ja lämmin minulle. Minua ei kiinnosta lainkaan laukun suosio - jos löydän itselleni kaikin puolin sopivan, hankin sen riippumatta siitä, kuinka monella muulla sellainen on.

Miten käytät laukkuasi yleensä? Olalla vai käsivarrella?

ap

[/quote]

Värillä ja materiaalilla saa paljon aikaa. Mutta onhan tuo aika "lämmin". Käytän yleensä crossbody-tyylisesti tai kädessä. Joskus kieppaan olkahihnan kaksinkerroin ja käytän olalla.

Ehkä noilta lempimerkeiltäsi löytyisi jokin hyvä laukku, olet kyllä varmaan tutustunut jo.

Vierailija
9/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:53"]

Fendi du jour tai 3jour, luxbagista espalla löytyy, käy tsekkaa. Se on ajaton ja tyylikäs, materiaali on kestävä saffiano nahka.

[/quote]

Toi vaikuttaisi olevan ihan jees. Pääsee shortlistille ja pitää varmaan käydä "sovittamassa" myöskin.

Onko tää muoto nyt sitten se paras päärynävartaloiselle, kun kaikki ehdotetut ovat olleet suurin piirtein samantyyppisiä muodoltaan?

ap

Vierailija
10/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:57"]Ehkä noilta lempimerkeiltäsi löytyisi jokin hyvä laukku, olet kyllä varmaan tutustunut jo.

[/quote]

No kun en ole. Aloitan laukuissa ihan puhtaalta pöydältä; en ole aiemmin kiinnittänyt niihin mitään huomiota. Aloitan selailun kunnolla sitten myöhemmin, kun saan jotain käsitystä siitä minkä yleensä katsotaan sopivan vartalotyypilleni.

Jos btw joku saa päähänsä ideoita, mikä ei ainakaan sovi, niitäkin saa listata mieluusti!

ap

Vierailija
11/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuista jokapäiväisessä käytössä olevaa laukkua ei ole olemassakaan, joten siltä osin haaveilet mahdottomia. Muuten ihan kiva kuulla ehdituksia, sillä täällä myös haussa samantapainen, musta.

Vierailija
12/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanitas vanitatum et omnia vanitas!

Vierailija
13/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Célinen Trapeze! Levenee ylöspäin ja on sen verran suuri että tilaa riittää. Itse haaveilen tästä viinipuna- beigenä.

Vierailija
14/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinkka selässä tasapainottaa kivasti peräosaston pyylevyyttä.

Vierailija
15/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:09"]Célinen Trapeze! Levenee ylöspäin ja on sen verran suuri että tilaa riittää. Itse haaveilen tästä viinipuna- beigenä.
[/quote]

Tuo on tuo terveyssiteen näköinen laukku. En kyllä yhtään tykkää.

Vierailija
16/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ista chanel, boy malli

Vierailija
17/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:09"]

Célinen Trapeze! Levenee ylöspäin ja on sen verran suuri että tilaa riittää. Itse haaveilen tästä viinipuna- beigenä.

[/quote]

Oi että! Pidän, kovasti. Värin valinnassa tulisi vaikeuksia ja kokomustana tuo ei ole kivoin mahdollinen. Mutta menee shortlistille!

ap

Vierailija
18/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:06"]

Ista chanel, boy malli

[/quote]

Ei. (Tätimäinen mielestäni.)

ap

Vierailija
19/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siis pukeudut? Jos ihailet noita mainitsemiasi merkkejä, mutta sanot etteivät ne sovellu vartalotyypillesi. Käytätkö kuitenkin vartalotyypillesi sopivia vaatteita ja jos, niin millaisia? (Kysyn tätä osin siksikin, koska itse olen vahvasti päärynävartaloinen ja oma tyylini olisi hyvin pelkistetty ja tykkään osittain noista samoista merkeistä. Kuitenkin käytännössä tyylini on hyvin erilainen, juuri sen takia, etten halua enempää korostaa päärynämalliani).

Vierailija
20/24 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Givenchyn laukut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan