Miten käyttäytyisit jos näkisit kadulla kulkiessasi Google Maps -kuvausauton?
Minä näin tänään! Poseerasin kylmänviileästi paikoillani.
Kommentit (30)
Laitan yleensä paperin, lippiksen, huivin, hanskat, laukun tms. naaman eteen kun kuka tahansa kuvaa mitä tahansa.
Tekisin sille vapaamuurari tervehdyksen.
Voisin melkein lyödä vetoa, että ei tehnyt kuvausta googlelle, vaan jollekin ammattimielessä katunäkymäkuvaa hyödyntävälle toimijalle.
Ammattilaatuisesta kuvasta voidaan vaikka tarkistaa kunkin liikennemerkin kunto ja sijainti tai muut infraan liittyvät rakenteet. Kuva-aineistoa voidaan hyödyntää myös kolmiuloitteisen, digitaalisen kaupunkikuvan rakentamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Laitan yleensä paperin, lippiksen, huivin, hanskat, laukun tms. naaman eteen kun kuka tahansa kuvaa mitä tahansa.
Minä pidän mukana paperia jossa lukee "av-mamma".
Juuri tänään näin Turussa. Tuskin itse pääsin kuviin.
Meidän pihassamme kävi monta vuotta sitten juuri, kun seisoin tien varressa, mutta uusia kuvia ei ole vieläkään ilmestynyt mapseihin, vaan ne ovat vuodelta 2009.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pihassamme kävi monta vuotta sitten juuri, kun seisoin tien varressa, mutta uusia kuvia ei ole vieläkään ilmestynyt mapseihin, vaan ne ovat vuodelta 2009.
Mistä tiedät, että se oli nimenomaan Googlelle kuvaava auto? Esim. oma työpaikkani on tilannut ja saanut käyttönsä katunäkymäkuvat, jotka on kuvattu vähän samanlaisella autolla, millä Google noin vuosikymmen sitten Suomea kuvasi.
En mitenkään, koska niistä mapseistä on ihmiset poistettu.
Vetäisin veitikan esiin ja käynnistäisin helikopterin.