Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein lapsesi ovat isovanhemmillaan hoidossa?

Vierailija
16.11.2014 |

Meillä ehkä pari kertaa kuussa.

Mun tuttu vie lapsensa joka viikonloppu lapsen mummin luo hoitoon, se on kyllä mun mielestä aika usein. Tosin heillä on vauva sitten kotona, mutta silti.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin, ehkä kerran kuussa. Anoppi kyllä kinuaa yökylään, mutta mä en halua antaa pieniä lapsia sairaille ihmisille. Toisella isovanhemmista siis vaikka mitä lääkityksiä ja toinen menossa pallolaajennukseen... Anoppi kyllä väittää ettei väsy, mutta silminnähden puhisee juostuaan päivän pihalla. Lapset käyvät kyllä muuten kylässä viikottain.

Vierailija
2/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöhoidossa eivät ole koskaan olleet isovanhemmilla, eivätkä olleet pienempinä missään muuallakaan. Päivällä muutaman tunnin hoidossa ovat olleet 10 vuoden aikana ehkä kerran-pari vuodessa. Yhden kerran olen ollut 10 vuoden aikana erossa lapsistani. Se oli viime kesänä, kun olivat molemmat kavereillaan yökylässä (lapset siis 8- ja 10-vuotta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olleet kun olin synnyttämässä. Alkavat nyt olla teini-iässä.

Vierailija
4/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö...mulla ei ole lapsia mutta tunnen 2 perhettä, jossa lapset viedään joka arkipäivä mummille hoitoon. Lapset eivät siis käy päiväkodissa vaan isovanhemmat hoitavat. Luulisi, että se olisi varsinkin pienille lapsille ihanteellinen järjestely. Mutta ei, ilmeisesti se kertookin siitä, ettei noissa perheissä ole kaikki kunnossa???

Vierailija
5/53 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on semmoinen (sanaton) sopimus että isovanhemmat hoitaa lapsia tarvittaessa kun tässä samassa talossa kerran asutaan ja me hoidetaan sitten aikanaan vanhukset hautaan tai ainakin niin kauan kuin kotona vaan pystyy olemaan ilman vaativampaa hoitoa ja nostelua. Niinhän se on maaseudulla aina ennenkin mennyt.

Vierailija
6/53 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ovat olleet isälläni hoidossa joskus kolme vuotta sitten. Tai esikoinen oli. Se olikin sitten eka ja vika kerta ainakin tähän asti.

Vierailija
7/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4v. lapsi käy n. kerran viikossa toisilla isovanhemmillaan. Ei kylläkään hoidossa, mut haluaa mennä sinne leikkimään ja isovanhemmat haluaa hänet luokseen. Toki saadaan viedä, jos tulee hoidontarvettakin.

Vierailija
8/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä asiat kunnossa, jos lapset on paljon mummon hoidettavina.

Vierailija
9/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tai kaksi vuodessa.

Vierailija
10/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa. Juu ja kyllä meillä on asiat ihan kunnossa niinkuin on mummillakin:)

Vierailija
11/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti koskaan. Isovanhemmat tulevat muutaman kerran vuodessa meille ja viipyvät 4-14 vrk. Se on lapsille aluksi mukavaa, mutta pitkittyessään rasittavaa aikaa. Meille vanhemmille se on paljolti rasittavaa.

Tilanne käy räjähdysherkäksi, kun he eivät osaa olla määräilemättä meitä omassa kodissamme ja kun lapset eivät silloin myöskään saa toteuttaa itseään normaalilla tavallaan. Tällöin saatamme kyllä jättää lapset muutamaksi tunniksi isovanhempiensa kanssa kotiimme, mutta hoitoapua ei todellakaan ole itsetarkoitus meille. Tämä palvelee kaikista vähiten vanhempien tarpeita, kun isovanhemmat näin "kyläilevät". Käymme myös heillä, mutta viivymme enintään 3-4 vrk.

Vierailija
12/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin, muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
13/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
14/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tai kaks vuodessa, isovanhemmat on meillä yökylässä kuukausittain :) ei meillä oo tarvetta roudata lasta sinne jatkuvasti hoitoon, mutta isovanhemmat ovat aina tervetulleita meille ja saavat keskenäistäkin aikaa aina tarpeeksi :) älytöntä tehdö lapsia ja pitää niitö jatkuvasti hoitopaikoissa :o

Vierailija
15/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät koskaan. Mummeja ei kiinnosta tavata muutenkaan (skippaavat synttärit yms.), selittelevät silti pitkin kyliä että minä en anna heidän tavata tai hoitaa lastenlapsiaan. No se ei ihan pidä paikkaansa, mutta näillä mennään. :(

Joo ja lapset kyselee mummien perään, olen miettinyt voisiko jostain SPR:n tai vastaavan kautta saada sellaisen ns. korvikemummin, vaikka omat ovatkin vielä elossa (kiireisiä 6-kymppisiä).

Vierailija
16/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 krt viikossa, mummi hakee pienet koululaiset joka päivä koulusta.

Vierailija
17/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan, ei ole ollut hoitotarvetta. Anoppia nähdään lähes päivittäin, minun vanhempiani 2-3 kertaa kuukaudessa, joten lapsilla on ihan läheiset suhteet isovanhempiin ilman hoitovastuuta.

Vierailija
18/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut hoidossa.

Vierailija
19/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaksi parissa kuukaudessa mummulla yökylässä. Muutoin silloin tällöin pari-kolme tuntia, nähdään kyllä viikoittain ilman hoitotarpeita. Vain yksi isovanhempi on elossa.

Vierailija
20/53 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat ei ole edes nähneet kahta nuorimmaista ja nuorinkin on jo 9 vuotias, revi siitä. Mikä on lapselle oikeesti hyvä???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi