Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lääkärinlausunnossa 'saattaa olla masennuksen oireita'

Vierailija
16.11.2014 |

Kertokaa hyvä av väki, mitä tekisitte tilanteessani? olen siis työttömänä! terveyteni vuoksi (syy ruumiillinen) menin yksityislääkärille, koska uskon ettei terveyskeskuslääräri olisi osannut auttaa. noh, tämä lääkäri hoidon lisäksi kirjoitti kolmenkuukauden sairausloman, koska en terveyteni vuoksi olisi pystynyt työtä vastaanottamaan jos työkkäristä olisi kehoitettu jotain paikkaa hakemaan.

sain myöhemmin lääkärinlausunnon kotiini postitse, siis saman joka meni myös kelaan ja työkkäriin. lääkäri oli lausuntoon kirjoittanut myöskin, potilaalla saattaa olla muiden oireiden lisäksi myöskin masennuksen oireita. tästä ei ollut mitään puhetta vastaanotolla, miksi
siis jätettiin puhamatta ja tutkimatta?

mitä tekisitte tilanteessani? jättäisitte asian siihen vai mitä tekisitte?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:13"]

kiitos vastauksestasi kolmonen! ongelma on mielestäni se, että pitäisikö minun nyt puhua joillekkin lääkärille tästä lausunnosta tai ei. aamuisin ei huvita nousta sängystä ylös, kotihommat ym.. tuntuu vaikeilta. olen vain pistänyt sen työttömyyden tuoneen tylsistymisen piikkiin. pitäisikö siis puhua joillekkin lääkärille onko vaan tylsistymistä vai masennusta? ennen kuin syvenee jos on siis masennusta

[/quote]

Kyllä tuo minunkin mielestäni viittaa jonkinlaiseen masennukseen, vaikka lääkäri en olekaan. Olenpahan kuitenkin masentunut, joten sillä tavalla tunnistan oireesi.

Kannattaa jutella sen lääkärin kanssa, joka lausunnon kirjoitti. Kannattaisi myös hakeutua terapiaan. Aloita vaikkapa oman paikkakuntasi terveyskeskuksesta. Sieltä voit varata ajan mt-hoitajalle, jolle voit käydä puhumassa tuntemuksistasi ihan ilmaiseksi. Voit myös kysyä lääkärin mielipidettä, mikä olisi oikea hoitotaho sinulle, mikäli soitat hänelle lausunnostasi. 

Niin ja työttömyyden vuoksi voi tosiaankin masentua. 

Vierailija
2/8 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos seiskalle kun ymmärsit hyvin mitä tarkoitan ja annoit kiitettäviä jatkoneuvoja! aion noudattaa neuvojasi ja katsoa mitä sanovat, sekä kyseinen lääkäri ja terveyskeskus. ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä melkoinen

Vierailija
4/8 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoa, sori.

Vierailija
5/8 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mielestäsi ongelma tuossa kommentissa? Koetko masennusepäilyn loukkauksena? Usein lääkärit sanelevat asioita, joista ei ole sanonut vastaanotolla. Jos tulee jatkoja, niin seuraava lääkäri voi ottaa senkin mahdollisuuden huomioon. Saattaa olla ei ole sama kuin että on.

Terveisin sanelunpurkaja

Vierailija
6/8 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksella selitetään saikku, työkkärille ja Kelalle ei välttämättä kaikki sairaudet kelpaa. 

Vierailija
7/8 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksestasi kolmonen! ongelma on mielestäni se, että pitäisikö minun nyt puhua joillekkin lääkärille tästä lausunnosta tai ei. aamuisin ei huvita nousta sängystä ylös, kotihommat ym.. tuntuu vaikeilta. olen vain pistänyt sen työttömyyden tuoneen tylsistymisen piikkiin. pitäisikö siis puhua joillekkin lääkärille onko vaan tylsistymistä vai masennusta? ennen kuin syvenee jos on siis masennusta

Vierailija
8/8 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:08"]Masennuksella selitetään saikku, työkkärille ja Kelalle ei välttämättä kaikki sairaudet kelpaa. 
[/quote] totta! mutta syyt jotka sairaslomaan johtivat, olisivat kyllä työkkärille ja Kelalle pakosti riittäneet. ap!