Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein käytte ilman lapsia ulkona?

Vierailija
17.11.2014 |

"Ulkona" käymisellä tarkoitan nyt esim ravintolassa, leffassa, baarissa, illanistujaisissa tms käymistä. Oma lapseni on nyt 1v 9kk ja olen käynyt baarissa/paikallisilla festareilla 5 kertaa, leffassa kerran ja ulkona syömässä 2 kertaa. Kaikilla näillä kerroilla lapsi on ollut mummolassa hoidossa. Ja siis noina 5:nä baari-iltana on ollut yötä pois kotoa. Onko tämä mielestänne paljon/vähän? Kuinka paljon te käytte? 

Kysyn tätä siksi koska omasta mielestäni tuokin määrä tuntuu paljolta ja aina on huono omatunto. Kun sitten taas mm lapsettomat ystäväni pitävät tuota määrää hyvin vähäisenä. Olen yksinhuoltaja ja siis muulloin aina lapsen kanssa yksin kotona. Vanhempani kannustavat minua tuomaan aina lapsen hoitoon jos siltä tuntuu ja nytkin taas kyselivät onko minulla esim pikkujouluja tiedossa tai haluanko järjestää illan istujaiset kavereille ja saada vähän omaa aikaa. Ei minulla kuitenkaan ole yhtään sellainen olo. Kaikki nuo poissaolot on semmoisia mihin on ihan syy (siis omia syntymäpäiviä, valmistujaisia...) eikä siis silleen että on vaan ollutpakko päästä pois kotoa kuten sitten taas monilla ystävilläni joilla on pieniä lapsia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopisi minulle noin harvoin ulkona syöminen tai muu iltaohjelma, mutta jokaisen tarpeet ovat yksilölliset.

Vierailija
2/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ollenkaan, olemme kyllä varmaan poikkeus. Kun lapset oli pieniä, ei ollut ketään läheistä kuka olisi heitä katsonut ja MLL tuntui kuitenkin vähän turhalta kustannukselta kaiken päälle. Kiinnostus kaikenlaiseen baareissa sun muissa käymiseen on vuosien mittaan loppunut täysin. Nyt lapset pärjäisivät jo yksinkin kotona, mutta ei me oikein enää osata lähteä mihinkään. Tylsää, joo.... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä, lapset 12 ja 14 v. Siis oikeasti ei olla koko lasten elinikänä käyty. Ollaan oikein kunnon kotihiiriä luonteeltamme eikä olla edes sinkkuna käyty juuri missään koskaan. 

Vierailija
4/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite otan usein lapset mukaan baariin. Sieltä saa kokista ja pähkinöitä.

Vierailija
5/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me oikein käydä koskaan missään. Syynä ei ole lapsenvahtien puute vaan ihan rahan puute. En mä pysty nauttimaan esimerkiksi ravinolaruuasta, kun mietin mitä järkevää silläkin rahalla saisi.

Mutta jos sulla on lastenhoitoapua, niin nauti hyvä ihminen nuoruudestasi ja siitä että pääset välillä tuulettumaan. Lapsettomien kommenteista ei kannata välittää, eihän heillä ole mitään hajua siitä, miltä äitinä olo tuntuu ja kuinka tiivis suhde siihen pieneen lapseen on.

Vierailija
6/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 12:29"]

Ite otan usein lapset mukaan baariin. Sieltä saa kokista ja pähkinöitä.

[/quote]

Lasten paikka ei ole baarissa. Kukaan ei halua nähdä kakaroitasi siellä. Baarit ovat eräitä harvoista oikeasti lapsivapaista tiloista, joita kaupungilla on. 

Vierailija
7/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 12:32"]

Ei me oikein käydä koskaan missään. Syynä ei ole lapsenvahtien puute vaan ihan rahan puute. En mä pysty nauttimaan esimerkiksi ravinolaruuasta, kun mietin mitä järkevää silläkin rahalla saisi.

[/quote]

Itse en keksi juuri mitään parempaa käyttöä rahalle kuin hyvin syöminen hyvässä seurassa. Se on sellaista elämästä nauttimista, joka on koko olemassaolon tarkoitus. -2

Vierailija
8/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan käyty harvemmin kun kerran 2 kuukaudessa leffassa. Ei muuta. 1 lapsi 1v.

Vierailija
9/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 12:35"]

[/quote]

Itse en keksi juuri mitään parempaa käyttöä rahalle kuin hyvin syöminen hyvässä seurassa. Se on sellaista elämästä nauttimista, joka on koko olemassaolon tarkoitus. -2

[/quote]

Just. Sinä siis esimerkiksi jättäisit viemättä sairaan lemmikin eläinlääkärille, koska sulle on tärkeämpää sillä rahalla syödä ravintolassa? Tai jättäisit sähkölaskun maksamatta? Tai kulkisit likaisena likaisissa vaatteissa, koska jätit saippuan ja pyykinpesuaineen ostamatta?

Tai voisitko vaan lakata teeskentelemästä tyhmää?

Vierailija
10/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, jos sitä ei lasketa, että saatetaan käydä lenkillä yhdessä jos ollaan mummolassa, niin ei olla kuluneen 2 vuoden aikana käyty missään kahdestaan. Nuorin 1 v 5 kk.

Vierailija
11/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo on jo paljon. Mutta en ole yksinhuoltaja ja joku on jakamassa arkisia asioita kanssani.
Lapsesi on jo sen verran "iso" että kestää tuon määrän poissaolojasi.
Enemmän ihmettelisin jos lapsesi olisi/on viikot hoidossa ja siltikin sinun pitäisi kerran viikossa käydä jossain.

Vierailija
12/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kanssa käydään lounaalla  noin kerran viikossa. Ja muutoin syömässä ulkona pari kertaa per kk.  Muutoin käydään fiiliksien mukaan konserteissa yms.Lapsi on kotona, joka toisen viikonlopun. Suunnilleen.

Vierailija
13/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 12:35"]

[/quote]

[/quote]

Just. Sinä siis esimerkiksi jättäisit viemättä sairaan lemmikin eläinlääkärille, koska sulle on tärkeämpää sillä rahalla syödä ravintolassa? Tai jättäisit sähkölaskun maksamatta? Tai kulkisit likaisena likaisissa vaatteissa, koska jätit saippuan ja pyykinpesuaineen ostamatta?

[/quote]
Voisitko ite lakata esittämästä tyhmää? En ole 8, mutta yleisesti ottaen te tahallaan väärin ymmärtävät ootte ärsyttäviä

Vierailija
14/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 12:35"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voisitko itse?

Kyllä minä sähkölaskun, lääkkeeni ja työmatkalippunikin säntillisesti maksan, vaikka eivät ne ole lähelläkään parhaita käyttökohteita rahalle. Pikemminkin ne ovat menoja, joihin vain käytännössä täytyy käyttää rahaa, oli se mieluisaa tai ei. Tämä ei tarkoita, että harmittelisin rahanmenoa. Saan vain  eniten tyydytystä sellaisesta rahan käyttämisestä, joka tähtää elämästä nauttimiseen. -2

Vierailija
15/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi reilu 4 vuotta sitten, ennen esikoisen syntymää. Meillä ei ole tukiverkostoja.

Vierailija
16/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on puolitoistavuotias. Hänen syntymänsä jälkeen mies on ollut kahdesti ulkona, minä samoin. Emme siis yhtäaikaa vaan toinen on silloin ollut kotona lapsen kanssa. Me emme rasita sukulaisia lastenhoitopyynnöillä eikä kaupungissamme ole MLL:n lapsenvahtitoimintaa. Olemme kyllä olleet myös koko perheen voimin festareilla ja ravintolassa, ja kaikki on sujunut ihan hyvin.

Vierailija
17/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta, 10v, 6v ja 3v. En myöskään ole yksinhuoltaja, mutta miehen lisäksi tukiverkosto koostuu vain anopistani, joka on työelämässä vielä ainakin 10-15 vuotta riippuen siitä miten terveys tulee kestämään. Olen mukana järjestötoiminnassa, ja aktiivinen uskonnollisessa yhteisössäni, ja niihin liittyviä menoja on 3-4 kertaa kuukaudessa. Mutta ns. vapaalla, ulkona kavereiden kanssa käyn tosi tosi harvoin - koko äitiyteni aikana olen käynyt leffassa kolme kertaa, ulkona syömässä neljä kertaa, baarissa en lainkaan (en käytä alkoholia), illanistujaisissa kahdesti. Näistäkin menoista yhtä lukuun ottamatta kaikki on tapahtuneet viimeisen kolmen vuoden aikana. Mua harvemmin kutsutaan minnekään, koska suurin osa kavereista tietää että mulla ei yleensä ole lastenvahtia.

Vierailija
18/18 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa miehen kanssa lyhyt ulkomaan reissu ilman lapsia. Siinäpä se. Aloitettiin kun lapset oli lähempänä kouluikää. Muutamaan vuoteen ei käyty yhdessä missään. Mä kävin kerran vuodessa iltaa istumassa.