Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Pelkään että oireeni viittaavat johonkin vakavaan. Mitähän tämä voisi olla?

Vierailija
26.09.2021 |

Eli kaikki alkoi elokuussa melko rajun ryyppyillan jälkeen. Parin päivän kuluttua nousi kuume, jolloin tuli lihassärkyjä ja päänsärkyä, sekä särkyä silmien takana niitä liikuttaessa. Kuumetta/lämpöä kesti noin viikon, jonka aikana kerkesin googlettaa kaikenlaista ja tietenkin syöpä tuli ensimmäisten hakutulosten joukossa esille. Sitten aloin tuntea outoa kutinaa vasemmassa jalkaterässä/varpaissa, vaikkei mitään ihottumaa ollut. Tuntui kuin kirppuja olisi vaeltanut ihon sisällä, vaikkakin kutina oli melko lievää. Aloin myös tarkoituksella etsimään suurentuneita imusolmukkeita ja sitten sellaisen löysinkin nivustaipeesta. Menin heti seuraavana päivänä kauhuissani lääkäriin, ja hän sanoi että se saattoi johtua kuumeesta. Lämpöily loppui vihdoin jossakin vaiheessa, mutta kutina jatkui. Meni noin viikko, ja kurkku tuli kipeäksi. Oli tukkoinen olo ja kurkkukipua pari päivää.

Olin jälleen pari viikkoa terveenä, kunnes kurkku oli taas muutaman päivän kipeänä josta seurasi nuha. Jalkaterän kutina lakkasi muutamaksi viikoksi, mutta on nyt tullut takaisin, edelleen lievänä, mutta ahdistaa kun en tiedä syytä. Imusolmuke nivustaipeessa on selkeästi pienentynyt ja on ehkä jopa normaalin kokoinen. Nyt olen jo parantunut flunssasta. Pelottaa hirveästi kun mietin että jos taas sairastun flunssaan, eihän se voi tarkoittaa mitään muuta kuin jotain todella pahaa. Veriarvot normaalit paitsi joitakin viittauksia anemiaan, mutta ruokavalio todella yksipuolinen, jota olenkin nyt alkanut korjailemaan. Pelkään niin kamalasti että mitä jos lämpö nouseekin yhtäkkiä ja tulee taas flunssa. Olen varma että minulla on joku lymfooma. Etenkin näin iltaisin pelot ottaa vallan!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona?

Vierailija
22/28 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai koronatesti tehtiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatesti on tehty joka kerta kun flunssan oireita on ilmennyt! Unohdin sanoa aloituksessa. Ekan rokotteen sain kesäkuussa ja tokan pari viikkoa sitten, ei tullut mitään sivuoireita käsikivun lisäksi. Olen kyllä miettinyt jos onkin ollut väärä negatiivinen tulos.

Ap

Vierailija
24/28 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei välttämättä näy testeissä, ei edes vasta-ainetestissä, koska osalla ihmisistä vasta-aineet häviää kuukauden sisällä. Long-covidi/autoimmuunisairaus. Menee ohi noin vuodessa.

Vierailija
25/28 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutina alkoholin käytön yhteydessä viittaa yllä ihan maksaongelmiin.

Mutta nuo oireet voivat olla myös esim. Pogostan tautia, jota levittävät hyttyset, tai myyräkuumetta, etenkin jos juopporymysit mökillä. Paikallinen kutina voi johtua nokkosiin tallaamisesta tai siitä, että oot sammunut käpälä kusiaispesässä. Joku kosketusallergiakin voi olla tai poltit sen auringossa.

Mene lääkäriin, joka määrää sut verikokeisiin. Jos ei niistä mitään selviä, diagnoosi on hypokondria.

Olin jo verikokeissa, ei selvinnyt mitään. Mutta kaikki pahat sairaudet ei näy verikokeissa ollenkaan. ”Juopporymysin” kyllä mökillä silloin elokuussa ja epäilen että se kuume saattoikin olla jänisruttoa tms, mutta se ei selitä kutinaa tai sitä miksi flunssa on tullut sen jälkeen jo 2 kertaa. Käytän alkoholia harvoin, mutta silloin lähtee lapasesta niinsanotusti. Juon aina kuitenkin vain yhtenä iltana kerrallaan, eli tuskin mitään maksatulehdusta kuitenkaan? Olen nuori nainen. Tulehdusarvot olivat normaalit.

Ap

Sopisi kyllä jänisruttoon, minullakin oli silloin suurentunut imusolmuke nivustaipeessa sekä lihassärkyjä kuumeen yhteydessä. Mikäli sait hyttysenpuremia lähiaikoina ennen sitä, niin sanoisin melko varmaksi että sairastit jänisruton. Sen jälkeen vastustuskyky voi olla alhainen ja uupumus sekä muut oireet voivat kestää todella pitkään. Vasta-aineet näkyvät verikokeessa vasta viikkojen kuluttua tartunnasta. Kannattaisi käydä ne tsekkaamassa :)

Oli kyllä paljon hyttysenpuremia, niitä tuli juuri silloin kun olin juomassa siellä mökillä.

Ap

Vierailija
26/28 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronatesti on tehty joka kerta kun flunssan oireita on ilmennyt! Unohdin sanoa aloituksessa. Ekan rokotteen sain kesäkuussa ja tokan pari viikkoa sitten, ei tullut mitään sivuoireita käsikivun lisäksi. Olen kyllä miettinyt jos onkin ollut väärä negatiivinen tulos.

Ap

Toisesta koronarokotteesta nimenomaan osalle ihmisistä tulee juuri nuo oireet, minullekin tuli. Lisäksi kuukautiset kesti viikon ja vuoto oli runsaampaa kun normisti. Minulle pistettiin toinen piikki elokuun lopussa ja nyt alkaa olla normaali olotila.

Vierailija
27/28 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei paikalla yhtään lääkäriä,ei sairaanhoitajaa,ei terveydenhoito henkilökuntaa.Eikä päide polin väkeä, sen enempää, ei mielenterveys kuntoutajaa. Jospa tilaat ajan terveysasemalle.

Vierailija
28/28 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo käynyt terveysasemalla kuten aloituksestakin selviää! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän