Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka ei tykkää keskustella ruokapöydässä?

Vierailija
27.09.2021 |

Minä itse en nimittäin tykkää, en ole koskaan elämässäni tykännyt. Tykkään keskittyä syömiseen enkä sanoa aina jotain johonkin väliin tai vastata suu täynnä ruokaa. Tämän takia en käy kenenkään kanssa esim ravintoloissakaan :D

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskustellaan ruokapöydässä päivän tapahtumat. Niin ja ei kyllä ruokasuussa puhuta. 

Vierailija
2/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koko perhe. Ollaan introvertteja kaikki ja kun liian sosiaalisten työ- ja koulupäivien jälkeen istutaan syömään, ei kukaan jaksa puhua mitään. Ollaan jopa kuulokkeet korvilla ja puhelimella samalla kun syödään, jos siltä tuntuu. Vasta sitten kun ollaan saatu tankata sekä ruokaa että yksinäisyyttä, jaksetaan höpötellä toistemme kanssa. Tervetuloa Piia Penttalat ja muut dissaamaan meidän perheruokailut koska vaan, mutta me itse tiedetään mikä hyvältä tuntuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua, ei ole pakko.

Vierailija
4/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes istu ruokapöydässä, ihan yksin syön omassa rauhassa.

Vierailija
5/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä hallituksen suositus on, että ruokapöydässä ei puhuttaisi.

Jos haluaa pyytää esim. suolasirotinta, niin se tulisi tehdä elekielellä.

Vierailija
6/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä keskustellaan ruokapöydässä päivän tapahtumat. Niin ja ei kyllä ruokasuussa puhuta. 

Meillä keskustellaan päivän tapahtumat ns perhevartissa ja ruokailussa rauhoitutaan siihen ruokailuun.

Vierailija
7/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä hallituksen suositus on, että ruokapöydässä ei puhuttaisi.

Jos haluaa pyytää esim. suolasirotinta, niin se tulisi tehdä elekielellä.

Tässä on ihan pointti. Jos jokainen suu vaahdossa selittää niitä päivän tapahtumia niitä pisaroita lentää muiden lautasille.

Vierailija
8/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä keskustellaan päivän tapahtumat ns perhevartissa ja ruokailussa rauhoitutaan siihen ruokailuun.

Kukin tyylillään. Meistä on mukava keskustella ruokailun yhteydessä. Kutsutaan myös ystäviä syömään aina silloin tällöin pitkän kaavan kautta. 

Vierailija
9/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opetettiin jo pentuna, ettei ruokapöydässä saa puhua, siitä olen oppinu pitämää turpani kiinni ja kyllä olen samaa mieltä, että syödessä pitää olla rauha

Vierailija
10/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan vähän hankalaa syödä kun pitää koko ajan puhua eikä ruoka suussa saa puhua. Juhlissakin homma ratkeaa yleensä sillä tavoin että joku jututtaa niin kauan ettei ruokaa enää ole tai haetaan pöydästä. Oma cancel mulla menossa

Vierailija
11/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä ruokapöydässä ehdikään puhumaan, kun pitää samalla syödä ja selata kännyä tai tablettia.

Vierailija
12/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä opetettiin jo pentuna, ettei ruokapöydässä saa puhua, siitä olen oppinu pitämää turpani kiinni ja kyllä olen samaa mieltä, että syödessä pitää olla rauha

Meillä opettiin että ruoka suussa ei saa puhua, mutta kyllä ruokapöydässä aina silti keskusteltiin. 

Vierailija
13/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Ruoka-aikana ruokaillaan ja kun keskustellaan niin silloin keskustellaan.

Vierailija
14/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useamman kerran ravintolassa syntymäpäivillä,kurssitapaamisilla, ystävätapaamisilla jne. Koko ilta istuttu pöydän ääressä, syöty ja juteltu. Olisi ollut vähän outoa mennä juhlimaan ja tapaamaan ihmisiä ja istua tuppisuina koko ilta.

Vierailija
15/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsutte ystäviä syömään, niin syöttekö illallisen ihan vaan tuppisuuna? Itse olen oppinut sihen, että syöminen on osa seurustelua ja ruokapöydässä voidaan istua vaikka kolme tuntia. 

Vierailija
16/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsutte ystäviä syömään, niin syöttekö illallisen ihan vaan tuppisuuna? Itse olen oppinut sihen, että syöminen on osa seurustelua ja ruokapöydässä voidaan istua vaikka kolme tuntia. 

Kutsua ystäviä syömään? Mitä se on?

Vierailija
17/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka kuuluu syödä telkkaria katsoen, eikä telkkaria katsoessa ole kohteliasta puhua.

Vierailija
18/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään päivän tapahtumat läpi ruokaillessa. Päivällinen on ainoa hetki kun ollaan koko porukka samaan aikaan kotona. Ruoka suussa ei puhuta, kännykät yms. ei kuulu ruokapöytään.

Vierailija
19/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan syömistä, joten ruokapöytän tullaan nimenomaan keskustelemaan ja se ruoka on siinä tekosyynä. Saa vaikka jäähtyä lautaselle ja mennä roskiin jos on hyvät puhenaiheet.

Vierailija
20/33 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi ankealta. Onneksi omassa lapsuudessa ei ollut tuollaista.