Onko sinulla suosikkituotteita joista olet äärimmäisen tarkka ja mikään muu ei kelpaa, niinkuin mummot kahvimerkistään?
Itselläni ne ovat Snellmanin maksamakkara ja Saarioisen isot vaaleatn(en kyllä syö niitä yhdessä)
Kommentit (876)
Lidlin partaterät. 8 eurolla saa aina puolen vuoden tarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Nestleä täällä parjataan mut melkein veikkaan että luurankoja löytyy jos kaivelemaan rupeaa minkä tahansa monikansallisen yhtiön kaapista. Yritän kuitenkin ostaa Suomessa valmistettua aina kun mahdollista.
Mäkin periaatteessa boikotoin, mutta todellisuudessa Nestlén tuotteita löytyy meiltä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisella mummoikäisellä, mutta ei vielä mummolla, pitää lähes kaikki tuotteet olla tiettyä merkkiä. Helpompi olisi luetella ne, joista ei niin väliä.
Luulenpa, että se olisi kuitenkin toisinpäin. Alapa luetella kaikki ne tuotteet ja tuotemerkit, mitä ET käytä, niin ei riitä palstatilakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Tuotteen koostumuksia kuitenkin muutellaan jatkuvasti (halvempia raaka-aineita ja korvikkeita mitä noihin alettu lisäämään, esim. leivän jauhoja alettu korvaamaan halvemmalla perunalla yms), niin se maku ei koskaan pysy samana vuotta pidempään, turha kiintyä brändiin siis. Elintarviketeollisuus on jatkuvaa puliveivausta ja suoranaista huijausta.
Kyllä minä ainakin lopetan tuotteen käytön jos sitä muutetaan huonompaan suuntaan.
Mulle käy samoin. Tosi monien tuotteiden kohdalla on käynyt niin, että "uudistus" on huononnus ja jätän ostamatta.
Jäätelöteollisuus on suurin pettymys. Enää en löydä näistä valtavista valikoimista huolimatta yhtään itselleni miellyttävää makua. En halua mitään murskeita ja muruja jäätelön sekaan, en imelää suklaata, en kinuskia eikä marjoja, ihan perus vanilja olisi parasta. Mutta ne kaikki maistuu sitten litkulta eli vedeltä.
Mandariineista kelpaa vain Orri ja banaanista se Chikita tai muu vastaava, mutta ei luomu. Luomu maistuu ei-miltään.
Appelsiinit jää kauppaan, on jääneet jo kauan. Ne on liian usein kuivia ja mauttomia, ja kun ei voi päältä päin tietää, ne jää ostamatta.
Leipiin lisätään nykyään melkein kaikkiin kauraa. Ihme kauravillitys. Ruisleipä ei minun mielestäni mitään kauraa kaipaa, se vie vain rukiilta maun. Siksi ostan vain Uotilan vuokaleipää, sitä ei ole vielä kauralla pilattu. Kaurajauhot leivässä on kuin sahajauhoa.
Minäkin boikotoin näitä kauppojen omia merkkejä niin pitkälle kuin voin, mutta kun Snellmanin jauheliha alkoi olla sellaista, kuin se olisi vedetty myllyn läpi vain kertaalleen, eli pitkää spagettimaista nauhaa, oli pakko siirtyä ostamaan Pirkkaa.
Jossain on sitten joustettava.
Mutta kananmunat ostan vain luomuna, vaikka onkin himpun verran kalliimpia.
Käytän pesukoneessa vain jauhemaista pesuainetta. Ostan Hyvä pyykki -nimistä pesujauhetta kahdeksan kilon pakkauksessa, mutta sitä ei saa kuin tietyistä myymälöistä. Onneksi on lähellä meitä yksi sellainen, eli mattopesulan myymälä.
Vaihtoehtoisesti ostan sitten Lumme pesuainetta, mutta sitäkin vain jauheena. Eikä sitäkään saa jauheena kaikkialta, enemmän sitä myydään nestemäisenä. Siinä on sopivan mieto, puhdas tuoksu.
Ibumax kipuun. Salvequick laastarit. Ballograf kuulakärkikynä. Ravensburger palapelit. Sakset Fiskars, näitä ei tosin tarvitse kovin usein ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pikemminkin niin päin, että olen erityisen tarkka _etten_ osta jotain tiettyjä tuotteita. Näitä ovat esimerkiksi aivan kaikki Xtran mukamas syötäväksi tarkoitetut "elintarvikkeet". Karkeista en Halvalta ostaisi muuta kuin lakumattoa, ja sitäkin äärimmäisen harvoin. Sipsihyllyllä en katsokaan linssin, kauran tai kikherneen suuntaan.
Halvan suklaalakukuulat, sekä hedelmä ja marja, että salmiakki on kyllä hyvää. Parhaita lakukuulia mitä tavallisesta kaupasta saa.
Ripsiväri Lumene Nordic Berry Volume ruskea
Hammastahna Oxygenol
Pyykinpesuaineet Erisan
Rahka Ingman Pehmeä laktoositon
Piimä Valio Gefilus 1% rasvaa Eila
Maksalaatikko Saarioinen rusinoiden kera
Oliiviöljy Terra Creta
Mysli Alpen no added sugar
Kaurahiutaleet Kinnarin Tilan höyryttämättömät
Riekerin sandaalit. Joka kesä ostan uudet, millään muilla ei kävellä 10 kilometriä ilman rakkoja jaloissa. Nämä ovat minulle ihan unelmat ja yllättäen mallistosta löytyy aina hyvännäköisiäkin. Edellisen vuoden sandaalit käytössä tietysti myös ja uusia sisäänajetaan samalla.
Punainen Flora! Muut voimakassuolaiset margariinit ja Oivariini ovat koostumukseltaan yäk!
Suru oli suuri, kun kolmesta lähimmästä kaupasta poistui valikoimista, onneksi löysin naapurikunnan isosta, hyvinvarustetusta Cittarista ja olin niiiin iloinen. Asun ihan kunnanrajalla, niin ei mahdoton matkakaan hakea.
Bats antiperspirantti, mieto versio, sitä en vaihda.
Kallen kaviaari, kauppojen omat tuotemerkit... no ei voi verrata.
Happy Olive oliiviöljy. Saa onneksi Ison Omenan luontaistuotekaupasta, niin ei tarvitse tilata enää netistä.
LV tuotteet: roll on, astiakonetiski tbl, kasvo -ja silmänympärysvoide. Kaikki kohtuuhintaista.
Sensai Lash volymsiser, yksinkertaisesti paras ripsari! Pysyy vaikka uisin, itkisin, taivaalta tulis märkiä rättejä. Sebastian Penetrait mask, blondattu tukkani kaipaa tehohoitoa, muttei latistusta. Aito kreikkalainen oregano, tuoksuu ja maistuu taivaalliselle. KVD tattoo eyeliner, mikään muu ei pysy silmissäni. Antonio Axu Soft hold hiuslakka, ilmavaa pitoa hennoille hiuksille.
Onpas tosiaankin syrjivä ja ennakkoluuloinen otsikko!
Olen mummo ja olen vanha ja juoin kahviakin. Kahvimerkki on kuitenkin minulle ja monille muillekin tuntemilleni mummoille yhdentekevä asia, jota voi kyllä tuskailematta vaihtaa.
No eipä oikeastaan. Lyhyen ajan sisällä saatan ostaa montaa erilaista leipää ym. elintarviketta. Ei oo niin justiinsa merkin kanssa. Enemmän määrittää hinta, että ostaa siten että rahat riittää ja on varaa niitä ostella. Näin sellaisten tuotteiden kanssa, jotka maksaa enemmän kuin joku ruokakärryllinen sapuskaa. Maksaa sitten euron tai tuhansia, niin merkillä ei niin väliä. Sitten on merkkejä, jota olisi joskus kiva ostaa ja kokeilla, mutta kun ovat liian kalliita. Mitään autoa en aio ostaa ikinä, koska sen jälkeen jäisi käytännössä kaikki muu ostamatta ja kauppareissut muuttuisivat tuskalliseksi halvimman mahdollisen etsimiseksi ja ihme tarjousten perässä ajeluksi. On se semmonen perkeleen rahareikä se auto, että sen jos menisi ostamaan, niin sen jälkeen ei tarttis enää koskaan paljoa miettiä, mihin ne tilinsä laittaisi. Ne menisi autoon, vuokraan, sähköön, nettiin ja puhelimeen, eikä muuta tehtäis kun käytäisi töissä, tultais kotiin maksamaan laskut ja syötäisi jotain halpamerkin nuudelia, jonka jälkeen nukkumaan ja aamulla takaisin työmaalle. Siihenhän se menisi.
Juhla Mokka, ripsiväri, hajuvesi, shampoo ja hoitoaine, tuossa ny alkuun.