Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys lantionpohjanlihaksista

Vierailija
17.11.2014 |

Minulla on niin heikot lantionpohjanlihakset, etten pysty edes harjoittamaan niitä. Minulla on kuulia, mutta en pysty tekemään niillä mitään. Minulla on jonkinlainen hämärä käsitys siitä, mitkä ne on, koska olen testannut vessassa käydessäni (joskaan en silloinkaan pysty kokonaan pysäyttämään pissaamista), mutta en pysty tekemään niillä mitään, en siis edes voimistamaan niitä. Aina kun yritän tehdä jotakin, niin se tuntuu aivan hirveältä ja luovutan aina heti, koska se on epämiellyttävin tunne, minkä tiedän! Ilmeisesti siis en osaa tehdä sitä oikein. 

Ja ennen kuin joku mies kysyy, niin ei, en harrasta seksiä ja ymmärrän, etten voi koskaan harrastaa seksiä, joten jättäkää vinkumiset siitä, ettei minusta ole mitään iloa miehelle sängyssä, tiedän kyllä. Sanon aina ei treffikutsuihin, joten jättäkää kerrankin ne kommentit tästä ketjusta pois!

Mutta onko kenelläkään samaa ongelmaa ja mitä olette tehneet asialle? Kuten sanoin, en edes kuvittele, että voisin koskaan harrastaa seksiä, mutta olen huolissani, että ehkä jonain päivänä tulee jotain virtsanpidätysongelmia tai muuta. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolesi virtsankarkailusta on aiheellinen. Kehottaisin ottamaan rohkeasti yhteyttä terveydenhuoltoon. Saisit luultavasti lähetteen fysioterapeutille ja ongelmaasi voitaisiin alkaa hoitaa. Hän auttaa kyllä tunnistamaan kunnolla oikeat lihakset ja neuvoo oikeat harjoitteet. Sinun tapauksessasi en yrittäisi käyttää harjoituskuulia ennen lihaksiston tutkimista, sillä ne voivat joissakin tapauksissa pahentaa vaivaa.

Vierailija
2/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars lääkäriin, ei siinä muu nyt auta. Mulla on synnytyksen jälkeen ollut lihakset heikkona mutta jumpalla paranivat. Raskaus on myös löysyttänyt mutta on ollut ohimenevää. Ehdottomasti lekurille, et varmasti ole ainoa. Vaiva on yleinen ja sitä voidaan hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö siis kuitenkin pidättämään virtsaa? Entä jos aivastat tai hypit, lirahtaako silloin?

Vierailija
4/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen terveydenhuoltoalan opiskelija, meille näytettiin yhdellä tunnilla kuinka ultraääniohjauksessa autetaan löytämään syviä lihaksia potilailla. Ja vaginaan sisälle voidaan laittaa metallinen laite, josta tulee sähköimpulsseja ( en muista enää sen nimeä, mut mulle tuli mieleen nämä ostosteeveen lihastreenerit), eli sen avulla saadaan potilas löytämään lihaksensa jotta pääsee niitä sitten lisää treenaamaan itse.

Hyvä kun haet apua, älä turhaan nolostele, tuo on aika yleistä.

Vierailija
5/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantionpohjan lihakset on lihaksia, niitä voi siis jumpata. Vanhempana lihakset ei jaksa kannattaa kauppakasseja ja samalla tavalla lorahtaa, tuhahtaa tai kohtu karkaa jos lihakset ei ole kunnossa.

Vierailija
6/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutan ihmisiä työkseni. Voit aloittaa harjoituksen nimenomaan katkaisemalla virtsasuihkun. Monta kertaa saman pissaamisen aikana.Tai jännitä pakara ja vatsalihakset,(vedä vatsa selkärankaan) samalla jännittyvät syvät lantionpohjalihakset.Tuloksia alkaa näkyä pikkuhiljaa. Eiköhän netistä löydy ohjeita.

Vierailija
7/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.lle kommenntina, että ponnistus inkontinenssia on myös mm. urheilijoilla, ihan nuorillakin, jos ei alakerran lihakset ole kunnossa tai treenaa esim. voimailulajeja väärällä tekniikalla

Vierailija
8/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:24"]

Pystytkö siis kuitenkin pidättämään virtsaa? Entä jos aivastat tai hypit, lirahtaako silloin?

[/quote]

Pystyn tai ei ainakaan ole koskaan tapahtunut mitään. Mutta jos istun pöntöllä, niin silloin en enää pysty ihan täysin lopettamaan, vaikka kuinka yrittäisin. 

Vierailija
9/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:56"]

Kuntoutan ihmisiä työkseni. Voit aloittaa harjoituksen nimenomaan katkaisemalla virtsasuihkun. Monta kertaa saman pissaamisen aikana.Tai jännitä pakara ja vatsalihakset,(vedä vatsa selkärankaan) samalla jännittyvät syvät lantionpohjalihakset.Tuloksia alkaa näkyä pikkuhiljaa. Eiköhän netistä löydy ohjeita.

[/quote]

Netissä kyllä sanotaan, että niin ei saa tehdä, että se on jotenkin haitallista.

Mutta noista muista harjoituksista, niin olen toki netistä katsellut ohjeita, mutta en vain pysty tekemään mitään, lihakseni ovat niin heikot. Tai pystyn tietysti vaikka vatsalihaksia jännittämään, mutta auttaako se tosiaan? Teen kyllä muista syistä usein kaikenlaista jumppaa, mutta ei alapään lihaskuntoni ole siitä parantunut. 

Vierailija
10/10 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitus saa alapeukkuja?????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä