Montako päivää ihminen tarvitsee Berliinissä?
Aikuisten ja lasten huvituksia pitäisi mahtua mukaan ja ehkä kaupungin ulkopuolellakin käydä, jos jotain mielenkiintoista sieltä löytyy.
Kommentit (9)
Kiitos vastauksesta, mutta aattelin nyt kuitenkin vähän pidempään olla...
Minä olin viikon, mutta olisin voinut olla pidempäänkin. Olisin ainakin 4 päivää, ettei tule turhaa kiirettä mennä paikasta toiseen.
Oltiin neljä päivää ja tuntui ettei ehtinyt mitään.
Todella iso kaupunki ja etäisyydetkin tuntuu valtavilta. Suosittelen etukäteissuunnittelua, katsokaa paikat valmiiksi ja samoin reitit. Olen itse tottunut pienempiin kaupunkeihin Euroopassa ja sellainen kuljeskelu ja katselu ei onnistunut.
osta welcome card ja voit ajella kätevästi metrolla ja bussilla ympäriinsä. 4 pv juuri ja juuri riittää ravatessa päänähtävyyksiin mutta viikko suurempaan ympyrään.
olen ollut 2 x viikon ja vieläkin olisi paljon nähtävää... mitä ei ole ehtinyt.
Olen vanha kääkkä enkä ole ikinä tarvinnut yhtään päivää Berliinissä. Kumma juttu!?
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:29"]
Oltiin neljä päivää ja tuntui ettei ehtinyt mitään.
Todella iso kaupunki ja etäisyydetkin tuntuu valtavilta. Suosittelen etukäteissuunnittelua, katsokaa paikat valmiiksi ja samoin reitit. Olen itse tottunut pienempiin kaupunkeihin Euroopassa ja sellainen kuljeskelu ja katselu ei onnistunut.
[/quote]
Nimenomaan näin. Kun todella isoon kaupunkiin turistiksi menee, on paha virhe ottaa huoleton asenne, että mennään mihin nokka näyttää. Se homma menee haahuiluksi. Kannattaa ennakolta vetää selkeät rajat, että tuolla käydään mutta tuolla vasta sitten seuraavalla kerralla.
Eiköhän se tunnissa ole se Brandenburgin Gate ja televisiotorni nähty. Ei siellä mitään muuta ihmeellistä nähtävää ole, paitsi ehkä oikeastaan yleinen positiivinen kaupungin viba, mutta siihen pääsee kiinni kunnolla vasta kun asuu siellä useamman kuukauden.
Hard rock cafesta löytyy aito U2:n trabantti, jos se kiinnostaa.