Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mua pelottaa tulevat yövuorot :\

Vierailija
16.11.2014 |

Viimeaikoina yövuorot olleet todella rauhattomia. En uskalla mennä enää töihin :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin yövuorot,kun menin vanhuksen huoneeseen joka oli täynnä verta,oli lyönyt päänsä ikkunalautaan oli elottoman oloinen.Soitin ambulanssin ja loppuyön siivosin veriä pois huoneesta,oksennus kurkussa.Vanhus eli vielä muutaman viikon,niin kova tälli oli. Valvoin silloin yksin,joku kammo mulle jäi.

Vierailija
2/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko mennä kuitenkin sinne yövuoroon, mielikuvaharjoittelu voi auttaa. Mietit kamalia skenaarioita ja mietit toimintakaavan niihin. Esim jos joku löytyy elottomana. Soitat 112/hälytät apua tai MET:ryhmän ja mitä sitten teet.
Jos on väkivallan uhka, työnantajan pitää neuvoa miten toimitaan uhkatilanteessa. Onko sulla hälytin aina mukana? Meillä vuodeosastolla ne on pakolliset.
Mutta joS töissä pelottaa kannattaa etsiä muuta työtä jos työoloille ei mahda mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 09:46"]

Missä joutuu yksin olemaan yövuorossa? Itsekin olen hoitoalalla, mutta en ikinä ole joutunut yksin olemaan yöllä. Kauhealta kuulostaa niin suuri vastuu. Varsinkin jos potilaat vielä kovin sairaita tai levottomia!

[/quote]

Kaikissa alle 25 vai oliko se 22 potilaan laitoksessa.. Eli tosi monessa vanhainkodissa, palvelutalossa.

Vierailija
4/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:13"]

Lopetin yövuorot,kun menin vanhuksen huoneeseen joka oli täynnä verta,oli lyönyt päänsä ikkunalautaan oli elottoman oloinen.Soitin ambulanssin ja loppuyön siivosin veriä pois huoneesta,oksennus kurkussa.Vanhus eli vielä muutaman viikon,niin kova tälli oli. Valvoin silloin yksin,joku kammo mulle jäi.

[/quote]

Se veren haju on kyllä aika ällöttävä.

Vierailija
5/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pientä :/ Ei tarvitse pelätä olleenkaan. *hali* <3 <3

Vierailija
6/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä sen rauhattomuuden aiheuttaa? Oletko yksin töissä?

Vierailija
7/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:49"]Voi pientä :/ Ei tarvitse pelätä olleenkaan. *hali* <3 <3
[/quote]pelkään että en jaksa. Pelkään et joku kuolee. Vihaan sitä hälytyskellon ääntä

Vierailija
8/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:50"]No mikä sen rauhattomuuden aiheuttaa? Oletko yksin töissä?
[/quote]yksin joo

Vierailija
9/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:50"]No mikä sen rauhattomuuden aiheuttaa? Oletko yksin töissä?
[/quote]ne ihmiset on niin sairaita :(

Vierailija
10/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan ymmärrä, että yökköjen täytyy työskennellä yksin. On siinä hirveä vastuu ihmisellä:(
Jaksamista sulle.

Vierailija
11/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei tästä kirjoteta koskaan lehdissä? Pelosta. Siitä kuinka töihin meno joillekin voi olla jatkuvaa pelon ja huolen kanssa kamppailu.

Vierailija
12/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin yövuoroista ja viihtyisin yksinkin jos ne ihmiset ei vaan ois niin helvetin sairaita ja sillä tavoin vaativia

Vierailija
13/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaanko nyt se, että jokainen meistä saattaa joskus olla yksi niistä sairaista. Teet tärkeää työtä, muista arvostaa asemaasi.

Vierailija
14/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys

Vierailija
15/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 01:59"]

Mä tykkäisin yövuoroista ja viihtyisin yksinkin jos ne ihmiset ei vaan ois niin helvetin sairaita ja sillä tavoin vaativia

[/quote]

Minäkin tykkäisin, ellei ihmiset olisi niin sekaisin päästään ja väkivaltaisia. Kun oikeasti saa yövuorossa pelätä yksin, että selviääkö aamuun ilman, että joku käy päälle tai tappaa tai raiskaa, se joskus stressaa. Poliisit toki saa paikalle, mutta siinäkin menee aikaa. Ja lisää ollaan lakeja sorvaamassa, että ketään ei saa laittaa lukkojen taka tms.

hoitoala

Vierailija
16/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle ei sovi tämä työ. Mitä olet tehnyt, että löytäisit uuden duunin?

Vierailija
17/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä joutuu yksin olemaan yövuorossa? Itsekin olen hoitoalalla, mutta en ikinä ole joutunut yksin olemaan yöllä. Kauhealta kuulostaa niin suuri vastuu. Varsinkin jos potilaat vielä kovin sairaita tai levottomia!

Vierailija
18/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin valmistuttuani ensimmäisiä yövuoroja sairaalan päivystyksessä, kun tajusin ihan konkreettisesti olevani ainoa sairaanhoitaja koko 60 000 ihmisen väestövastuualueella. Ainoastaan 2 perushoitajaa apunani ja 1 päivystävä lääkäri nukkumassa päivystyskämpässään. Koskaan ei tiennyt mitä ambulanssi tuo ovien taakse.

Äkkiä se kammo meni ohi, kun kokeneet työkaverit tukivat ja huomasin, että omakin ammattitaito kehittyy. Ja ihan samalla tavalla pelkäsivät ne nuoret lääkäritkin ensimmäistä päiviystysvuoroa.

Vierailija
19/21 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 09:46"]

[/quote]

Siksi, että ihmisten ei tarvitse maksaa enempää veroja jos on kyse kunnallisesta ja yksityisellä, ettei hoitomaksut nouse entisestään.

Raha ratkaisee

Vierailija
20/21 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen raskaana ja pelkään yövuoroja. Meillä on hoidettavina mielenterveysasiakkaita, joissa myös väkivaltaan taipuvaisia ja arvaamattomia. Lisäksi yövuoron aikana kertyy autolla ajoa liki 300 km. Kukaan ei kaipaa ennen aamuvuoron alkamista, jos nukahdan rattiin ja ajan metsään tai muuta hirveää sattuu. Olen täysin oman onneni nojassa koko pitkän yön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän