Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy miksen käy enää kirkossa

Vierailija
27.09.2021 |

Lähes kaikki ns kristityiksi seurakunnaksi itseään kutsuvat kirkot eivät opeta sitä mitä Raamattu ja historian kirjat kertovat. Ihmiset odottavat ns antikristusta, 3,5 vuotta kestävää vaivan aikaa ja Jeesuksen tulemista pelastamaan ihmiset. Eivätkä ymmärrä et Jerusalemin vaivan aika oli vuosina 66-70 AD. Tarkalleen laskettuna 3,5 vuotta. Roomalaiset historioitsijat kertovat pilvissä nähdyn taivaallisen sotajoukon jne. Jos ei usko Jeesuksen pitäneen lupaustaan tulla Pian takaisin, Tämän ( sen aikaisen sukupolven aikana ), niin ei kannata uskoa koko Raamattuunkaan. Lukekaa se Raamattu ja lukekaa historian kirjat älkääkä kuunnelko sitä skeidaa mitä "saarnamiehet" nykyään opettavat.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kristinusko on sanoma armosta ja ihmisen arvosta naamakertoimeen katsomatta. Nykyisessä julmassa ja häikäilemättömässä maailmassa se edustaa pakopaikkaa johon ajattomaan tai ainakin traditioon. Haluan arvostaa niitä ihmisiä jotka rakensivat kirkkoja vuosisatojen ajan. Rukoilen myös silloin kun siltä tuntuu.

Minulle tuo riittää. En mieti Jumalaa tai Jeesusta säännöllisesti, mutta jokin paikka kirkolla on tämän nykyisen arvokaaoksen keskellä, jossa ihmiset ovat kyynisempiä kuin ikinä.

Vierailija
2/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy kirkossa, koska en usko, että sitä on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syvästi uskonnollinen ihminen. Minä en käy kirkossa koska siellä joogaa, Pride-kokoontumisia sekä vihitään samaa sukupuolta olevia. Naispapit sekä muut leipäpapit. Erosin kirkosta. Itse saatana soluttautunut sinne.

Vierailija
4/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kristinusko on uskoa kolmiyhteiseen Jumalaan. Isä, Poika ja Pyhä henki. Tässä yhteydessä voidaan sanoa heidän olevan läsnä aina siellä missä on kristittyjä sama koskee kristillisiä toimituksia,kuten kaste, ehtoollinen ym.

Myös ajan kokeminen on erilainen, Jumala loi maailman seitsemässä päivässä. Seitsemän päivää ihmiselle on eri, kuin seitsemän päivää Jumalalle. Tähän nähden pikainen takaisin tulo..

Kristin usko tosiaan perustuu paruusiaan, mutta onko ihmisen asia hoputtaa Jumalan työtä?

Vierailija
5/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syvästi uskonnollinen ihminen. Minä en käy kirkossa koska siellä joogaa, Pride-kokoontumisia sekä vihitään samaa sukupuolta olevia. Naispapit sekä muut leipäpapit. Erosin kirkosta. Itse saatana soluttautunut sinne.

Ensimmäinen synnitön heittäköön kiven..

Vierailija
6/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saatana on ihan kiva, pyydä joskus kaffelle ja tutustu.

Vierailija
7/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en jaksa käydä kirkossa, koska teen sen ajan mieluummin jotain muuta. Jos Jumala toimisi ja vaikuttaisi Kirkoissa tai seurakunnissa, niin varmasti kävisin, mutta 30 vuoden kokemuksella ihmistekoista öyhötystä se vain on.

Vierailija
8/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en jaksa käydä kirkossa, koska teen sen ajan mieluummin jotain muuta. Jos Jumala toimisi ja vaikuttaisi Kirkoissa tai seurakunnissa, niin varmasti kävisin, mutta 30 vuoden kokemuksella ihmistekoista öyhötystä se vain on.

"Siellä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

Vierailija
9/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kristinusko mitä mun lapsuudessa opetettiin oli rakkauden, hyväksymisen ja anteeksiantamisen uskonto. Nykyään eniten ääntä pitävät kristityt, Räsänen ynnä someöyhöttäjät saarnaavat vihan ja tuomitsemisen oppia. Puhuvat, että yli puolet suomalaisista kuuluu kirkkoon ja väittävät edustavansa heitä. Suurin osa on seurakunnan jäseniä vain tottumuksen vuoksi eikä todellakaan jaa heidän arvojaan.

Kun tätä kyseenalaistaa, kirkko sanoo että ääriryhmät eivät edusta kirkon virallista mielipidettä, mutta kuitenkaan eivät selkeästi irtisanoudu siitä. 

Muutan ensi kuussa, pois nykyisen seurakunnan alueelta. Ajattelin muuttoilmoituksessa kirjata itseni väestörekisteriin, koska ev.lut. kirkko ei saa enää luottamustani.

Vierailija
10/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöyhkeys vie perikatoon,

ylpeys käy lankeemuksen edellä.

Parempi elää hiljaa köyhien parissa

kuin jakaa saalista röyhkeiden kanssa.

Vierailija
11/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että Jumalanpalvelus on muunnettu Messuksi.

Emme ole katolisia, joten perinteinen nimitys on Jumalanpalvelus ja silloin käyn kirkossa, jos asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä.

Vierailija
12/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Olin nuorempana vuosia saatananpalvoja. Olen nähnyt niin pahoja ja pelottavia asioita joista et tiedä mitään. Kannattaa tutustua muuten Päiviin, entiseen saatananpalvojaan. Etsi netistä.

Vierailija
13/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että Jumalanpalvelus on muunnettu Messuksi.

Emme ole katolisia, joten perinteinen nimitys on Jumalanpalvelus ja silloin käyn kirkossa, jos asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä.

Messu on silloin kun on ehtoollinen, eli käytännössä joka kerta. Harvemmin on enää pelkästään sanajumalsnpalveluksia.

https://www.kuopionseurakunnat.fi/tutki-uskoa/kysy-uskosta/mita-tarkoit…-

Vierailija
14/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siellä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

Ajatteletko, että nykyinen papisto ja seurakuntalaiset ovat vilpittömästi koolla Jeesuksen nimessä? Mikäli uskot olet harhaanjohdettu ja manipuloitu papiston toimesta. Palkkapappia kiinnostaa pääsääntöisesti oma elitistinen elämä ja seurakuntalaista ulkokultainen julkisivu ja perinnäistavat. Varmasti poikkeuksia on olemassa, en vain ole koskaan yhtään tavannut kirkollisissa piireissä. Muualla kylläkin.

Vierailija
15/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossakäynti on syntiä.

Vierailija
16/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä v.2234 joku jaksaa odottaa Wincapitan voittojen kotiuttamista

Vierailija
17/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään ateisti, joten en sen koommin siihen saarnamiehen sanomaa kommentoi. Uskon kuitenkin siihen, että Kristusta ei ole ollut olemassa, kuten ei muitakaan uskonjumalia. Uskon myös, että jonain päivänä mitään uskontoja ei ole olemassa, kun globaali tietoisuus lisääntyy. Jos saisin päättää, niin erottaisin kirkon politiiksata ja kokonaan laista. Virallinen vihkiminen valtiolle, eli nyk. DVV, jolla se aiemminkin kokonaan oli.  Kyseessä on kuitenkin uskomus, eikä tieteellinen fakta. Vähän kuin uskoisi meedioihin, horoskooppeihin tai vaikka tarot-kortteihin. Vähän epäilyttää, että miksi se Jumala ei ole vieraillut muilla planeetoilla ja tehnyt niistä paratiiseja. Niitä kuitenkin aurinkokunnassamme on useampikin. 

Vierailija
18/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erehdyttämisen käsite on mielenkiintoinen. Jos joku haluaisi eksyttää viattomia saatanallisille poluille mikä olisi paras tapa naamioida sanomansa? Rock? Seksi? Vapaamielisyys? Ei! Ehdottomasti puhdasoppisuutta vaativa uskonto.

Jos synti on sitä mikä erottaa Jumalan ihmisestä, mitä silloin on uskonto tai kirkko!

Vierailija
19/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kravatinvastustaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erehdyttämisen käsite on mielenkiintoinen. Jos joku haluaisi eksyttää viattomia saatanallisille poluille mikä olisi paras tapa naamioida sanomansa? Rock? Seksi? Vapaamielisyys? Ei! Ehdottomasti puhdasoppisuutta vaativa uskonto.

Jos synti on sitä mikä erottaa Jumalan ihmisestä, mitä silloin on uskonto tai kirkko!

Eikö pikemminkin synnistä vapautuminen! Mene äläkä enää syntiä tee kerrotaan Jeesuksen sanoneen. Mikä loistava opetus häneltä. Kuinka uskonto ja kirkko voivat poistaa ihmisestä tämän erottavaisuuden ihmisen ja Jumalan väliltä? Kuinka? Todella lapsellinen ja sinisimäinen näkemys, jota tosin varmasti palkattu papisto mielellään toistaa papukaijan tavoin. Onhan siinä oma leipä ja elitismi kuitenkin kyseessä. Kirkolla ja uskonnolla ei ole Jumalan kanssa juuri mitään tekemistä.

Vierailija
20/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Olin nuorempana vuosia saatananpalvoja. Olen nähnyt niin pahoja ja pelottavia asioita joista et tiedä mitään. Kannattaa tutustua muuten Päiviin, entiseen saatananpalvojaan. Etsi netistä.

Etkä sinä tiedä mitään, saatikka yksikään saatananpalvoja siitä, mikä on oikeasti pelottavaa. Vuosia sitten kuuntelin Päivin juttuja. Joo okei, heille oli tapahtunut pelottavia juttuja. Mitä sitten? Minä minä minulle tapahtui.. Minä ihmiset. Milloinka lopetetaan seurakunnissa jauhaminen 'kun Minulle tapahtui sitä ja tätä", ja aletaan kertomaan sen sijaan Raamatun sanaa? Lopettakaa ihmisten ihailu ja palvonta ja turhien kirjojen kaupustelu. Keskittykää Raamatun sanaan, ihan itse lukemalla sieltä mitä se oikeasti kertoo.