Voiko itsestään tehdä rikosilmoituksen?
Kommentit (22)
Mene suoraan kolkuttelemaan vankilan portteja. Hyvällä tuurilla saattavat ottaa sisään jos selitys kuulostaa uskottavalta.
En tiedä, mutta eikö nykyään voi tehdä nimettömänä ilmoituksia?
Ite olen miettinyt, että kun vanhuus koittaa, niin teen jonkin rikoksen, mistä varmasti joutuu vankilaan. Saa hoitoa nopeammin, eikä jää heitteille. Pidetään huoli ulkoilustakin.
Kyllä on paljonkin tapauksia, jossa on menty poliisiasemalle tunnustamaan tekonsa tai vaikka soitettu hätäkeskukseen ja kerrottu päivystäjälle, että lähettää poliisipartion hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ite olen miettinyt, että kun vanhuus koittaa, niin teen jonkin rikoksen, mistä varmasti joutuu vankilaan. Saa hoitoa nopeammin, eikä jää heitteille. Pidetään huoli ulkoilustakin.
Lisäksi vankien uhkailu tappaa sinut pitää mielesi virkeänä.
Terhi Kiemunki teki itsestään rikosilmoituksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sekään paha, kunhan hoitelevat nopeasti. Enkä usko, että tätä Suomen vankiloissa runsaasti esiintyy.
Entäpä jos tekee itsestään perusteettoman rikosilmoituksen, onko se rikos? Sellaistahan AP on tässä ilmeisesti jostain syystä tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos tekee itsestään perusteettoman rikosilmoituksen, onko se rikos? Sellaistahan AP on tässä ilmeisesti jostain syystä tekemässä.
Jos epäilee tehneensä rikoksen, mutta ei ole varma ja mahdollinen uhri ei halua tehdä ilmoitusta, koska puhuttaessa mitään ei ole tapahtunut, mutta riitojen aikana yms. ottaa tapahtuneen esille ja ripottelee sitä elämänsä pilanneena tapahtumana.
Ruokalasta aina voinappi mukaan ja sillä pidetään anus rasvattuna. Ottaja voi tulla käytävillä koska vain ja milloin vain ja silloin on turha kaivella taskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Saattaa saada paljon uusia ystäviä jotka tuppaavat seuraan vaikka väkisin. Mukavaa olla suosittu, eikä yksinäisyys vaivaa...
Vierailija kirjoitti:
Ruokalasta aina voinappi mukaan ja sillä pidetään anus rasvattuna. Ottaja voi tulla käytävillä koska vain ja milloin vain ja silloin on turha kaivella taskuja.
Ihan käypä Pirkka-niksi,
mutta valehtelisin,
jos väittäisin
komppaavani.
Eli:
tällä ei vielä pvän
pokaalia Pårvååseen.
Vierailija kirjoitti:
Voi tehdä. Olen joskus tehnyt kun piti saada frendi pois putkasta.
No sillähän ihan varmasti rikollinen saadaan putkasta pois. Raitistu jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläkä unohda, että vankilassa ei joudu elämään selibaatissa vaikka haluaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Väärä ilmianto voi aiheuttaa syytteen nostamisen, mutta tuskinpa kovinkaan herkästi. Jos itsestään tekee jatkuvasti perusteettomia rikosilmoituksia niin todennäköisemmin joutuu mielisairaalan suljetulle osastolle kuin vankilaan.
Olen ollut töissä paikassa, jossa oli linnassa istunut kaveri, joka oli omatoimisesti ilmoittautunut poliisille tekijäksi erääseen rikokseen. Oli pyytänyt kaverinsa mukaan todistajaksi ja sanonut rikosilmoituspäivystäjälle, että on tehnyt rikoksen, jota poliisi tutkii parhaillaan. No päivystäjä oli samantien pyytänyt kaverit erilleen ja tämä rikoksesta epäilty oli viety kuulusteluun ja kaveri yhtä aikaa kuulusteluun. Kumpikin oli kertonut sen oikein, mitä poliisi omien tutkimusten perusteella tiesi, mutta mitä ei ollut julkisuudessa kerrottu eli aivan varmasti molemmat olivat olleet tapahtumapaikalla ja koska toinen tunnusti ja toinen kertoi, miten tilanne oli edennyt, oikeus tuomitsi tunnustaneen vankilaan. Ilmeisesti myös jotain sormenjälki- tms todisteita oli, koska poliisit olivat varmoja oikeuteen mennessä, että tekijä on todella tunnustanut tekonsa, eikä todistajan roolissa ollutta oltu voitu epäillä syylliseksi.
Rikos ei olisi välttämättä selvinnyt vuosienkaan kuluttua, nyt se selvisi seuraavana tai sitä seuraavana päivänä.
Älkää tehkö sitä. Nuorena tulee kummallisia ideoita ja yleensä huonoja.
Minä ahdistelin itseäni, haluan tunnustaa asian.
Voi tehdä. Olen joskus tehnyt kun piti saada frendi pois putkasta.